המאבק על הרבנות: בית המשפט קבע 'הגיור יוכר'

הבוקר הותר לפרסום כי לפני מספר שבועות לאחר שהמדינה הסירה את התנגדותה, קבע בית המשפט כי גיורת שגויירה שלא במסגרת הרבנות תרשם כ'יהודיה'

אילוסטרציה: בית הדין הרבני בחיפה
אילוסטרציה: בית הדין הרבני בחיפה

מדובר בגיור שנערך, בבית דין 'גיור כהלכה', רשת בתי דין עצמאיים בהנהגת רבנים בציונות הדתית ובנשיאות הרב נחום רבינוביץ', ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים.

הרנבות הראשית סירבה להכיר בגיור והגיורת פנתה לבית משפט העליון שיכפה על הרבנות להכיר בגיורה ולהורות למשרד הפנים לרושמה כיהודיה בתעודת הזהות.

בניסיון להגיע לפשרה, הקים ראש הממשלה את ועדת ניסים, שהגישה את מסקנותיה ביוני 2018 ולפיהן יש להקים רשות גיור נפרדת, שלא תחת הרבנות הראשית בישראל ורק גיוריה יוכרו על ידי המדינה. מסקנות הוועדה עוררו סערה רבה.

למעלה משנה ניסתה המדינה לסכל את ההכרעה, בטענה כי יש להמתין עד לקבלת מסקנות ועדת הגיור בראשות שר המשפטים לשעבר משה נסים וחקיקת חוק גיור, שיכריע לגבי הכרה בגיורים שנערכו בבתי דין עצמאיים.

לפני כשבועיים, ב-19 באוגוסט, השיבה המדינה לבית המשפט כי לפנים משורת הדין ובשל תקופת הביניים בה אנו מצויים בהקשרו של דו"ח ועדת ניסים, היא מסירה את התנגדותה ומותירה את ההכרעה לבית המשפט.

לפני מספר שבועות הכריע בית המשפט כי "לאחר שנתתי דעתי לטענות המבקשת (…) אני נענה לבקשה וניתן בזאת פסק דין הצהרתי, כי לאור הליך הגיור שעברה המבקשת היא יהודייה לצורך רישומה כיהודייה בפרטי הדת והלאום במרשם האוכלוסין".

הבוקר הותר פסק הדין לפרסום.

השארת תגובה