'בית אבא' קיבלו את השנה החדשה עם ס"ת חדש

באווירת הימים הנוראים, קיימה קהילת "בית אבא" הכנסת ספר תורה באירוע שהחל בכתיבת אותיות והסתיים בשעות הלילה המאוחרות בסעודת מצווה מפוארת ובזיץ סליחות מיוחד בגן האירועים 'מייפל'

רגע לפני תקופת החגים, פתח תקווה לבשה חג. קהילת בית אבא שקבעה את מקומה כאחת הקהילות החשובות עבור ציבור החרדים העובדים חגגה ביום חמישי האחרון הכנסת ספר תורה באירוע מיוחד ומרגש. ספר התורה שנתרם ע"י משפחות סימוני מפ"ת ומצרפת נתרם לאחר שהמשפחה התוודעה לפעילות הקהילה ולבית החם שהיא מהווה עבור ציבור חרדי רחב, המשפחה בחרה לתרום ספר תורה מהודר ומפואר במיוחד עד שאפילו שר התורה רבי חיים קנייבסקי שכתב את האות האחרונה בספר התפעל מרמת ההידור.

בתוך המיוחדות של אירועי קהילת בית אבא חיברו מארגני האירוע את הזמן והאירוע. לצד תהלוכת הכנסת ספר תורה עם כל ילדי הקהילה ומאות מתושבי העיר שולב במסגרת סעודת המצווה זיץ מיוחד עם שירי נשמה ותפילה מתוך תפילות הימים הנוראים עד השעות הקטנות של הלילה: הזמר ובעל התפילה מאיר גפני כשאליו נלווים הזמר יוני ברגר, החזן דניאל כל טוב והיוצר משה פלד הנמנים על משפחות הקהילה, ובניצוח מיוחד של שלמה ברונר ותזמורתו עם פסנתר כנף מיוחד שהובא לאולם בכדי ליצור את האווירה המתאימה.

בסעודת המצווה שהתקיימה סביב שולחנות ערוכים בכל טוב ובטוב טעם מהמטבח המשובח של גן האירועים 'מייפל', השתתפו משפחות קהילת בית אבא ונכבדי העיר – רב העיר, הרב מיכה הלוי, הרב צבי אלימלך הורביץ מרבני העיר שמלווה את משפחות הקהילה שנים ארוכות, ראש העיר עו"ד איציק ברוורמן, סגן ראש העיר אוריאל בוסו וחברי מועצת העיר אליהו ברוכי, ישראל פרידמן, איציק דעי, וכן המועמד השלישי של יהדות התורה בפ"ת שמעון ברגמן. באירוע השתתפו גם גבאי הקהילות השונות בפתח תקווה שבאו לכבד את הקהילה המפוארת.

דברים לכבודה של תורה נשא רב העיר הרב מיכה הלוי. בדבריו עמד על כך שהכנסת ספר תורה היא למעשה שחזור מעמד הר סיני, האותיות המיוחדות, הכתיבה הייחודית של ספר התורה הן השחזור של מעמד הר סיני ולכן דווקא בספר תורה יש את העניין "תהלוכה" שהיא מעין שחזור מעמד הר סיני.

ראש העיר עו"ד איציק ברוורמן בירך את משפחת סימוני מתושבי העיר שזכו להביא עוד יהדות לפתח תקווה. הוא שיבח מאוד את הקהילה והחיבור שלה לצביונה המיוחד של פתח תקווה. הוא סיפר כי הוא מתרגש במיוחד מהכנסת האורחים הלבבית והגיבוש החברתי שבולט בכל אירוע שהקהילה עורכת.

רב הקהילה הרב מיכאל שוהם הודה בשם הקהילה למשפחת סימוני על תרומת ספר התורה ובפרט הודה לשניים מילדי המשפחה יונתן סימוני והגב' יעל וגבריאל נחמני שהינם מעמודי התווך של הקהילה ועמדו מאחורי הכנסת הספר ודיבר על כך שהמצווה היחידה בתורה שנקראת שירה היא מצוות כתיבת ספר תורה, ללמדנו שהתורה היא שירת חייו של האדם ותכלית האדם היא אותה שירת התורה הקדושה, הרב הוסיף ודיבר על החיבור של הקהילה בתורה, תפילה ושירה שמעמיקים את העוגן הרוחני למשפחות הקהילה ולהעיר פתח תקווה.

הרב מנחם שוורץ מנהל היחידה לחינוך חרדי בעיריית פ"ת שעמדה לימין האירוע וסייעה רבות בארגונו זאת לצד עזרתה הרבה לקהילה משך כל ימות השנה הביא דברי ברכה וחיבר את מעגל החיים של היהודי שמתחילים במצווה הראשונה בתורה של פרו ורבו וסוגר את המעגל במצווה האחרונה בתורה שהיא כתיבת ספר תורה, החיבור של הילדים וספר התורה הם המסורת של ללכת ב"בית אבא" – שמה של הקהילה שהפכה לאחת הקהילות החשובות בפ"ת.

האירוע המיוחד הופק במסירות במשך תקופה ארוכה ע"י גבאי בית המדרש. הפקת אירוע סעודת המצווה נעשה במשותף עם צוות גן האירועים 'מייפל' וזכו יחד לשבחים ולמעמד קידוש ה' שפתח תקווה לא ראתה זה זמן רב.

השארת תגובה