מתנדבים חדשים במד"א – הצלה פתח תקווה

הצלה פתח תקוה
הצלה פתח תקוה

טקס מרשים התקיים באולם שע"י בית הכנסת 'זכור לאברהם' בשכונת גני הדר בפתח תקווה, לציון קבלתם של כ-30 חובשים, מתנדבי חסד אשר סיימו את תקופת הכשרתם הארוכה והצטרפו למשפחת 'מד"א – הצלה פתח תקווה' ולחנוכת אופנוע חדש המצטרף ל-13 אופנועי החירום הנמצאים ברשות מתנדבי הארגון וזמינים מסביב לשעון למען הצלת חיים.

החובשים המתנדבים תושבי העיר פתח תקווה, סיימו בטקס זה שנה של לימוד והכשרה מעמיקה באמצעות טובי המדריכים של אגף ההדרכה במד"א. כעת, לאחר סיום הקורס בהצלחה והתנסות מעשית באמבולנסים של מד"א – יוזנקו החובשים 'ככונני תגובה מיידית' באמצעות מוקד הכוננים של מד"א, על מנת להעניק סיוע וטיפול ראשוני לחולים ונפגעים עד להגעת האמבולנס.

לחובשים – המתנדבים חולקו בטקס אפודי זיהוי, מכשירי הזנקה, ערכות החייאה וציוד עזרה ראשונה הנדרש להציל חיים – ובכך מצטרפים הם ללמעלה ממאה החובשים – מתנדבי החסד של 'מד"א-הצלה פתח תקווה' הפועלים בעיר, ויהוו מכפיל כוח למענה מהיר לקריאות החירום והעזרה ברחבי העיר פתח תקווה.

הטקס התקיים בסימן *מתכוננים, לומדים, ומצילים חיים* כאשר עוד לפני המעבר לחלק *מצילים חיים* וחלוקת ערכות הציוד הרפואי, נערך במקום החלק של ה *לומדים*- סיום מסכת 'הדף היומי' של מתנדבי מד"א הצלה פתח תקוה, אשר מידי יום מתאספים לשני שיעורי 'דף היומי' האחד במרכז העיר, והשני בשכונת גני הדר, ולומדים בצוותא את המסכתות לפי הסדר.

*את הטקס כיבדו בנוכחותם רב הארגון המרא דאתרא הגאון רבי שלמה גוטפריד שליט"א, רב קרית הבעש"ט הגה"צ ר' אפרים פישעל מוצען שליט"א, רב 'קהל חסידים' בעיר הגה"צ יקותיאל רוזנבוים שליט"א, רב קהילת צאנז והחברא קדישא -פ"ת הגה"צ צבי אלימלך הורוביץ שליט"א, ראש העיר מר איציק ברוורמן, חברי הנהלת העיר הרב ישראל פרידמן והרב אליהו ברוכי, מנהל היחידה לחינוך חרדי בעיר הרב מנחם שוורץ, בכירי מנהלת מד"א במרחב ירקון בראשות מנהל המרחב חיים דורי וסגנו אביחי חדד, חבר ועד הפועל במד״א מר חיים דגן אישי ציבור ונכבדים נוספים*

*רב הארגון המרא דאתרא הגאון רבי שלמה גוטפריד שליט"א* עמד בדבריו על חשיבות הארגון הפועל על פי גדרי ההלכה והצניעות בכל עניין, והוסיף את הערכתו הרבה למתנדבים אשר מידי יום ביומו מתכנסים ללימוד גמרא 'דף היומי', כאשר ביד אחת מחזיקים חסד, וביד השנייה לימוד גמרא – זו היא ההצלה האמיתית לחולים. הרב שליט"א בירך את ציבור המתנדבים, ותיקים וחדשים כאחד כי לא יצא מכשול תחת ידיהם ההצלה והחסד , ואיחל כתיבה וחתימה טובה למתנדבים ולמשפחות.

רב קריית הבעש"ט שליט"א ורב דקהילת צאנז והחברה קדישא – פ"ת שליט"א, שיבחו את מתנדבי 'מד"א הצלה פתח תקווה' אשר שמם יצא למרחוק בעיר ומחוצה לו בקידוש שם שמיים במעשיהם, ובמיוחד בפעילותם תחת גדרי הצניעות וההלכה, ובירכו בחמימות כי המתנדבים יצאו רק למקרים משמחים.

ראש העיר פתח תקווה מר איציק ברוורמן- בירך בחום את מתנדבי החסד של מד"א – הצלה פתח תקווה, ואיחל בשם תושבי העיר – ברכת שנה טובה. כמו כן ציין כי שמם הטוב של המתנדבים הולך לפניהם, ותמיד יעמוד לצד המתנדבים והארגון.

מנכ"ל מד"א, רב מגן אלי בין שנאלץ להיעדר מהאירוע שלח מכתב ברכה שהוקרא במהלך האירוע למתנדבים, בו הודה למתנדבים על מסירותם להצלת חיים ובירך אותם ואת משפחותיהם בשנה טובה, שנה של בריאות.

מנהל מרחב ירקון במד"א תמ"ג חיים דורי ציין לשבח את המקצועיות והמסירות של המתנדבים אותם הוא פוגש במשמרות באמבולנסים, והוסיף כי מנהלת המרחב ואף הוא עצמו עומדים לימין ארגון 'הצלה פתח תקווה' בכל עניין ודבר. בסיום דבריו איחל בשם ארגון מד"א ומרחב ירקון ברכת שנה טובה למתנדבים ובני משפחותיהם.

מנהל היחידה לחינוך חרדי בעיריית פ"ת הרב מנחם שוורץ עמד בדבריו על הקשר החיובי בין ארגון 'מד"א-הצלה פתח תקווה' לאגף בשלל נושאים, והודה לראשי המרחב במד"א ולהנהלת הארגון על שיתוף הפעולה למען תושבי העיר.

יו"ר מד"א-הצלה פתח תקווה ישראל גודלבסקי נשא דברים לסיכום הערב והודה בחום למנהלת מד"א ירקון בראשות מנהל המרחב על הסיוע ושיתוף הפעולה דרך קבע למען המתנדבים ולמען הצלת החיים, לחברי הנהלת הארגון ולרכזי ועד ההלכה בארגון אשר ליוו ומלווים את המתנדבים החדשים והוותיקים בכל עניין ודבר.

בסיום הדברים הסבו המתנדבים לסעודת מצוה, והערב ננעל בתחושת מוכנות רוחנית וגשמית גם יחד, לקראת ימי הדין הבעל״ט.

השארת תגובה