ספין? הרב עמר מושיט יד ליריב

לאחר שמספר 2 ברשימתו, גולן חסידי, הודיע על ריצה נפרדת, מפתיע יו"ר ש"ס הרב אבנר עמר וטוען כי ישנם מגעים לשיבוצו של יוני מזרחי, היריב העיקש • מזרחי: "זה ספין שנועד לעורר מתח ביני לבין גולן"

הרב אבנר עמר
הרב אבנר עמר

האם יוני מזרחי, היריב העיקש של תנועת ש"ס במודיעין עילית, מי שנלחם בה בכל עוז ואף הריץ מפלגה נגדה, עשוי להשתלב ברשימה ולקטוף את המקום השני ברשימה? אם לשפוט לפני דברי יו"ר הסיעה הרב אבנר עמר, נראה שהתשובה לכך חיובית בהחלט. "יש מגעים מול יוני מזרחי, מצדי זה מהלך מבורך, אנחנו מחכים להכרעתו של דרעי", טוען הרב בפני 'שטח מוניציפאלי'. מנגד, מזרחי עצמו מגחך על הדברים וטוען כי לא היו דברים מעולם.

יוני מזרחי, פעיל ספרדי מוכר, התמודד בבחירות עברו נגד ש"ס ולבסוף לא צלח את אחוז החסימה. בנוסף, היה שותף למאבקים רבים נגד אפליה במוסדות חינוך. כאמור, בבחירות האחרונות חסרו לו כמה עשרות קולות בכדי להיכנס למועצה, ונכון להיום, לפחות באופן רשמי, הוא אינו מעורב בפוליטיקה המקומית.

מי שכיום מכהן כחבר מועצה מספר 2 בש"ס הוא גולן חסידי, שבינו לבין יו"ר הסיעה וסגן ראש העיר הרב אבנר עמר פעורה תהום עמוקה ודרכיהם נפרדו. חסידי הודיע באחרונה על יציאה לדרך עצמאית והתמודדות במסגרת רשימה חדשה.

מבחינת חסידי, יוני מזרחי הוא הרכש החם ביותר שיכול לתת תוספת כוח משמעותית לרשימתו. למקרה שמזרחי אכן מתכוון לחזור למגרש הפוליטי, נראה שהחיבור בין השניים הוא הטבעי והמתבקש ביותר.

אלא שכאן מגיעה הצהרתו המפתיעה של יו"ר ש"ס המקומית הרב אבנר עמר. בשיחה עם 'שטח מוניציפאלי' אומר הרב עמר כי בין ש"ס לבין מזרחי מתנהלים מגעים לריצה משותפת וכי מבחינתו, אין כל בעיה ואף רצוי להציב את מזרחי במקום 2. לדברי הרב עמר, מי שמרכז את המגעים בין הצדדים הוא הרב רפאל באחג', רב קהילת 'שיח התורה' בעיר. עוד טוען הרב עמר כי הדברים מצפים להחלטתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שיכריע האם לקבל לחיק המפלגה את יריבה העיקש.

בשיחה עם יוני מזרחי, הוא מכחיש – שלא לומר מגחך – למשמע הדברים, וטוען כי אין בהם ולו גרעין של אמת. "אין לי שום תקשורת עם ש"ס, אף אחד לא דיבר איתי, אני בכלל לא מדבר היום על פוליטיקה ולא יודע מתי הבחירות. אחת המגבלות שלי בתחום הפוליטי זה שאני לא יודע לשקר, אם היה משהו הייתי אומר, אני יכול להגיד לך מהצד שלי: אף אחד לא הציע, לא דיבר, גם עם הרב באחג' אני לא בקשר".

מזרחי מעלה השערה כי מדובר בספין מצד אנשי ש"ס, שלחוצים מחיבור אפשרי שלו לגולן חסידי. "זה אולי נועד כדי להפעיל לחץ ולעשות מתח ביני ובין גולן", הוא אומר.

ועד שיוכרע גורל הרשימה, לפחות בסוגיית היחסים והתמיכה בראש העיר, לש"ס יש אמירה חדה ונחרצת. "יעקב גוטרמן היה נאמן לנו, עזר לכל הבקשות, פשוט אין מה לשפר", כך מביע יו"ר ש"ס הרב עמר את תמיכתו בגוטרמן, ומוסיף בהלצה: "גוטרמן הוא נציג שלנו, לש"ס יש ראש עיר במודיעין עילית".

השארת תגובה