חשיפה • הרב והעסקן: מלחמת אחים

כזה עוד לא היה: הקהילה החרדית מריצה מפלגה חדשה, מול הנציג הוותיק שחבר לבית היהודי • מצד אחד – הרב עודד סירי, מראשי ונכבדי הקהילה, מצד שני – דני סירי, סגן ראש העיר • דני סירי: "הוא לא אח שלי"

דני סירי
דני סירי

הקהילה החרדית ביקנעם עילית מקימה מפלגה חדשה בשם 'הדרך', שתתמודד למועצת העיר ותהווה מפלגת לוויין של תנועת ש"ס הארצית. הרוח החיה שעומדת מאחורי הרשימה הוא הרב עודד סירי, מראשי הקהילה התורנית. מנגד, אחיו של הרב, סגן ראש העיר דניאל סירי, שבעבר היה נציג הקהילה וזרועו הביצועית של אחיו הרב, יתמודד ברשימתו שתתבסס בעיקר על קולות דתיים לאומיים.

הקהילה התורנית ביקנעם מורכבת משתי קהילות עיקריות: מוסדות 'תורה וחסד' – בראשות רב העיר הגאון רבי מיכאל ועקנין, ומוסדות 'שובו אליי' – בראשות הרב עודד סירי. השניים הקימו את קרן התורה וקהילותיהם מורכבות בעיקר מבעלי תשובה, יראים ושלמים.

למרות מספר קולות נאה שמביאה יקנעם עילית לתנועת ש"ס הארצית, הרי שבמקומי, לא נרשמה כמעט כל נוכחות שלה בבחירות המקומיות. בבחירות האחרונות התמודדה ש"ס וקיבלה מניין קולות זעום ביותר מבין כולם – 195, שכמובן לא הכניסו מנדט. המצב נבע בין היתר מחוסר תקשורת בין הקהילה המקומית לבין הנהגת ש"ס הקודמת בראשות אלי ישי.

מי שייצג עד כה את הקהילה החרדית היה דני סירי, שבבחירות האחרונות רץ בסיעת 'ישי' והכניס מנדט אחת – את עצמו. אלא שבאחרונה, טוענים בקהילה כי הוא לא משרת אותם. נקודת שבר הייתה לפני שלש שנים, אז חבר סירי לנציג 'הבית היהודי' אברהם איבגי – איתו ירוץ בבחירות – דבר שלדעת הקהילה החרדית מגיע על חשבון צרכיה.

בשל כך, החליטה הקהילה החרדית, שכאמור, מובלת על ידי הרב עודד סירי, להריץ רשימה עצמאית נגד רשימתו של דני סירי. הרשימה לא תישא את המותג הש"סי ותיקרא בשם 'הדרך'. יצוין כי כבר כיום, היחסים בין האחים רחוקים מלהיות תקינים והריצה הנגדית לא מפתיעה איש ביקנעם.

הנבחרת שתרכיב את הרשימה, נטועה היטב בעשייה המקומית. את שלושת המקומות הראשונים יתפסו מיכה אלנקווה – גיסו של השר יואב גלנט, לשעבר פעיל ליכוד בכיר שהתפרסם במעורבותו בפרשת 'סיטי טאואר'; ירון חן – כיום ממלא מקום ראש העיר ומי שנחשב ליד ימינו; זוהר רצאבי – מזכיר מוסדות הרב סירי.

ביקשנו את התייחסותו של סגן ראש העיר דני סירי ונתקלנו בתגובה מדהימה: "עודד הוא לא אח שלי, אין לי שום קשר אליו, לא ביולוגי ולא טכנולוגי…" אמר. הוא טען כי רשימת 'הדרך' כלל אינה דתית וכי רשימתו היא היחידה שתקבל את קולות הדתיים. סירי האשים את אחיו (המוכחש) ב"עורמה, רמאות ושקרנות". את תגובת הרב עודד לא הצלחנו להשיג.

בעוד זירת הרשימות עשויה להתלהט, הרי שבכל הקשור לראשות העיר, שום תרחיש לא יוכל לערער את כסאו של ראש העיר סימון אלפסי, שמחזיק במושכות מזה שלשה עשורים. סימון, איש מפלגת 'העבודה' ויהודי מזרחי חם וגאה, הודיע כי הבחירות הנוכחיות יהיו האחרונות שלאחריהן יפרוש מהפוליטיקה.

ואנקדוטה לסיום: בימים ההם, אי שם בראשית ימיו של אלפסי בראשות, עמדה יקנעם בפני שבר לאחר שמפעל 'סולתם' בו היו מועסקים רבים מבני העיר, פשט רגל. מי שהתגייסו לעזרת המקום היו יצחק רבין, איש מפלגתו של סימון ואריה דרעי, בן עדתו, שהזרימו תקציבי עתק. מאז, הצליחה יקנעם להפוך מעיירה מנומנמת עם אוכלוסייה קשת יום למעצמת הייטק ופיתוח ותושביה נמנים על המעמד הבינוני.

5 תגובות
  1. דני סירי הוא אדם מסכן משכמו ומעלה אני מציע שיתעסק במה שהוא יודע לעשות בלהחליף טיטולים לזקנים בנשר ושיפסיק לבלבל את המוח.הרב עודד סירי הוא אדם מוערך וכל קהילת שובו אלי מעריכים את פעולתו ועשייתו בשם ה נעשה ונצליח

  2. צודק.חבל שדני סירי משיקולים צרים בחר לנגח ולהתבטא ככה בצורה מבישה את אח שלו הרב עודד.זה רק מראה כמה הבן אדם מתוסכל ורדוד מבחינה שיכלית.אני מאחלת לו שהקדוש ברוך הוא יחזיר אותו בתשובה שלמה ויעשה חשבון נפש מהר.כי את זכות הרבים שיש לרב עודד אף אחד לא יכול לקחת ממנו.אוהבים אותך הרב וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ

  3. דני סירי אדם ישר ונאמן ככה אני מכירה אותו את אחיו אני לא מכירה אבל משמעות של הבחורות שעבדו איתו במעונות הוא לא היה כל כך ישאר איתם

  4. הבחירות לעירייה הוכיחו את מי הציבור הדתי והחרדי רוצים שייצג אותם.
    2 מנדטים לסיעת גב לתושב בראשות דניאל סירי ואברהם אבגי מול מנדט אחת של סיעת הדרך והכל בזכות ירון חן ומיכה אלנקווה.
    עדיף לעודד שיחזור לזכרון יעקב ואל יתערב בענייני הקהילה ביקנעם שגם ככה לא סובלים אותו וחוץ מלהפיץ שנאה ותככים אינו עושה דבר.
    חחחחחח ואלה השניים היחידים שכאילו הגיבו על הכתבה זה לא אחר מאשר עודד. הוא ימשיך לזרוע שנאה ואנחנו נמשיך לזרוע אהבה ולהגדיל תורה ולהאדירה

  5. האם יש לעודד תואר רב באופן רשמי ממשרד הדתות? אם כן אם אפשר לראות אסמכתא. תודה. עדיף שיתעסק בחירות באיזור מגוריו בזכרון ולא יבחש ביקעם.

השארת תגובה