3.2% עלייה בפדיונות רשתות השיווק

אילוסטרציה: שופרסל, צילום סיון פרג
אילוסטרציה: שופרסל, צילום סיון פרג

המחצית הראשונה של השנה, ינואר – יולי, התאפיינה בצריכה מוגברת של טקסטיל והלבשה, הנעלה, כלי בית, מוצרי קוסמטיקה, תרופות וצעצועים, כך עולה מנתונים ראשוניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

יחד עם זאת, נתוני המגמה אשר פורסמו על ידי הלשכה מצביעים על ירידה בפדיון של רשתות השיווק בשיעור שנתי של 1.9% בין מאי ליולי.

הנתונים של רשתות השיווק המתמחות במזון מצביעים על עלייה בפדיון בקצב שנתי של 3.9% בתקופה ינואר עד יולי השנה, לעומת התקופה אשתקד. יחד עם זאת גם בתחום רשתות המזון נתוני המגמה לחודשים מאי עד יולי 18 מצביעים על ירידה של 3.3% בשיעור שנתי ביחס ליציבות ששלטה בין פברואר לאפריל 18.

השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני.

על פי הלשכה הנתונים שפורסמו היום הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות, ורק בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות. נתון פדיון רשתות השיווק משמש אינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם אינדיקטור נוסף.

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

השארת תגובה