האוטובוס איחר – והאברך זכה ב-1,350 שקל

אברך, אב לילדים רכים, שהמתין למעלה מ-50 דקות בתחנת אוטובוס, תבע את חברת דן לבית משפט לתביעות קטנות בפ"ת וזכה בסכום של 1,350 שקלים • תושבי העיר מקווים כי תביעה זאת ותביעות נוספות מסוג זה יאלצו את החברות לעמוד בזמנים

צילום אילוסטרציה: דוברות עירית חדרה
צילום אילוסטרציה: דוברות עירית חדרה
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

תושב בני ברק, אברך ואב לילדים קטנים, זכה בפיצוי בסך 1,350 שקלים לאחר שהמתין עם ילדיו בתחנת אוטובוס של קו 6 בשכונת 'קרית הרצוג' בבני ברק והאוטובוס איחר מלהגיע בזמן הנקוב בלא פחות מ- 50 דקות.

בחודש ניסן בשנה שעברה, האברך המתין ברחוב קובלסקי בעיר זמן רב עד להגעת האוטובוס קו 6 של חברת 'דן' לכיוון מרכז העיר, בעקבות העיכוב וזמן ההמתנה הרב לאוטובוס החליט האברך לתבוע את חברת דן, כפיצוי על האיחור ובמטרה למנוע איחורים של נהגים לציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית.

האברך פנה לבית משפט לתביעות קטנות בעיר פתח תקווה ותבע סכום של 7,500 שקלים בטענה לעוגמת נפש, נזקים והוצאת משפט.

חברת דן טענה בדיון כי קו 6 הוא חוצה את דרך ז'בוטינסקי ועובר רחובות ראשיים ופקוקים של ב"ב דרך רחובות בהם עובדת הרכבת הקלה.

בדיון בבית המשפט השופט לא קיבל את דברי חברת דן ודחה את טענת הנזקים של התובע הואיל ולא הוצגה הוכחת נזקים. אבל לגבי עוגמת הנפש של התובע קבע השופט כי יש כאן טענה ואף כתב "אין ספק כי לתובע מוקנית הזכות לתבוע את הנתבע בגין עוגמת נפש שנגרמה לו בעת שנאלץ להמתין זמן רב לבוא האוטובוס תוך כדי השגחה מתמדת על בנותיו הקטנות לבל תתפרצנה אל הכביש".

עוד כתב השופט כי "אין חולק כי מוטלת חובה על חברה המספקת שירותי תחבורה ציבורית ברישיון משרד התחבורה לעמוד בתנאי הרישיון בכל הקשור ללוחות הזמנים של הקווים השונים, אין חולק כי במבחן התוצאה הנתבעת לא סיפקה את האוטובוסים במועדים שנקבעו ואין חולק כי במקרה מושא התביעה אוטובוס אחד לא הגיע כלל, ואילו האוטובוס השני הגיע לתחנה באיחור", עכב כך פסק השופט כי על הנתבעת חברת דן לשלם לתובע פיצוי של 1,350 שקלים.

תושבי בני ברק מקוים כי תביעה זאת תגרום לתביעות נוספות ותאלץ את החברות הציבוריות לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו ע"י משרד התחבורה לטובת הנוסעים בתחבורה הציבורית.

השארת תגובה