סוף לסאגה: הרב ביטון מחדרה פיצה את התובע

בג"צ עיכב הליך בחירת רב עיר לחדרה כשהרב ישראל מאיר ביטון ראה עצמו כמועמד מוביל, הוא האשים את בנימין ידידיה שהיה מנכ"ל מוסדותיו – ידידיה תבע את הרב והשניים הגיעו להסכם

הרב ישראל מאיר ביטון
הרב ישראל מאיר ביטון

ביום 26/8/18 ביהמ"ש השלום בפתח תקוה נתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה שנחתם בין בנימין ידידיה לרבה של צפון חדרה הרב ישראל מאיר ביטון.

השתלשלות העניינים: בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ בנוגע להליך הבחירות לרב העיר חדרה, במהלך חודש דצמבר 2017 בג"ץ עיכב את הליך הבחירות בו התמודד הרב ישראל מאיר ביטון.

עקב כך, פורסם ברשתות החברתיות ובאתרי תקשורת שונים תגובה בשמו של הרב ישראל מאיר ביטון בה הוכפש שמו הטוב של המנכ"ל לשעבר במוסדות הרב ביטון, בנימין ידידיה, בדבר שקרים והבלים פרי דמיון פרוע וזאת תוך הצגת מצג שווא בניסיון להסית את השיח הציבורי מעניין העתירה והעולה ממנה.

עורכי הדין עמית לויתן ואורית בשן הגישו תביעת לשון הרע בשם בנימין ידידיה ע"ס 420,000 ₪.

בעקבות התביעה, ישבו הצדדים ובאי כוחם במסגרת הליך גישור והגיעו להסכם פשרה בו יושרו ההדורים כאשר חתמו על הודעה משותפת תוך התחייבות לשמור על ריחוק כאשר הרב ישלם פיצוי כספי סימלי לתובע.

התובע הסכים לחסות חלק מההסכם עליו חתמו, בכך שתוכנו נחתם בין הצדדים בנספח נפרד שכותרתו "סודי וחסוי" תוך התחייבות שלא לפגוע בסודיות או בחסיון תוכנו ואף הוסכם כי לא יוגש הנספח הסודי לתיק בית המשפט שכן תיק בית המשפט התנהל בדלתיים פתוחות וכל דיכפין רשאי לעיין בהסכם הפשרה אשר קיבל תוקף של פסק דין.

עו"ד עמית לויתן: "הסכם הפשרה התקבל הודות למקצועיותו של המגשר אשר מונה ע"י בית המשפט ולפשרנותו של מרשי, שהיה מוכן להסתפק בהסכם הפשרה הזה ובלבד שכב' הרב לא ימשיך להכפיש את שמו הטוב, מרשי אף הסכים שחלק נכבד מהסכם הפשרה יישאר חסוי ולכן לא אוכל להרחיב יותר בנושא, רק אומר כי מרשי, כדרכו בקודש, מתכוון לתרום חלק מהפיצוי שקיבל לצדקה, שכן מרשי לא נתן ליבו לדמים אלא רק רצה לנקות את שמו מכל רבב, מרשי יצא זה מכבר לדרך חדשה ופרנסתו טובה".

השארת תגובה