כשהברסלבר'ס החליטו: לא קונים כרטיסים לאומן

אומן צילום -שמואל בו ישי סוכנות חדשות 24 (11)
אומן צילום -שמואל בו ישי סוכנות חדשות 24 (11)

מאז נפתחה הדרך לציונו של רבי נחמן מברסלב זצוק"ל התמודדו חסידי ברסלב עם סוגיית התייקרות המחירים בכל תחום שנלווה לנסיעה אליה כוספים החסידים כל שנה בראש השנה.

בתחילה היו אלו האוקראינים שהציעו את ביתם המעופש תמורת סכומים לא מבוטלים בהשוואה לתנאי מחייתם הדלים במדינה הלא מפותחת שבה הם מתגוררים. ומגודל הכיסופים הנושא לא העסיק את הנוסעים יתר על המידה משום שמטרתם היחידה הייתה לפקוד את ציון רבם הנערץ אחרי עשרות שנים בהן ההגעה לא התאפשרה כלל כשמסך הברזל שלט באזור כולו.

המקומיים הפנימו את הפוטנציאל הכלכלי שטמון במקום, ולחגיגה הצטרפו גם גורמי השלטון האוקראינים שסחטו כספים על כל דבר שרק עלה בדעתם. ומי שניזוק מכך היו החסידים שהרגילו אותם לשלם, והרבה.

בשנים האחרונות החלה התפקחות טבעית בקרב חסידי ברסלב ונושא יוקר המחירים הנוגע לשהייה במקום שרק מאמיר משנה לשנה החל לעלות לסדר היום, בשלב זה הנושא היה כמעט אבוד – כי ברור שמי שהתרגל להתפרנס על גבם של החסידים לא יוותר בקלות.

אלא שבימים האחרונים עלה שוב לסדר היום טירוף מחירי כרטיסי הטיסה לקייב בסכומים אסטרונומים, שיכולים להגיע ל-1000 דולר ויותר. אך הפעם נראה כי ישנה נחישות להביא לפתרון שישים סוף להתעמרות הנוראית בקרטל המחירים והדבר תלוי אך ורק במידת העקשנות של העוסקים בדבר.

נחשוף כאן שלפני כמה שנים התגלגלה יוזמה בקרב רבני ברסלב שראו את הניצול המחפיר על חשבון החסידים, וניסו להוביל לצעד דרמטי מאוד שיקרא לציבור לא לרכוש כרטיסי טיסה כלל, כל עוד המחירים לא ירדו. גם במחיר ויתור של הגעה לאומן בר״ה. המטרה הייתה ברורה והגיונית: הסוכנים יתקעו עם הכרטיסים עד הדקה 99 ויוזילו את המחירים ברגע האחרון.

אך רגע לפני שהמהלך יצא לדרך, היה מי שאמר שלא יהיה משמעת לקול קורא, משום שהציבור שמגיע לאומן מורכב מהרבה גוונים וממקומות שונים בארץ וזו לא קהילה אחת הומוגנית שאפשר יהיה לגבש אותם, ויהיה תמיד מי שישלם את המחירים הללו. ובפרספקטיבה של זמן התברר שההוא צדק, וכל עוד אנחנו נמשיך לשלם הם ימשיכו להפקיע מחירים.

התקווה האחרונה היא, שהגורמים הרלוונטיים כמו הרשות להגבלים עסקיים האמונה על האכיפה בנושא שנכנסה לתמונה ,הודיעה שתחקור את הנושא בתקווה שתשלים את מלאכתה, וגם בזה אני מסופק אם תצליח…

כנראה שהאמרה אותה אמר רבי נחמן זיע״א ״ראש השנה שלי עולה הכל״ כוללת גם את המחירים ההזויים…

הכותב הינו עיתונאי בקו 'הסקופים' וחסיד ברסלב

תגובה אחת
  1. הכי זול לאומן עם סוכן הנסיעות אריה 0548517128

השארת תגובה