בני משפחת הישיש שנהרג בסנפלינג: "אהב הרפתקאות"

בני משפחתו של ליאוניד אידלברג, בן 79, תושב קרני שומרון, שנהרג שלשום בבוקר לאחר שנפל לעומק של כ־15־20 מטרים ב"בור הפעמון" בקרני שומרון, מדברים "אהב הרפתקאות"

סנפלינג1
סנפלינג1

ליאוניד אידלברג, בן 79, תושב קרני שומרון, נהרג שלשום בבוקר לאחר שנפל לעומק של כ־15־20 מטרים ב"בור הפעמון" בקרני שומרון, בזמן שעשה סנפלינג במסגרת קבוצת טיפוס וחבלו נקרע. כוחות משטרה ומתנדבי יחידות החילוץ שהוזעקו למקום פעלו כדי לחלצו מהבור, אך נאלצו לקבוע את מותו.

האיש הגיע למקום כחלק מקבוצת מטיילים שירדה לבור עם חבלים. בין היתר היו בקבוצה נכדו של ההרוג וקרובי משפחה נוספים. במהלך העלייה למעלה מהבור, החבל נקרע, ואידלברג נפל אל מותו.

פרמדיק מד"א דניאל שילה שהורד למערה בעזרת צוותי כיבוי סיפר: "כשהגענו לשטח חברנו ליחידת החילוץ ולכוחות הכיבוי שפעלו במקום על מנת לרדת לעומק המערה. אזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שבמהלך היציאה מהמערה הגבר נפל ואבד איתו הקשר. הכבאים רתמו אותי לרצועות ביטחון מיוחדות והורידו אותי לתוך המערה על מנת להעניק טיפול רפואי, אבל לצערי הגבר היה ללא סימני חיים".

בני משפחתו של ליאוניד סיפרו ל"ידיעות אחרונות" על תחביבו. "מי היה מאמין שאבא שלנו, שתמיד אהב הרפתקאות והיה בהמון מסעות וטיולים, ימצא כך את מותו. יממה לפני האסון עוד אמרתי לו 'אולי תוותר, אולי תנוח כבר, ראית כבר המון מקומות, אתה לא חושש שהחבל עלול להיקרע?", שיתפה בכאב בתו טטיאנה.

“אבא חייך ואמר לנו: ‘אין מה לדאוג, שום חבל לא ייקרע לי בשטח, התאמנתי ברצינות כמה חודשים כדי להצליח במשימה. יקשרו אותי היטב. אני רוצה ליהנות, יהיה בסדר, נצליח ונעבור ליעד הבא’״, היא מוסיפה.

אידלברג עבד שנים ארוכות במפעל התרופות ״טבע״ שבכפר־סבא עד שיצא לפנסיה. "אחרי פרישתו, הוא החל לטייל וליהנות בחיק הטבע. הוא ירד עם חברים לטיולים בנחלים ובמערות ותמיד הגיע מוכן. ולנו נותרו רק שתי תמונות אחרונות של אבא מהמסע האחרון שלו והחיוך הגדול על פניו", מספרים בדמעות בני המשפחה.

השארת תגובה