הרב אריאל: רבנים צריכים "לעבור מסך"

הרב יעקב אריאל קורא לציבור הרבנים ואנשי החינוך להביע את דעתם בתקשורת, וללמוד איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. "חשוב מאוד שרבנים יביעו את דעתם בתקשורת, אבל שילמדו איך עושים את זה"

כנס רוח ותקשורת - קרדיט איגוד רבני הקהילות (34)
כנס רוח ותקשורת - קרדיט איגוד רבני הקהילות (34)

עיתהרב יעקב אריאל, נשיא ישיבת רמת גן ורב העיר לשעבר, יוצא היום בקריאה לציבור הרבנים ואנשי חינוך להביע את דעתם בתקשורת, ולרכוש כלים מתאימים בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. "חשוב מאוד שרבנים יביעו את דעתם בתקשורת, אבל שילמדו איך עושים את זה".

הרב אריאל אמר את הדברים בעקבות כנס "רוח ותקשורת" שהתקיים בשבוע שעבר, ובו נכחו מעל 500 רבנים ואנשי חינוך. "דבר אחד חשוב – צריך לדעת איך לדבר בתקשורת. רב שלא יודע איך לדבר בתקשורת חבל שידבר", טען הרב, והוסיף " יש לצערי אנשים שהולכים לתקשורת ולא יודעים מה לומר ואיך לומר, ורק מזיקים".

הרב המשיך ופירט "רבנים שהולכים לתקשורת צריכים לדעת מה לומר, איך לומר, איך עוברים מסך", וקרא לרבנים ללמוד כיצד להתבטא בתקשורת. "אני לא בקיא בכל הכלים ואיך עושים את זה, אבל זה בדיוק הרעיון", לדבריו.

על כנס "רוח ותקשורת", בו רכשו המשתתפים כלים מעשיים להתנהלות נכונה בתקשורת ובמדיה, אמר הרב "זה חשוב, חשוב מאוד. חשוב מאוד שרבנים יביען את דעתם בתקשורת, בתנאי שידעו איך לומר אותה". הרב בהדגיש כי הקריאה לרבנים מתייחסת לכלל אמצעי התקשורת, כולל טלוויזיה, פייסבוק, רשתות חברתיות ועוד.

נזכיר כי בכנס "רוח ותקשורת" שנערך ביום חמישי שעבר בירושלים השתתפו מעל 500 רבנים, רבניות ואנשי חינוך. הכנס נערך במטרה לחשוף את ציבור הרבנים והמחנכים לאפשרויות המדיה והתקשורת, וכן להקנות להם כלים להתנהלות נכונה בתקשורת הכללית וברשתות החברתיות.

בחלקו הראשון של הכנס התקיימו הרצאות מפי הרב שמואל אליהו, אראל סג"ל, ידידיה וסיון מאיר , אסף פאסי ועוד. הכתב אבישי בן חיים מערוץ 10 שסיקר את הכנס, כמו כתבים מגופי תקשורת נוספים, היווה אנקדוטה מעניינת, משום שחלק מהמרצים השתמשו בנוכחותו בקהל כדוגמה לכך שאפילו בכנס צריך לדבר בצורה מותאמת לתקשורת.

בחלקו השני השתתפו באי הכנס בסדנאות מעשיות על שימוש בפייסבוק, ניהול חשבון יוטיוב, עמידה מול מצלמה, כתיבת מאמרי דעה ועוד. במהלך הסדנאות היו עמדות ייעודיות בהן יכלו המשתתפים לפתוח חשבון יוטיוב, פרופיל בפייסבוק וכן להזמין ציוד צילום מקצועי.

הרב עמיחי אליהו, יו"ר איגוד רבני הקהילות ויוזם הכנס, סיכם את האירוע "לרבנים יש את הכוח להשפיע. הם צריכים את האומץ להשפיע ואת הכלים להשמיע. יש פה תורה חזקה, יש פה ערכים, יש פה כלים, ואת כל הדברים האלה צריך לחבר ביחד. הרבנים נמצאים פה, מבינים את הצורך הקיומי שלנו להיות נוכחים בכל המדיה הזו, תעיד ההיענות הגדולה מאוד של הרבנים. אני מאמין שהיום הזה הוא בשורה גדולה, אני מאמין שאם הרבנים יקחו את הכלים שהם למדו פה, נצא מפה עם בשורה ענקית לציבור בישראל".

השארת תגובה