אלפי חיוכים של ילדים סובלים

אדמורי"ם ורבנים אורחים ואישי ציבור, הזילו דמעות והתפעלו מהמסירות של מאות מתנדבי ומתנדבות האגודה משך שבועות גדושי אושר ותקווה • פעילויות ואטרקציות ללא הפסקה לאורך הימים העמוסים בשמחה ובחוייה של אושר ותקווה

נופשון רפואה וחיים
נופשון רפואה וחיים

צמד המילים היפהפה והמנצח של "נופשוני רפואה וחיים", מבטא את כל המהות, מבטא את כל הישות, את כל ההויה, את כל המציאות הנהדרת הזו שנוצרה, וששמה בישראל "רפואה וחיים" אשר כשמה כן היא, מעניקה רפואה לחולים וחיים לשאר בני המשפחה וההורים הנפלאים.

'רפואה וחיים' פועלת רבות משך השנה כולה למען חולים ובני משפחותיהם באמצעות עשרות אגפים ומאות מתנדבים, אך שיא הפעילות היא כאשר נערכים הנופשונים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, במסגרתם נהנים הילדים מחוויה בלתי נשכחת הכוללת מגוון פעילויות וימי כיף המותאמים במיוחד עבורם כאשר לכל ילד מוצמד מתנדב/ת המלווה אותו בכל שעות הפעילות.

המתנדבים היקרים והמתנדבות, נמרצים ומלאי מרץ של עשיה, ויתרו על החופשה האישית והפרטית שלהם, והחליטו, כי הייעוד שלהם בחייהם – העלאת אור של גיל על פנים כאובות. זה המוטו של רפואה וחיים, אהבת ישראל מושלמת שאין לה גבולות, שאין לה מעצורים, שאין לה מחסומים.

וכך, מקדישים הם את ימי המנוחה ונותנים מעצמם למאות החניכים והנשמות המיוחדות את מנת השמחה, את זריקת המרגוע, את עירוי התענוג הרוחני לנפש הסובלת והמיוסרת, וממשיכים הלאה לעוד משימה ומבצע של חסד ונתינה בעולמו של הקב"ה.

הנופשונים נערכים למשך כשלושה שבועות וכוללים עשרות פעילויות להנאת החניכים ולרווחת ההורים המתארגנים בראש רגוע ומשוחרר להתחיל את שנת הלימודים הבעל"ט ברגל ימין.

הערך המוסף והמטרה העיקרית של נופשוני הקיץ הידועים של רפואה וחיים היא לשמח את הילדים המיוחדים הזקוקים בצורה קריטית למוטיבציה נפשית וליד חמה ותומכת ובעיקר בימי החופשה, בהם יתר בני המשפחה מבלים בטיולים או בחופשות, או אז, מטופלים הילדים במסירות שאין דומה לה. כשהאגודה נוסכת כוחות להמשיך בתפקוד השוטף של ההתמסרות גם לצרכי הילדים הבריאים.

לקייטנה זו צורפו ילדים במצבים קשים ומורכבים. ילדים אלו מטופלים במחלקת "טיפול נמרץ" ע"י הצוות ותיק ומיומן של אחראיות מתנדבות בכירות, כשבמקום נוכח צוות רפואי אחראי שיכול וגם מוסמך להגיש עזרה ראשונה או לטפל במקרים רפואיים בכל עת שיידרש. מחלקה שלמה הכילה מיטות אשפוז ומנוחה לאלו שהיו זקוקים לכך.

בעקבות הביקוש הרב הגובר משנה לשנה, הרחיבו את המסגרת גם למבוגרים בעלי פגיעה מוחית ואוטיסטים, ובמשך כמה ימים נערכו טיולים מושקעים וארוכים וכן הועסקו בעשרות הפעלות אטרקטיביות המתאימות להם, מידי יום ביומו.

ביקורים נאדרים ומחזקים

ביקורים מיוחדים נערכו השנה בנופשון, אורחים חשובים רמי מעלה שרצו לראות ולחוש מקרוב את הפעילות הנוגעת ללב ולנשמה.

לשעות של התרגשות חוו חניכי הנופשון כאשר הגיעו כ"ק מרנן ורבנן האדמורי"ם שליט"א לבקר ולחזק את הפעילות הקדושה, במהלך ימי הנופשונים ביקרו כ"ק מרן אדמו"ר מנדבורנא צפת שליט"א, כ"ק מרן אדמו"ר משאץ שליט"א, כ"ק אדמו"ר מויזשניץ מאנסי בית שמש שליט"א, כן  ביקר הרה"ג יעקב יהושע אנגלנדר שליט"א ראש ישיבות לומדי תורה מכנובקא בעלזא ב"ב ואלעד.

את פניהם קיבלו בכבוד רב ראשי האגודה, המנכ"ל הרב ברוך הימל, ראש אגף החינוך המיוחד ואבי הילדים המיוחדים, הרב נפתלי ויינברגר , המנצחים על מלאכת הקודש בחיוך כובש ובלב אבהי.

במהלך כל הביקור הממושך היו האדמורי"ם שליט"א נרגשים ביותר, התרגשות שהביעה הערכה והתרשמות מקרוב בפעילות הרצופה הנערכת למאות ילדים חולים ומוגבלים כפי ששמעו עד כה רבות גדולות ונצורות, מהורים לילדים מיוחדים שסיפרו להם על הסיוע והתמיכה העצומה אותה הם מקבלים מהאגודה כבר עשרות שנים במסירות של ממש, כאשר הפעם הם זוכים להיווכח בהתרשמות אישית מקרוב.

למראה עשרות רבות של ילדים המיוחדים כל אחד ואחת על מוגבלויותיו ומצוקותיו הקשים לא יכלו האורחים לכלוא את רגשותיהם, ועיניהם נצצו בדמעות של התרגשות והתפעלות מיוחדת, כשהם מאצילים מברכותיהם החמות לילדים החולים שיזכו לרפואה שלמה, כן בירכו וחיזקו את ידי המתנדבים והעוסקים במלאכה נשגבה זו שיתברכו בכל מילי דמיטב בני חיי ובריות גופא.

קרונות של אושר קסום

באחד מימי הנופשון התקיימה אטרקציה מיוחדת כאשר מאות ילדים מיוחדים ומוגבלים שנופשים בקייטנת 'יחד בתקווה' של ארגון "רפואה וחיים" השתתפו בנסיעה ייחודית ברכבת מב"ב לפארק במודיעין, צוות ענק של מתנדבים נרתמו לעלות חיוך על פניהם הנרגשות מהחוויה המדהימה והנדירה עבורם, החניכים שהשתתפו בנסיעה ברכבת נהנו לחוות את הנסיעה הבלתי שגרתית כשהם זורחים ונהנים מכל דקה, כסאות הגלגלים הועלו על הקרונות בחסות ובשיתוף הנהלת הרכבת שנטלה חלק פעיל במבצע הכ"כ מיוחד.

ראש עיריית ב"ב הרב חנוך זייברט המסייע רבות ונצורות לאגודת רפואה וחיים באדיבות וברוח נדיבה ונפלאה, יחד עם משלחת מהנהלת רכבת ישראל, מר שחר אילון מנכ"ל רכבת ישראל,  מר שי וקטור – מנהל אירועים, ומר אבי ועקנין – מנהל אשכול בני ברק, שנטלו חלק פעיל במבצע המורכב והמרתק, שהו ממושכות במקום, כשהם ניגשים מילד לילד, מתענינים ומעניקים להם מילות עידוד ותקווה,

המשלחת הכבודה הגיעה לתחנת הרכבת והתרגשה עד דמעות למראה מאות ילדים נכים ומוגבלים שנהנים מפעילות מיוחדת ומאתגרת באותה ימים שהמוסדות שלהם סגורים ומאפשרים להוריהם מעט מנוחה ושלוה, ולהתרשם מפעילות חסד זו הנעשית עבור כל החוגים והמגזרים בישראל בהתנדבות מלאה ובהתמסרות מדהימה ומקדשת שם שמיים בצורה יוצאת דופן.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין בא לסיור ולהתרשמות מהפעילות הנאדרה והקסומה לנפש בפרויקט הענק של נופשוני הקיץ של אגודת "רפואה וחיים".

רפואה וחיים המקיים שיתופי פעולה עם מד"א במגוון נושאים הקשורים להצלת חיי אדם, ובהם עריכת התרמות דם משותפות עם מגן דוד אדום, לצד פעילויות חסד נוספות,

מנכ"ל מד"א הגיע כשהו מלווה במהלם אגף המצבעים במד"א גיל מושקוביץ וראה מקרוב את פעילות החסד בנופשון,

בין שיבח את ההתנדבות ואת והמתנדבים והנהלת האגודה, ואמר כי מד"א רואה חשיבות רבה בפעילות למען הקהילה, ואגודת רפואה וחיים הינה שותפה למבצעים קהילתיים רבים של מד"א ורבים ממתנדבי הארגון משמשים אף ככונני מד"א, ובירך את את הארגון על המסירות וההתנדבות למען כלל ישראל, אמר מנכ"ל מד"א בתום סיורו.

ראשי חברות גדולות במשק ובעלי עסקים באו אף הם לסיור ולהתרשמות מהפעילות הנאדרה והקסומה לנפש בפרויקט הענק של נופשוני הקיץ של אגודת "רפואה וחיים". ובירכו בהשתאות את הארגון על המסירות וההתנדבות למען כלל ישראל.

מלאכי רחמים יליצו לשנה טובה

דלה וחיוורת היא היריעה הנוכחית, וכל יריעה באשר היא, ע"מ לנסות ולהגדיר את התועלת, את המעלה, את השגיבות, את הצלת הנפשות, של הנופשונים וקייטנות השבת וכל מבצעי אגף החניך המיוחד וכל עשרות האגפים, למאות משפחות החולים וההורים הסובבים, את רוממות הנפשות, ותחיית הנשמות, שאין לתארה במילין של מוגבלים ומשמשיהם, של רתוקים ובניהם, רובם וכמעט-כולם, בלתי ניתנים ולא יעלו על הכתב לעולם, יעלו הללו ויבואו הישר אל כסא הכבוד לקראת ימי הדין והרחמים, הישר אל המקום ברוך הוא אשר ממכון שבתו משגיח וצופה ומביט, רואה את ישראל אהוביו הדבקים, האהובים והנחמדים, נותנים את כולם למען הזולת. מעניקים את יהבם ואת חסדם למען השני. וכבר כעת בראש חודש אלול ניתן לאחל כי יכתוב ויחתום את כל המשתתפים התומכים והשותפים לשנה טובה ומתוקה, שנת רפואה וחיים, גאולה וישועה בבריאות הגוף והנפש.

השארת תגובה