אשדוד: האופוזיציה מתאחדת נגד לסרי

זעזוע באשדוד מסרטון מסית כנגד הציבור החרדי בעיר • גם פעילים במטה כצנלסון טוענים: זה סרטון מביש • איחוד בין המועמדים מהאופוזיציה עשוי להוביל לתמיכה כלל חרדית ברה"ע המכהן יחיאל לסרי

יחיאל לסרי
יחיאל לסרי

לאחר חודשים של דיבורים ושמועות אודות איחוד אפשרי בין מועמדי האופוזיציה באשדוד מול ראש העיר המכהן יחיאל לסרי, נראה כי המהלך קורם עור וגידים.

סניה כצנלסון, המועמד הרוסי שחתום על קמפיין אנטי דתי, וד"ר אלי לחמני, שאף הוא מבקר בנחרצות את הציבור החרדי בעיר, סיכמו ביניהם על עריכת סקר משותף, שיקבע למי יש את הסיכויים הטובים ביותר לנצח את ד"ר יחיאל לסרי. כצנלסון, שאישר את הדברים ל'כאן דרום', אמר: "המועמד החזק יותר ינצח בסקר והשני יתמוך בו לראשות. בלי אגו ובלי מכשולים בדרך".

כעת מחכים באופוזיציה לגלבר, שכבר הודיעה ביום השקת קמפיין הבחירות של לסרי כי "תפעל להוביל את המועמדים האחרים להחלטה שרק אחד מתמודד נגד לסרי, רק אחד שיביס אותו".

ההערכה היא שבמידה וכצנלסון ולחמני יתאחדו, גלבר תצטרף אליהם. הביטחון של האופוזיציה האשדודית כי ינצחו את לסרי נסמך על תוצאות שני סקרים שפורסמו בעיר מטעם מכון 'מאגר מוחות', של מטה גלבר ושל מטה כצנלסון, שהוכיחו כי בקרב ראש בראש, לסרי מובס בפער של 60-70% לטובת המועמד הנגדי.

יצוין, כי דיווחים באשדוד טוענים על סקר אחד לפחות, ויתכן שאף יותר, שנערך לפני מספר חודשים על ידי ד"ר מינה צמח להזמנת מטה לסרי. אלא שלעת עתה הסקר לא יצא לפרסום לציבור הרחב ובאופוזיציה טוענים, כמובן, כי מניעת פרסומו נובעת מהתוצאות שמוכיחות כי לסרי לא מסוגל לנצח בקרב ראש בראש.

כך או כך, מהלך האיחוד האופוזיציוני עשוי לשנות את כללי המשחק באשדוד ולהשליך גם על התמיכה החרדית. ש"ס, כידוע, כבר סיכמה על תמיכה בלסרי, אך אגודת ישראל, שעדיין יושבת על הגדר, חוששת כי לאור האיחוד המסתמן בין מועמדי האופוזיציה, גם אם הם יצטרפו לש"ס ויתמכו בלסרי.

גורם חרדי בכיר באשדוד אומר כי "כצנלסון זוהה יותר מכל עם המחאה החילונית נגד השבת והוא ידוע כמתנגד כמעט סדרתי לכל דבר שריח חרדי נודף ממנו. לא היה לנו שיקול לבחור בו וההתלבטות הייתה בין לסרי לגלבר. לאור המהלך של האיחוד אנחנו צריכים לוודא שהמועמד בו נתמוך יהיה מסוגל קודם כל להביא את הניצחון, אנחנו לא מתכוונים להמר בבחירות האלו".

בתוך כך, בציבור החרדי בעיר מזועזעים מסרטון שפרסם אחד המועמדים עם תרגום לרוסית כחלק מהקמפיין לציבור דוברי הרוסית בעיר. בסרטון נראים ילדים חרדים וזוגות חרדים המטיילים ומבלים בפארקים בעיר, כחלק מההשתלטות החרדית על המרחב הציבורי בעיר. ברקע של הסרטון נשמע לסרי כשהוא מבטיח לשמור על הסטטוס-קוו בעיר. הידיעה על הסרטון פורסמה לראשונה ב"כיכר השבת".

הסרטון עורר סערה ונציגי המפלגות החרדיות מש"ס ומיהדות התורה מחו כנגד הפצת הסרטון ואומרים כי מדובר בחציית קו אדום. גם ראש העיר יחיאל לסרי מחה כנגד הסרטון המביש וקרא למתמודד להתנצל בפני הציבור החרדי בעיר ולהסיר את הסרטון מהקמפיין.

אפילו בקבוצת הפעילים של המועמד, מחו נגד סרטון ההסתה וטענו שעל אף שהם נגד התחרדות העיר, הסרטון הזה מביש וזו לא הדרך.

תגובה אחת
  1. מבקש ממך לעשות שיעורי בית. דוקטור אלי לחמני העלה את הסרטון וחשך את הפנים האמיתיות של מי שפוגע לנו בעיר. נתתם קרידטים לכצנלסון והלן גלבר וגם ללסרי אבל לדוקטור לחמני לא. ממה אתם מפחדים? תגובה אפילו לא לקחתם ממנו. סיקור הוגן לא היה מזיק לכם

השארת תגובה