חשיפה: רב העיר מנסה להוביל אחדות חרדית

למרות משקעים רבים בין נציג 'דגל התורה' לנציגי ש"ס, רב העיר מנסה להוביל ריצה משותפת: "הכדור נמצא במגרש של ש"ס" • וגם אחרי שהודח מהקואליציה, אלעד צדיקוב לא שולל תמיכה בראש העיר

הרב יעקובוביץ
הרב יעקובוביץ

רבה של הרצליה הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ' מנסה להוביל מהלך של איחוד המפלגות החרדיות בעיר לקראת הבחירות הקרובות. בין מפלגת 'גשר' – המזוהה עם 'דגל התורה' ומפלגת ש"ס המקומית, שוררים יחסי אי אמון על גבול האיבה והדרך לשלום נראית ארוכה וקשה מתמיד.

בעיר הרצליה מכהנים בקדנציה זו שלושה נציגים חרדיים. שני נציגי ש"ס ונציג אחד של המפלגה שכאמור מזוהה עם הסיעה הליטאית. במהלך הקדנציה, נפערה תהום בין הצדדים כאשר נציג 'דגל' אלעד צדיקוב, הוביל קו נוקשה ובלט במחאות על ענייני השבת והצניעות, לעומת שתיקת נציגי ש"ס.

לפני כשנה, על רקע מכתב שעורר תסיסה מקומית, הדיח ראש העיר משה פדלון את צדיקוב מהקואליציה העירונית, והתייחס למכתב שגרר את המהומה: "מכתבך הרצוף באי דיוקים, בורות מדעית וערכית, פחד וחוסר הבנה של העידן בו אנו חיים". בתגובה, ביטל יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני פגישה מתוכננת עם פדלון ובמכתב נזעם הזכיר לו כי המפלגה תמכה במועמדותו לראשות העיר.

וזה לא הכל. רגע לפני אישור חוק המרכולים בכנסת בקריאה שלישית, העלה ראש עיריית הרצליה פדלון הצעה שתביא לפתיחת עסקים מסוימים בשבת, מהלך שנעשה על ידי עיריות רבות. בזמן שצדיקוב מחה בקולניות, נציגי ש"ס לא השמיעו את קולם, דבר שהביא עליהם ביקורת רבה.

אך למרות משקעי העבר, מנסה רב העיר הרב יצחק יחיאל יעקובוביץ' להביא לאיחוד בין הצדדים ולהביא לריצה משותפת. הרב, המזוהה עם מפלגת 'גשר' של צדיקוב, העביר לנציגי ש"ס הארצית מספר דרישות עקרוניות בהן הוא רואה את עיקרי הדת, דרישות שאם יתקבלו – יסללו את הדרך לריצה משותפת.

בשיחה עם 'שטח מוניציפאלי', מסרב חבר המועצה אלעד צדיקוב להתייחס לפרטי המגעים, ואומר: "יש לנו את רב העיר, החזון איש מינה אותו ועל פיו ישק כל דבר. כל עניין יובא להכרעת הרב והוא זה שיחליט".

צדיקוב מוסיף: "אני אומר את זה כבר קרוב לשנתיים, הציבור התורני בעיר כמו הרצליה צריך ללכת יחד, זו הדרך להגדיל את הכוח שלנו, אבל ההחלטה היא של הרב. הרב קבע מהלך על פי קוד והדגשים שנתן וכעת הכדור נמצא בידיים של ש"ס".

• אתה אופטימי?

"בתחושה הפנימית, אם הם עד עכשיו לא נתנו מענה – יש כאן גרירת רגליים".

• אחרי כל מה שעברתם, תתמכו במשה פדלון לראשות?

"אנחנו לא מתעסקים בזה, היו בעבר סיפורים אבל אנחנו לא מתרגשים. לא מביטים אחורה אלא מסתכלים קדימה, מה הכי טוב ממה שיש על השולחן. יש כמה מועמדים ולכל אחד מהם משנה סדורה, נבחר בטוב ביותר".

ובתוך כך, השבוע הושלם איוש המקומות הראשונים בסיעת 'גשר', ומי שיוצבו ברשימה אחרי צדיקוב הם מיכאל בוטבול, נציג הקהילה הצרפתית המתפתחת במערב העיר, והרב משה גרשי, ראש מרכז תורני חפץ חיים.

תגובה אחת
  1. עוד ספין של צדיקוב לקושש קולות
    בסקרים השנה אפילו מנדט אין לו
    וראש העיר לא יכול לראות אותו…

השארת תגובה