100 נפגעים בשנה: התאונות בבני ברק

מנכ"ל עמותת אור ירוק בפניה להנהלת העיר: פעלו להגברת הבטיחות להולכי הרגל • דובר העירייה: "ישנה ירידה משמעותית במספר התאונות"

תאונה בבני ברק
תאונה בבני ברק

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', שלח לאחרונה פניות לראשי הערים, ובין השאר לרב חנוך זייברט, ראש העיר בני ברק, בבקשה להציב את שיפור בטיחות הולכי הרגל כיעד מחייב וליישם אמצעים ופתרונות הולמים לבעיה חמורה זאת. בפנייתו מציין מנכ"ל העמותה כי הנתונים מצביעים על כך שמרבית הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני, לכן נדרשת מראשי הערים התייחסות ממוקדת ופתרון לבעיה.

בבני ברק נפגעו בחמש השנים האחרונות (2013-2017) 507 הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם ארבעה הולכי רגל נהרגו ו-65 נפצעו באורח קשה.

במכתב מציין קיטה כי ישראל נמצאת בין המדינות בהן שיעור הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לממוצע באירופה. עוד הוא מוסיף כי בין האוכלוסיות הפגיעות בקרב הולכי הרגל בולטות שתי קבוצות: הילדים והאזרחים הוותיקים, ומסביר כי מדובר בשני קהלים בעלי מאפיינים ייחודיים אשר מובילים בין היתר לחומרת פגיעה גבוהה יחסית לשאר האוכלוסיות.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בעשור האחרון (2008-2017) נפגעו ברחבי הארץ מעל 32,600 הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם 1,138 נהרגו ולמעלה מ-5,700 נפצעו באורח קשה.

בפנייתו קורא מנכ"ל עמותת אור ירוק לראש עיריית בני ברק לפעול בנושא ולהציב פסי האטה במקומות בהם יש ריכוז של ילדים ואזרחים ותיקים כגון: בתי ספר, גני משחקים, בתי אבות, מועדוני יום וכו'. ומציין כי מהלך זה יביא למיתון וריסון הנסיעה באזורים אלו ולהקטנת הסיכוי להתרחשות תאונות דרכים.

ר' אברהם טננבוים דובר עיריית בני ברק הגיב: "עם כל ההערכה לפעילות עמותת 'אור ירוק', חבל שמכתב העמותה לראש העיר נשלח לתקשורת עוד בטרם הוא קרא את המכתב והגיב עליו. ברם, לעצם הנושא, ברור שיש לעשות הכל להגברת הבטיחות בדרכים ובס"ד להביא בכך להפחתה מרבית של תאונות דרכים ר"ל, אך בנתונים שנמצאים בידי העירייה המצב שונה לחלוטין, וישנה ירידה משמעותית במשך השנים המוזכרות במספר התאונות, מה גם שחלק משמעותי מהתאונות הן לאורך רח' ז'בוטינסקי, שהינו כביש בינעירוני, ומאז תחילת עבודות 'הרכבת הקלה', לפני שנים אחדות ועד לסיומן הצפוי בעוד שנים אחדות, הטיפול ברחוב זה, כמו בערים אחרות בהן מתבצעות עבודות דומות, הועבר, על ידי משרד התחבורה, מעיריות אלו לחברת 'נת"ע-נתיבים עירוניים', מבצעת העבודות של 'הרכבת הקלה'.

העירייה, מצידה, משקיעה, בהתאם להנחיות הרב חנוך זייברט, ראש העיר סכומים כספיים ניכרים ביותר לביצוע פעולות לשיפור מצב הבטיחות בדרכים, באמצעות האגף העירוני לתשתיות ולפיתוח, ובהן מערכות רמזורים חדשות ברחוב רבי יהודה הנשיא פינת רחוב מוהליבר; צומת הרחובות נחמיה- חזון איש; הרחובות חזון איש-ישמח משה-הרב דסלר והרחובות ברטנורא-חזון איש-האדמו"ר מגור.

בנוסף לכך, ישנן פעולות הסברה והדרכה בהיקפים גדולים במוסדות חינוך, לגילאים השונים, כולל בגני ילדים, המופקות על ידי מחלקת התחבורה והבטיחות בדרכים באגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה, והן נמצאות במגמה קבועה של הגדלת הפעולות והפקה קבועה של כלי-עבודה ואמצעים שונים בתחומים אלו. העירייה קיבלה על כך גם את תודת והערכת ארגון "בטרם".

אשר להצעה ל"פסי האטה", מי שנוהג ברחובות העיר בבני ברק שם לב מיידית למספר גדול בהרבה מבערים אחרות של פסי האטה ברחובות שונים ובאזורים רבים של העיר, אך הדגש הוא, כמובן, על רחובות מרכזיים וסואנים יותר מאשר ברחובות צדדיים, ויחד עם זאת, תחום זה נבדק בקביעות, ומתבצעות עבודות לפסי האטה במקומות חדשים בהתאם לצרכים, לאחר בדיקתם על ידי אנשי מקצוע ומהנדסי תנועה.

השארת תגובה