תכירו: אברכי כוללים שטרם ראיתם

לרגל יום היארצייט של רבי לוי יצחק, התכנסו חברי הכוללים 'תפארת זקנים – לוי יצחק' ליום גיבוש מיוחד בירושלים – הכוללים הוקמו לפני קרוב לארבעים שנה ביוזמתו של הרבי מליובאוויטש, לזכרו של אביו המקובל האלוקי רבי לוי יצחק שניאורסאהן

במבט חיצוני הם לא נראים כאברכי כוללים סטנדרטיים, אך בכל יום הם יושבים מספר שעות והוגים בלימוד התורה. לצד אלפי כוללי האברכים המוכרים לכולנו, הפזורים ברחבי העולם היהודי, קיימים בארץ מספר כוללים ליהודים מבוגרים מכל גווני הקשת, תחת איגוד 'תפארת זקנים – לוי יצחק', שהוקמו ביוזמתו של הרבי מליובאוויטש זי"ע לזכרו של אביו המקובל האלוקי רבי לוי יצחק שניאורסאהן זי"ע.

לראשונה מאז הוקמו, בהוראה של הרבי, חברי הכוללים 'תפארת זקנים – לוי יצחק', התכנסו יחד ליום מיוחד שנערך בירושלים על ידי 'כולל חב"ד'.

חברי הכוללים, יהודים מבוגרים, לומדים בכל יום מספר שעות בכוללים הפזורים ברחבי הארץ ומקבלים מלגה חודשית צנועה. היום המיוחד, שנערך ביום ההילולא של רבי לוי יצחק, כ' אב, התחיל בתפילה ע"י שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, לשם הגיעו אוטובוסים מכל הארץ.

בכניסה לרחבה, חברי הכוללים קיבלו ערכה אישית מכובדת שכללה כריך עשיר ושתייה, לצד מיני מאפה – צידה לדרך להמשך היום, וכן פתק מעוצב ועט אישי כדי לכתוב בקשה אישית כתפילה לבקשת ברכה מהקב"ה בכל המצטרך. לאחר מכן הלכו להתפלל בכותל, הניחו תפילין ושפכו את ליבם לאביהם שבשמים.

בתום התפילה בכותל, האוטובוסים לקחו את חברי הכוללים לסיור באקווריום הענק והמשוכלל שנבנה בירושלים ופתח את שעריו בחודשים האחרונים. מקום נפלא בו ניתן לחזות בעשרות סוגי דגים מיוחדים ונדירים, בחלונות ואמצעי תצוגה חדשניים ומושקעים. בסוף הסיור קיבל כל אחד ספרון מאויר על יונה הנביא במעי הדגה.

משם, נסעו כולם לכנס הארצי, לכבודו של בעל ההילולא, באולמי 'בית ישראל' בירושלים. "האווירה הייתה מדהימה", סיפר אחד המשתתפים בהתרגשות, בבת אחת נזכרתי במסירות הנפש שלי ושל חבריי בשנות הקומוניזם לשמירת היהדות בברית המועצות". ואכן, האולם היה מלא מפה לפה מחברי הכוללים שנהנו מ'ערב חב"ד' חסידי ועשיר בתכנים גשמיים ורוחניים, סעודת מצווה לכבוד רבי לוי יצחק שיום הסתלקותו חל בדיוק ביום בו נערך הכינוס, שמחה חסידית אוטנטית שהפך פעם אחר פעם לריקוד סוער וסוחף.

מאכלים כיד המלך הוגשו למסובים שגדשו את האולם הגדול. על השמחה הופקדו כלי הנגינה של חברי להקת הכלייזמרים החסידיים. לאורך האירוע, הושמעו דברי תורה מתובלים היטב בשמחה יהודית, בניצוחו של המשפיע החסידי הרב יוסף פרידמן מקריית מלאכי.

התכנית כולה הוקדשה לדמותו ההירואית של בעל ההילולא, רבי לוי יצחק, ועל העוצמה והחשיבות שהרבי מייחס לפעילות כוללי 'תפארת זקנים – לוי יצחק'.

"הכנס איפשר לכולנו לחזות בפירות הפעילות הנפלאה המתמשכת והיום יומית הזו של 'כולל חב"ד'", אומר מנהל הארגון הוותיק הרב שלום דוכמן, "אנשים שלומדים אצלנו יהדות והלכה ותכנים חסידיים והתקבצו יחד לאירוע שהפך מיד להתוועדות חסידית תוססת ולוהטת. הריקודים והשמחה הדביקה את כל 'תפארת זקנים לוי יצחק' של 'כולל חב"ד' למשפחה אחת גדולה".

עם המשתתפים הרבים התוועדו מנהלי הפעילות מאזור דרום וצפון, הרב גדליה מלמד והרב ברוך אריסטר, שפעילותם היום יומית עם צאן מרעיתם היא מיוחדת ומרגשת. את הקבוצה הירושלמית הדריך הרב פסח כהן.

את דבר 'כולל חב"ד', העביר במאור פנים הרב יצחק מרטון, שהדגיש את שאיפת ההנהלה למלא את ה"בקשה נפשית" של הרבי ולגרום בפעילות זו נחת רוח לרבי ביום סגולה זה, יום הסתלקות אביו הדגול, סמל מסירות הנפש, שלדמותו, כאמור, הוקדשו תכני הפעילות.

תגובות המשתתפים היו רבות ומרגשות. בסיום האירוע, הם יצאו עם שי מיוחד: ספר ברכות בתרגום לרוסית, ועם החלטה להיפגש בשנה הבאה בבית המקדש השלישי.

על תכנון וביצוע הפעילות המוצלחת הופקד הרב מרדכי שיינר, כשעמו הרב דוד קוטליאר והרב שלמה אלמליח וצוות עוזרים נמרצים.

השארת תגובה