איך בוחרים דיור מוגן?

דיור מוגן
דיור מוגן

אחד השלבים הפחות נעימים בחיים הוא הרגע בו עלינו להיפרד מהבית שלנו ולעבור לדיור מוגן. אמנם מדובר על רגע לא פשוט לכל הצדדים הנוגעים בדבר, אך לעיתים אין ממש ברירה וסיבות שונות לא מאפשרות לנו להישאר לגור בבית. המשפחה הקרובה יכולה לשמש כאוזן קשבת ולסייע בכל מה שנדרש על מנת שהמעבר יהיה חלק עד כמה שניתן ואפשר גם להתייעץ עם גורמים אשר מבינים בתחום כמו עובדים סוציאליים למשל.

היות שמדובר על תהליך בלתי פשוט המלווה לא אחת בחששות, קשיים רגשיים וקשיים פיסיים, כדאי מאוד להגיע אליו מוכנים כך שלא תהיינה הפתעות בלתי צפויות. אמנם הסטנדרט במרבית המקומות הוא גבוה למדי אך עדין קיימים הבדלים שונים בין המקומות.

אז איך בוחרים דיור מוגן

ראשית, יש להבין מה הכוונה בדיור מוגן. האנשים אשר מתאימים למעבר לסוג דיור זה הם מאופיינים בעצמאות חלקית או מלאה והוא לא בהכרח יתאים לאנשים סיעודיים שזקוקים להשגחה מלאה וטיפולים רפואיים מיוחדים. באופן מעשי יותר, מדובר על קומפלקס של דירות אשר מאובטחות על ידי המקום או חברת שמירה. דיור מוגן יציע מגוון גדול מאוד של פעילויות ושירותים שמותאמים לגיל הזהב.

סל השירותים של כל מוסד כזה הינו נתון לשינויים בהתאם לשיקול הדעת של האנשים אשר מנהלים אותו. קיימים כמה מאפיינים שיהיו בכל מוסד של דיור מוגן שכן הם חייבים להיות בו על פי חוק הגנת הדייר ובהתאם לרישיון לפעילות:

  • דיור ברמה מספקת שיכול להיות מותאם ליחיד או לזוג. כל יחידה כזו אמורה להכיל שירותים, מטבח, מכשירי חשמל ועוד דברים דומים. כדאי לבדוק זאת מבעוד מועד ולעמוד גם על התקינות של כל האביזרים ביחידת הדיור.
  • כל הפן הרפואי הינו חשוב ביותר ואסור להתפשר עליו בשום אופן. אמנם לא מדובר על בית חולים אך המוסד אמור לספק מענה בעת הצורך. כדאי לוודא שיש חדר טיפולים נקי ומתוחזק. במקרים דחופים יועבר הדייר לבית חולים שמספק טיפול מתאים יותר.
  • שירותי תחזוקה וניקיון באופן כללי הם שיקול חשוב ואם הגעתם למקום לא מטופל, מלוכלך או מבולגן כדאי לחשוב פעמיים. זה יכול להעיד גם על היחס של הצוות.
  • שלוש ארוחות ביום, זה מה שכל מוסד דיור מוגן מחויב להציע לדיירים שלו. כל זאת בחדר אוכל מאורגן ומסודר שנועד לכך.
  • רמת הביטחון נשמרת על ידי שומרים אשר פזורים ברחבי המוסד. לובי מסודר ימנע כניסה של אורחים בלתי קרואים.
  • כמובן שאחד הדברים החשובים ביותר הוא הפעילויות שמוצעות במקום, כמו סדנאות יצירה, שולחנות משחק או כל דבר אחר אשר יכול להוות בידור לדיירים. גם טיולים והרצאות מעניינות הם דבר שעשוי למשוך את הדיירים ולכן מומלץ לבדוק זאת מראש.

מאפיינים איכותיים אלה ואחרים יסייעו להתאקלמות המהירה של האדם המבוגר ויפיגו את החששות והמתח הנפשי.

כמה זה עולה

שאלת המחיר תלויה ברמה שבה אתם מעוניינים לחיות. ישנם בתי דיור מוגן אשר גובים אלפי שקלים לחודש רק על אחזקה ויש גם כאלו שניתן לרכוש את יחידת הדיור בשלמותה במחיר של כמה מאות אלפי שקלים. כאשר מדובר על שכירות היא תהיה בגובה של כמה אלפי שקלים בחודש ותהיה כרוכה בדרך כלל גם בתשלום פיקדון. מומלץ לבדוק את הנושא לעומק ולהתייעץ עם מי שמבין בנושא.

השארת תגובה