בצוק מנרה חוגגים בבין הזמנים עשרים – באקסטרים

צוק מנרה
צוק מנרה

באתר התיירות הצפוני הנמצא סמוך לקריית שמונה, על הציר המרכזי של אתרי השיט ומסלולי הטיולים הפופולריים ביותר בצפון, מציעים לקהל המשפחות פעילויות אקסטרים שונות ביניהן- נסיעה ברכבל הארוך במדינה  [1,940 מטר אורך ו-750 מטר גובה בשיא] ממנו נשקף נוף הגליל והרי הגולן, נסיעה חווייתית במגלשות הרים במסלול שאורכו 1,200 מטר, מתחם טרמפולינה בנג'י לילדים, קירות טיפוס לילדים ולמבוגרים, גלישת סנפלינג  ממצוק בגובה 43 מטר בליווי הדרכה מקצועית, מתחם חץ וקשת מקצועי, שביל רגליים יחפות (ללא תשלום), מתחמי יצירה, ניווט משפחות אתגרי בנקודות ציון במעלה הצוק, מסלול מיוחד של רכבת הצוק העובר בנקודות מיוחדות בגבול הצפון ועוד שלל פעילויות המתאימות לילדים, נוער ומבוגרים – לפי רמת האתגר והאקסטרים. הרכבל ורוב הפעילויות באתר כרוכות בתשלום.

למעוניינים בחופשה חווייתית משפחתית לא שגרתית בגליל, נמצא במעלה הצוק מתחם האירוח מנרה לודג' ובו 55 חדרי אירוח מאובזרים ומטופחים, ביניהם גם חדרים המתאימים למשפחות גדולות. המתחם מציע אפשרויות לינה שונות, כרטיס כניסה חופשי לכל הפעילויות בצוק מנרה, ארוחת בוקר גלילית (כשר בהשגחת הרבנות קריית שמונה), בית כנסת וספר תורה, מסלולי ניווט ורכיבה, מתחמי בישול משפחתי בטבע, סיורי עששיות, סיורי זריחה ועוד פעילויות מיוחדות.  נותרו מקומות משפחתיים אחרונים לחופשת בין הזמנים הקרובה ולהמשך חודש אוגוסט.

כמה זה עולה לנו?

מבצע מיוחד לרוכשים כרטיס משולב של רכבל ומגלשות: כרטיס לשייט קיאקים צפוני בתוספת של 32 ₪ בלבד.

מתי?

זמני הפעילות באתר במהלך חופשת בין הזמנים וחודש אוגוסט – בימים א'-ו' –  9:30-17:00.  בתאריכים ג', י"א אלול (14,22.8) ייפתח האתר לרכבל לילי עד השעה 20:30.

היכן?

צוק מנרה, קרית שמונה

יש עם מי לדבר?

04-6908198 לודג'  | צוק מנרה 04-6905830

**********

מה הייתם לוקחים אתכם לסיבוב על מאדים?

תערוכת הקיץ של מוזיאון גן המדע במכון דוידסון לחינוך מדעי- "סיבוב על מאדים". במסגרת התערוכה יזכו המבקרים להצצה על כוכב הלכת השכן מאדים, ילמדו על תנאי המחיה של האסטרונאוטים, מהם הקשיים ויענו על השאלה המסקרנת ביותר – מה צריך לקרות כדי שיום אחד נוכל לחיות על כוכב הלכת האדום.

מטרת התערוכה "סיבוב על מאדים" של מכון דוידסון לחינוך מדעי, היא לעורר את סקרנותם של  המבקרים סביב כוכב הלכת המדובר ביותר במערכת השמש שלנו. המבקרים יהפכו לחוקרי חלל ויזכו ללמוד בצורה חווייתית את כל מה שצריך לדעת על החיים במאדים. המבקרים יבינו באופן מעמיק, מה זה אומר לחיות על מאדים, איך זה מרגיש להיות אסטרונאוט ואילו קשיים ואתגרים קיימים, כל זאת על ידי חווית התנסות עשירה, טכנולוגית ומגוונת.

המבקרים ייקחו חלק פעיל בתערוכה ויוכלו להשתתף במשימות ופעילויות שונות כמו "לפקד" על צוות אסטרונאוטים החוקרים את מאדים, להרגיש איך זה ללכת על מאדים באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה -VR, לנהוג על רכב חלל וירטואלי ולחוות את תנאי המחייה של אסטרונאוטים במאדים במבנה "האביטאט" שנבנה במיוחד עבור התערוכה.

הפעילויות המרכזיות בתערוכה יכללו:

  • הדמיית הליכה על מאדים באמצעות משקפי VR. באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה ירגישו המבקרים שהם מטיילים במאדים וחוצים מכתש, במסגרת משימה לתיקון רכב חלל שהתקלקל
  • סיור וירטואלי בתנאי שטח המאדים, חיפוש ובחירת מקום אידיאלי להקמת בית בהתאם לתנאי טמפרטורות, קרינה וחקלאות
  • נהיגה מרחוק על רכב חלל וירטואלי המיועד למשימות חקר וחיפוש אחר סימני חיים במאדים
  • חישוב ומציאת הזמן הקצר ביותר בו אפשר לשגר חללית למאדים מכדור הארץ
  • ביקור ב"האביטאט", מבנה מיוחד בתוכו מתגוררים אסטרונאוטים וחוקרי חלל בשהותם בחלל
  • חישוב המשקל של המבקרים בחלל ומה גילם לפי שנות מאדים
  • עמדת "סלפי חלל", שבה יוכלו המבקרים להכין לעצמם תעודת חוקרי חלל דיגיטליות, לשלוח אותה לעצמם ולשתף.

כמה זה עולה לנו?

מחיר: 50 ₪ למשתתף / למזמינים כרטיסים דרך האתר תינתן הנחה של 10% / לאזרחים ותיקים / נכים תינתן 50% הנחה / כניסה חינם לילדים עד גיל 5

מתי?

הפעילויות מתאימות לכל המשפחה ויתקיימו בין ה- 16.7 – 31.8

בשעות 09.00 – 12.00 ובין 16.00 – 20.00

חניה חינם

היכן?

גן המדע ע"ש קלור נמצא במכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע ברחובות.

************

כמו בכל אתרי הסקי באירופה

אתר החרמון הפך לאתר בילוי פעיל בקיץ ובו שלל אטרקציות לכל המשפחה: רכבי קרטינג יחידים מסוגם בישראל, תלת גלגליים לנהיגה עצמית במסלולים שהוכשרו באתר לתנועת הרכבים. הקרטינג אינו ממונע, אך מצטיין ביכולת עבירות גבוהה בשטח. הנהיגה בקרטינג מגיל 15 ומעלה. נסיעת שטח מהנה ובטיחותית, מאתגרת ומתאימה לאוהבי האקשן, כ- 850 מ' בירידה. לנקודת היציאה למסלול מגיעים ברכבל ומשם מתגלגלים בכלי החדש חבושים בקסדה. גלישה יבשה באבובי קיץ (tubing summer)  היא עוד אטרקציה חווייתית לכל המשפחה , מכירים  את מורדות החרמון בישיבה על אבוב. (מגיל 5).

האתר משתרע על פני שטח של כ- 2,432 דונם, בגובה 1,600 – 2,040 מטר מעל פני הים. בקיץ נהנים המבקרים באתר מעליה ברכבלים לפסגות החרמון,  לגובה 2040 מ' מעל פני הים לתצפית מרהיבה,  אורך הרכבל 1250 מ' ומשך הנסיעה בו אורכת כ 15 דקות לכל כיוון, הרכבל פועל בכל עונות השנה, העלייה מותרת בכל גיל, עד שתי נפשות במושב. מתחם "מזחלות האקסטרים", מתפרש על פני מסלול באורך 1 ק"מ,  המזחלת נעה על מסילה ומגיעה למהירות של עד 45 קמ"ש, הגולש שולט באמצעות בלם יד במהירות. המסלול בנוי מעליות, ירידות וסיבובים מפתיעים בין נופי החרמון הפראיים. השימוש במזחלות מגיל 10 ומעלה (ומגובה 140 ס"מ). ניתן לגלוש במזחלת כבודד או בזוגות ומדובר בחוויה מלאת ריגוש והתלהבות.

סיורים מודרכים ללא תשלום מתקיימים, בשיתוף פעולה עם החברה להגנת הטבע. אוהבי הטיולים והלכת ייהנו ממגוון רחב של מסלולי טיול בדרגות קושי שונות. בסיור יסופר על קרב כיבוש מוצב החרמון במלחמת יום הכיפורים, קרב שהפך לסמל ומיתוס, במהלכו זכה החרמון לכינוי "העיניים של המדינה".

חדש באתר: מתקן ייחודי, SKY RIDER. מתקן מסילה מעגלי, בסגנון רכבת הרים תלויה מעל הקרקע, יספק חוויה מהנה לכל המשפחה. זוגות, זוגות יעלו המבקרים לסיבוב חוויתי כשהם ישובים וחגורים בבטחה ורגליהם תלויות באוויר. אורך המסלול כ- 320 מ' וזמן הנסיעה אורך כשתי דקות. מדובר במתקן ראשון מסוגו בישראל! המתקן בנוי על עמודים (גובה העמודים בנקודה הגבוהה ביותר הינו 15 מ' מעל פני הקרקע), המתקן ממוקם באזור מזחלות האקסטרים. המתקן יעבוד בכל ימות השנה חורף וקיץ.

כמה זה עולה לנו?

הכניסה לאתר בקיץ והסיורים ללא תשלום, השימוש במתקנים ובאטרקציות בתשלום

SKY RIDER מחיר: 30 ₪ לסיבוב לאדם. מתאים: לילדים מגיל 6 וגובה 1.20 מ'. ילדים עד גיל 8 חייבים בליווי מבוגר (מעל גיל 14).

רכבל: 49 ₪ לאדם

מזחלת: 30 ₪ לאדם.

כרטיס משולב לרכבל ולמזחלות: 79 ₪ לאדם

יש עם מי לדבר?

לפרטים והזמנות: 1599-550-560

*************

אפולוניה – חוויות עד שעת לילה מאוחרת

בחודשים יולי-אוגוסט מיום ראשון עד יום חמישי רשות הטבע והגנים מזמינים אתכם ליהנות מאפולוניה גם בשעות הערב הנעימות. נוסף על הבריזה, הנוף, השקיעה, השקט של הלילה והשביל המואר והמונגש אנו מזמינים אתכם להוסיף לטיול חוויה אחרת בכל יום, ולבנות מזכרת משפחתית משותפת.

  • ימי ראשון: חידאפולוניה – טיול עצמאי עם כתב חידה החושף פינות נסתרות בשטח הגן הלאומי.
  • ימי שני: פקח צעיר – חוברת הפעלה עצמית לצעירים בסיוע ההורים, ובסיום התחייבות הפקח הצעיר.
  • ימי שלישי: סיורים מודרכים יצאו בסבבים לכל המשפחה. הסיורים מותאמים לאנשים המוגבלים שמיעה.
  • ימי רביעי: מציירים עם אומני אפולוניה – אמנים, מתנדבי הגן הלאומי ינחו את המשתתפים בסדנת ציור.
  • ימי חמישי: אבירי אפולוניה – אימון אבירים צעירים עם תלבושות ואביזרים.

היכן?

גן לאומי אפולוניה

מתי?

הגן הלאומי יפתח את שעריו משעה 8:00 עד 22:00.

ימי ראשון עד חמישי בחודשים יולי ואוגוסט, בשעות 17:00- 19:30. כניסה אחרונה לגן בשעה 21:00

כמה זה עולה לנו?

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

חוברת פקח צעיר-  ניתן לרכוש יחד עם תג בקופת האתר תמורת 10 ₪, החוברת זמינה גם באתר רשות הטבע והגנים, ניתן להדפיס ללא תשלום. עלות תג בלבד – 6 ₪.

***************

לאור עששיות בתל אפק

נצא לסיור באור אחרון וניכנס ללילה כמו גחליליות. לאורך הסיור נספר את סיפורם של האבנים, הקארדו העתיק, המבצר המרשים ואפילו החלונות המיוחדים יספרו לנו את סיפורם. נלמד את חוקי הלילה, נכיר את גרמי השמיים ונחפש את השפעות האדם על הסביבה.

היכן?

גן לאומי ירקון – מתחם תל אפק

מתי?

חמישי 16.7

כמה זה עולה לנו?

בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*

מחיר: מבוגר 50 ₪, ילד 40 ₪; מנויים: מבוגר 45 ₪, ילד 35 ₪

*****************

מגוון מסלולי טיול חינמים לכל המשפחה

החופש הגדול, חודשי הקיץ מהווים משימה לא קלה למשפחות עם ילדים, מציאת פתרונות לבילוי כייפי, איכותי ולא יקר. צוות ווישטריפ ערך עבורנו מספר מסלולי טיול נעימים ומזמינים המתאימים לבילוי גם בחודשי הקיץ החמים וכולם בחינם. רק ללחוץ על האפליקציה ולצאת לדרך.

נהר הירקון

נתחיל עם מסלול האופניים המוכר לכולם לאורך פארק הירקון בתל אביב. הירקון, הנהר של גוש דן, זורם ממעיינות ראש העין עד לשפכו אל הים התיכון באזור רידינג. לאורך הירקון מספר מסלולים לרכיבת אופנים המתאימים לכל המשפחה, בחרנו לכם את המסלול המעגלי הנוח היוצא מהגן הטרופי בגני יהושע, ממשיך לעבר עשר טחנות, מיקומן ההיסטורי של טחנות הקמח העתיקות על הירקון וחוזר דרך המועצה לישראל יפה אל נקודת ההתחלה. לטיול אופניים עם הוראות ניווט היכנסו לקישור הבא באפליקציית WishTrip – https://www.wishtrip.com/trek/10250000017504

אנחנו ממשיכים עם הירקון בטיול הליכה קצר המשלב מים והרבה צל, פתרון מושלם לשעתיים של פעילות עם ילדים בחופשת הקיץ. הטיול בירקון החינמי יוצא מכפר הבפטיסטים, עובר בחורשות אקליפטוס לאורך גדות הנחל, במספר נקודות צל ניתן להשתכשך במים הירקון הנעימים, לאחר חציית מעבר הגשר מתחת לכביש 5 ישנה בריכה טבעית רחבה ונוחה המתאימה לרחצה לכל המשפחה, מומלץ מאוד להמשיך לחורשת הפקאנים המקסימה ולהנאות מהעצים המרשימים. לטיול הרגלי עם פינות החמד בירקון היכנסו לקישור הבא https://www.wishtrip.com/trek/10250000023299

רמת הנדיב

רמת הנדיב, פארק הטבע היפה בדרומו של הכרמל מאפשר להנאות ממספר מסלולי טיול חינמים. מסלול הטיול אל מנצור אל עקב יוצט מכיכר השבילים הסמוך למגרש החנייה. השביל עובר בצמחיית חורש ים תיכוני נמוכה של שיחים ולאחר מספר דקות של הליכה נכנס השביל אל חורשת אורנים בה מסתתרת הוילה הרומית העתיקה והמרשימה הקרויה מנצור אל עקב. מהמקום תצפית נוף יפה במיוחד אל מישור החוף, מנתניה שבדרום ועד לחיפה שבצפון. נקודת התצפית נמצאת על גבי רכס חוטם הכרמל, אליו מגיעים נשרים רבים במטרה לתפוס את התרמיקות, זרמי אוויר חמים המסייעים לתעופה ולעלייה בגובה. חוויה נהדרת היא לצפות בנשרים ממנצור אל עקב. הגעה אל המסלול וניווט במסלול נמצאים באפליקציה בקישור הבא https://www.wishtrip.com/trek/10250000021438

נחל כזיב

למטיבי לכת, בחרנו את המסלול המצוין בנחל כזיב בגליל העליון המערבי הכולל מעיינות רבים עם ברכות שכשוך בצל עצי הדולב הגבוהים. נחל כזיב הוא נחל איתן בזכות מעיינות רבים הנובעים לאורכו. המסלול בין 20 ק"מ מתאים למטיבי לכת בלבד והוא מהמסלולים המומלצים ביותר לצעירים הנמצאים בחופשת הקיץ, שאורך המסלול אינו מרתיע אותם. הטיול יוצא ממושב מנות, ההליכה לאורך הנחל מוצלת לכל הטיול ובמרחק הליכה יחסית קצר מגיעים אל נביעות המים. מצודת המונפורט ועין טמיר הם מנקודות החן המיוחדות ביותר בנחל. מומלץ להצטייד בפנס ולהיכנס לניקבת המים הקצרה בעין טמיר, חוויה נהדרת. לטיול בנחל כזיב לחצו על הקישור הבא https://www.wishtrip.com/trek/10250000010295 ותהנו מיום מקסים של הליכה.

נחל אל על

משפחות המתכננות חופשה ברמת הגולן, יהנו מטיול קסום בנחל אל על בין היישובים אליעד לאבני איתן. בחופשת הקיץ, טיול זה מומלץ לערוך בשעות הבוקר המוקדמות, הירידה אל ערוץ הנחל והיציאה ממנו חשופים לשמש, ולכן על מנת לא להיכנס לשעות החמות, אנו ממליצים להתחיל את הטיול עם זריחה. המיוחד בנחל אל על הוא מעבר הסלעים בין הבזלת השחורה לסלע הגיר הלבן, מעבר זה מתרחש בעקבות תהליכי שחיקה ובלייה של הסלעים והיווצרות מפלים שזכו לשמות הלבן והשחור על פי המסלע. המסלול אורך כ-4 שעות והוא בן 5 וחצי קילומטרים לערך. פתרון מושלם לחצי יום פעילות בחופשה משפחתית בגולן. לטיול בנחל אל על לחצו על הקישור הבא https://www.wishtrip.com/trek/10250000009449

***************

בין הכרמים: טיולים בסימן יין

"טוסקנה גלילית" – טיול סיפור בכרם וביקב

טיולים מיוחדים לחובבי הטבע והיין במסלולי הליכה ונסיעה בשבילים ובכבישים המתפתלים בנופי "טוסקנה הגלילית" של הרי הגליל. נעמיק אחרי סיפור היין המדהים של יקבי הבוטיק בגליל, נתבשם מאויר הפסגות הצלול ונתקרר בבריכות מים שבאזור שמורת נחל עמוד. נשלב הליכה רגלית "בטרואר" הייחודי, נבקר בכרמים נחבאים, נפגוש את האנשים שמטפלים בכרם כל השנה, נטעם יינות מגוונים ונלמד על הזנים של הגפנים בכרם, נבקר ונסייר ביקבים וכמובן נאכל מטעמים כפריים מהגליל. מחיר לאדם: 225 ₪ כולל הסעה במיניבוס, ארוחת בוקר עם יין במרכז המבקרים של היקב, טיול רגלי מודרך, סיור בכרמים עם טעימות יין וכיבוד, ביקור וסיור ביקב הכולל טעימות יין משובח וארוחת צהריים גלילית.

מותנה ברישום מראש ומינימום משתתפים. לפרטים והרשמה: רוני, 052-5524178

ג'יפים בין הכרמים – כרם בן זמרה

טיול ג'יפים מודרך עם אורי גץ, מתחיל בשמורת בן זימרה הנמצאת בסמוך למושב כרם בן זמרה. בטיול נבחין בין כרם ענבי-מאכל לכרם ענבי יין ונבקר בכרם שזה עתה ניטע. נמשיך למעיין עין עלווה היפהפה בואכה נחל גוש חלב, שם נבקר בשרידי בית הכנסת מהמאה השנייה. בטיול משולבים הסברים במגוון נושאים כגון: טבע, התיישבות, גיאולוגיה, שכנות טובה עם בני הכפרים סביבנו ועוד.

מחיר מיוחד לבאי הפסטיבל – 700 ₪  לג'יפ 7 מקומות, 600 ₪  לג'יפ 5 מקומות. הטיול יתקיים בכל ימי הפסטיבל בתאום מראש, טלפון  050-7630889

ארץ הגליל – טיולי ג’יפים בין כרמי היין המלבלבים

טייל ג'יפים מודרך עם יורם זרחי. נתחיל את הטיול באחד מהיקבים ברמת דלתון ונצא לטיול בין הכרמים המלבלבים במורדות הר יוחנן. הטיול יכלול נסיעה חווייתית, הסברים ותצפיות נוף על גבול הצפון, מעיין נובע בעין עלווה, צמחיית נחלים, אפשרות להליכה רגלית קצרצרה במהלך הטיול והפסקת אבטיח קר ליד המעיין. משך הטיול – כשעה וחצי (ניתן להאריך את הטיול בתוספת של 200 ש”ח לכל שעה נוספת). מחיר מיוחד לבאי הפסטיבל – 600 ש”ח לג’יפ 7 או 8 מקומות. הטיול יתקיים בכל ימי הפסטיבל בתאום מראש בטלפון – 04-6980434 , 050-5316140

****************

ליל ירח מלא בעמק המעיינות

ממשיכים את המסורת בפעם השלישית: תחת הכותרת 'ליל ירח מלא בעמק המעיינות' יתקיים ברחבי העמק ביום רביעי ה-25.7 לילה שכולו פעילויות ליליות. במסגרת הלילה המיוחד שמארגנת המועצה האזורית עמק המעיינות, אתרי התיירות ברחבי המועצה יפתחו את שעריהם בשעות לא רגילות ויקיימו שלל אירועים עם פעילויות מיוחדות למשפחות, רובם במחירים סמליים של 15 ₪ בלבד למשתתף. במהלך הערב ועד השעות הקטנות יתקיימו בנוסף טיולי שקיעה, לינת שטח באתרים שונים, טיולי עששיות ועוד חוויות רבות ונוספות במזג האוויר האידיאלי של שעות הערב והלילה בעמק המעיינות.

דוגמאות לפעילויות מיוחדות באתרי התיירות:

בפארק המעיינות במסגרת ליל הירח המלא ייצאו סיורים מודרכים ברכבים חשמליים בשעות 20:00, 22:00 וסיור זריחה בשעה 05:00. בנוסף יתקיימו סיורים על בר-אופן (בר על אופניים..) הכוללים רכיבה משותפת וכוס בירה מהחבית בשעות 21:00 ו-23:00;

בגן הלאומי גן-השלושה סחנה באתר חומה ומגדל יתקיימו שני סיורי עששיות מיוחדים (20:30, 21:00) הכוללים ביקור חוויתי באתר והשתתפות במיצג אינטראקטיבי חדש המדמה עלייה לקרקע והקמת יישוב חומה ומגדל. במיצג לוקחים המבקרים חלק בחוויית העלייה אל הקרקע של יישובי חומה ומגדל. מרגע ההתכנסות, הנסיעה במשאיות, בניית נקודות הישוב החדשות ועד היום. משך הסיור שעה וחצי.

באתר התיירות נהריים בגשר יתקיימו שני סיורי עששיות אל המשטרה הבריטית, גשרי הירדן והחאן הממלוכי – (20:00, 21:30), ובנוסף סדנאות אפיית פוקאצ'ות ריחניות וטעימות על תנור לבנים ששרד מאז 1924 ושופץ להנאת המבקרים באתר (19:00,20:30);

במרכז הצפרות 'מקור החסידה' בכפר רופין שני סיורים רכובים מודרכים – בשעה 19:00 סיור דמדומים הכולל בין היתר גם מפגש עם הציפורים המתכוננות ללינת לילה ובשעה 6:00 סיור צפרות בזריחה הכולל גם תצפית אל הזריחה מעל ההרים ואל ציפורי הבוקר בבריכות הדגים, יחד עם קפה חם, משקפות וחוויות וסיפורים מרתקים.

במרכז המבקרים 'ביו-תור' בקיבוץ שדה אליהו יקיימו שני טיולי 'בשביל החלב' (20:00, 20:45) הכוללים טיולים מודרכים לרפת בשעת החליבה, ביקור במחלבה, טעימות גבינות מקומיות ועוד.

'מוזיאון הפרחים' – במושב שדי תרומות יפתחו לקהל המבקרים את ביתה וחצרה של האמנית מירי אברהם – ובו אוספי ארכיטקטורה, עתיקות בסגנון הרנסנס הצרפתי, כלי פורצלן, תכשיטים ועבודות וכן אוספי ווינטג' ייחודיים אשר אספה במשך 30 שנים המספרות את סיפור חייה המרתק. סיורים מודרכים יתקיימו ב-19:00, 21:00, 23:00. ניתן לבקר עצמאית בבית בין השעות 19:00-2:00.

בפארק החיות האוסטרלי 'גן גורו' שבו חיים בעלי חיים אוסטרליים וקנגורו באופן חופשי יתקיימו סיורים מודרכים בשעות 20:00 ו-22:00.

עוד יתקיימו פעילויות נוספות ביניהן טיול שקיעה בגני חוגה בין השעות  19:30-20:30, 25% הנחה על כניסה למיצג 'לילות שאן' בגן הלאומי בית שאן בין השעות 22:00-24:00 [מיצג בכל חצי שעה) ועוד. בנוסף תוצע לקהל המטיילים לינת שטח בתשלום וברישום מראש – בגן הלאומי גן השלושה-סחנה, בגני חוגה ובגן הלאומי כוכב הירדן.

כמה זה עולה לנו?

רוב הפעילויות במחיר 15 ₪ וברישום מראש באתר –  http://maianot.smarticket.co.il/

יש עם מי לדבר?

לפרטים נוספים ומלאים על שלל הפעילויות המוצעות -http://maianot.smarticket.co.il/

*******************

היכל הקרח Ice Peaks    

הקיץ הזה בורחים מהחום והלחות למרחבי הקרח הקרירים של היכל הקרח בחולון. מבלים בהיכל שחוגג יום הולדת 5 עם מגוון פעילויות כיפיות עם החברים ועם כל המשפחה. שלל מתנות יחולקו למחליקים בחודשי הקיץ: בכל יום יוגרלו 5 כרטיסי כניסה חינם בין עולים על משטח ההחלקה, יתקיימו מופעי החלקה אמנותית, במקום מתקיימות סדנאות החלקה למתחילים ומתקדמים וב-31 לאוגוסט תתקיים הגרלה ענקית בה יחלק ההיכל לזוכים מתנות שוות במיוחד חופשת סקי זוגית חלומית, אירוע יום הולדת על חשבוננו (עד 30 מחליקים) , קורס החלקה משפחתי (עד 10 משתתפים) , נעלי החלקה מקצועיות ועוד ועוד.

היכל הקרח מזמין אתכם בחודשים יולי -אוגוסט לשלל פעילויות כיפיות לכל המשפחה.

איפה ומתי?

01.07-31.08 בהיכל הקרח ice peaks פארק פרס חולון.

גילאים: החל מגיל 5

כמה זה עולה לנו?

70 ₪ ל-45 דקות, מגוון הטבות דרך ארגונים וחברות האשראי.

יש עם מי לדבר?

03-5323008

—————————-

מטפסים ונהנים?

מחפשים חוויה אתגרית המתאימה לכל המשפחה? יש לנו את הבילוי החווייתי והמושלם עבורכם!

iclimb ירושלים מזמין אתכם למתחם הטיפוס לאתגר את עצמכם! למעלה מ-750 מ"ר של מסלולים מדהימים המתאימים ומיועדים לכל הגילאים ולכל המטפסים.

חוויית הטיפוס משלבת הנאה וכיף לצד פעילות גופנית המהווה אתגר ותורמת לצמיחה אישית וחברתית מתוך חיזוק הביטחון העצמי, פיתוח דפוסים של נחישות והתמדה, חיזוק הישגיות אישית, התמודדות עם אתגרים, חשיבה ותכנון צעדים להצלחה. השילוב בין כייף לאתגר, הוא שילוב אמיתי ומתאים לכל אחד בהתאם להצלחה האישית שלו.

חוויה אישית, משפחתית וקבוצתית ממתינה לכם אצלנו ב- iclimb ירושלים.

זמן הבילוי- ללא הגבלה

המקום ממוזג ונעים.

חניה בשפע

מתי?

שעות פתיחה מיוחדות ל'בין הזמנים':

א,ב,ג – 11:00-22:45 ד,ה – 11:00-23:45 ו – 11:00-16:30 מוצ"ש – שעה וחצי לאחר צאת השבת עד 23:45

היכן?

איצטדיון טדי, מרכז הספורט, דוד איילון 1 ירושלים

יש עם מי לדבר?

לפרטים והזמנות: 02-6482264

תמונה בתיקייה של הקיר טיפוס – DSC 7445

***************

ספידי כיף

ספידי כיף מבוא ביתר הינו אתר שומר שבת מזה שנים רבות. בספידי כיף תמצאו חוויה משפחתית מדהימה הכוללת פארק מים ולונה פארק.

פארק המים מופרד ממתקני הלונה פארק ושעות הבריכה הן נפרדות.

היכן?

מבוא ביתר

יש עם מי לדבר?

052-3385029

*********************

כלייזמרים בצפת

פסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי הוותיק פותח את העשור הרביעי של הפסטיבל. ה-פסטיבל של חובשי הכיפות

הפסטיבל היהודי שכל כולו והווייתו היא שימור המוזיקה היהודית והצגה על הבמות הגדולות בבירת מוזיקת הנשמה.

להקת הכלייזמרים הצרפתית "בייגלע ארקעסטרא" מגיעה כל הדרך מפריז  לחגוג איתנו את חגיגות העשור להיווסדותה עם שירי קברט ביידיש וניגוני חתונה עממיים.

גדולי הכלייזמר הוותיקים והמוכשרים כמו ישראל זוהר, מוסא ברלין, יהודה כץ, מירל רזניק יופיעו על בימות הפסטיבל.

תהיה גם הופעה לילדים מידי ערב עם מופע מיוחד עם כלים לא שגרתיים ומופע מוזיקלי עם סיפורי חסידות.

היכן?

פסטיבל הכלייזמרים ה-31 בצפת

מתי?

14-16 באוגוסט ג'-ה' אלול

כמה זה עולה לנו?

מתאים למשפחות והכניסה חופשית

—————

עמק המלך

במרחק הליכה קצר משער האשפות ומהכותל המערבי, בערוץ נחל הקדרון שבין עיר דוד להר הזיתים, משתרע עמק המלך. עצי זית מוריקים, חומות העיר העתיקה המתנשאות ברקע וצלילי פעמונים המגיעים מרחוק, יוצרים אווירת קדומים קסומה ועוצרת נשימה.

את פני הבאים יקדם אוהל אירוח בסגנון קדום, סדנאות פעילות לילדים- הכנת חלילים, הטבעת מטבעות, סדנת פסיפס, רכיבה על גמלים ועוד. לצד כל אלה, תוכלו להצטרף ללא תשלום לסיורים מודרכים לאורך ערוץ הקדרון ולהתפעל מ"פטרה של ירושלים"- מצבות האבן העצומות והמפוארות שנחצבו בסלעי המקום לפני כאלפיים שנה. המצבות המרשימות מוכרות כיד אבשלום, קבר זכריה וקבר בני חזיר. אם תרצו להתרענן מעט במימיה הקרירים של נקבת השילוח ולצעוד לאור פנסים בבטן האדמה – תוכלו לעשות זאת (בתשלום סמלי). הדרך אל הניקבה היא חוויה בפני עצמה והיא כוללת  נסיעה מהנה ברכב שטח חשמלי.

מתי?

הפעילות תתקיים בין התאריכים 23/7-2/8, י"א אב-כ"ח אב (לא כולל ימי ו')

האתר יהיה פעיל בין השעות 12:00-18:30.

כמה זה עולה לנו?

חינם

יש עם מי לדבר?

לבירורים והזמנות *6033

************************

לילות שאן בירח מלא

הגן הלאומי בית שאן מזמן אתכם לראות את ההיסטוריה מתעוררת לחיים במופע האור קולי "לילות שאן", בואו ליהנות מחוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה.

"לילות שאן" הנו סיור לילי ייחודי ובו מיצגים אור-קוליים מורכבים, המקימים לתחייה יישוב חי ותוסס והתרחשויות היסטוריות במשך אלפי שנים בעיר בית שאן. לילות שאן, חייבים להיות כדי להאמין.

היכן?

גן לאומי בית שאן

מתי?

רביעי 25.7, 22:00  עד 24:00 , כל חצי שעה – מופע.

כמה זה עולה לנו?

25% הנחה על מחירי הכניסה – במיוחד לליל ירח מלא.

יש עם מי לדבר?

הרשמה מראש: 04-6481122, מומלץ להקדים להירשם, על בסיס מקום פנוי

***************

תל חצור
גן לאומי תל חצור פותח את שעריו לעת ערב. תל חצור, אתר מורשת עולמית, מזוהה עם חצור המקראית – אולי הגדולה בערי ארץ ישראל בתקופה הכנענית המאוחרת. עם הממצאים החשובים נמנים מפעל מים מרשים מאין כמוהו, ארמון כנעני ומבנים מהתקופה הישראלית הקדומה.
הצטרפו אלינו לחוויית ביקור בשעת ערב נעימה בהדרכת מתנדבי גן קהילה. אנו מבטיחים תה קר והדרכה מלב חם.

היכן?

גן לאומי תל חצור
מתי?

ימי חמישי ביולי-אוגוסט, בשעות 16:30, 18:00

כמה זה עולה לנו?
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

**************

בין ערביים בכורזים

בואו ליהנות ממשב רוח מלטף ונוף עוצר נשימה לכיוון הכינרת, הגליל ורמת הגולן.

נסייר לעת ערב ברחובות העיירה היהודית, מקווה הטהרה, ובית הכנ'סת המפואר, הנמנה עם המבנים העתיקים והמרשימים בארץ. סיורים בליווי מתנדבי גן קהילה – מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

היכן?

גן לאומי כורזים

מתי?

ימי חמישי בחודשים יולי-אוגוסט, בשעות 17:00- 20:00

כמה זה עולה לנו?

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

**************

בית שערים פותחת שעריה

סיורים מודרכים בבית שערים הקלאסית, הפותחים צוהר אל עולם המשנה ומורשת העם היהודי.

היכן?

גן לאומי בית שערים

מתי?

כל יום בחודשים יולי ואוגוסט  בשעות 10:00, 11:00 ו-12:00.

כמה זה עולה לנו?

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

********************

קייקי כפר בלום

השייט בירדן הפך לפני למעלה משלושה עשורים למוקד משיכה לאלפי מבקרים מהארץ ומהעולם שמצפינים לגליל העליון ולקיבוץ כפר בלום לבילוי מהנה במי הירדן הצוננים. הדן, החצבאני והבניאס מצטלבים יחד ונשפכים לירדן שהוא הנהר הגדול ביותר במדינת ישראל. הנחלים זורמים בקצב, פיכפוך המים, הצמחיה מסביב והנוף הגלילי מייצרים תפאורה מושלמת לבילוי בקייקי כפר בלום אתר השייט המוביל בישראל המתמחה בשייט משפחתי, אתגרי וגם לקטנטנים Kayakids , בנוסף לעוד שלל פעילויות לכל המשפחה.

עונת השייט הרשמית בקייקי כפר בלום, נפתחת בחודש אפריל, עם בוא האביב ומסתיימת בסוף אוקטובר עם בוא הסתיו. מדובר על חוויית קיץ אולטימטיבית שמציע הצפון לאלפי נופשיו ותייריו.

מסלול השייט המשפחתי בקייקי כפר בלום, נפתח בנקודת השילוח, בבית הלל, החצבאני הקריר מוביל את הסירות דרך מפגש הנחלים הגולשים אל הירדן, בקייק זוגי או בסירה משפחתית. במהלך המסלול נהנים מחוויית השיא במסלול, המפלון. מיישרים חרטום, יושבים על רצפת הסירה ונהנים מהרגע, לא לשכוח לחייך – מצלמים!!  קיימת אפשרות להזמנת שייט במסלול האתגרי הארוך בגליל, ממורדות החצבני לאתר בכפר בלום, ובנוסף, גם שייט " Kayakids " לילדים קטנים מגיל שנתיים וחצי ועד חמש בליווי הורה.

האתר מציע אפשרויות בילוי נוספות, לקבוצות מהארץ ומחו"ל, למשפחות ולבודדים: פארק החבלים האתגרי "טופ רופ" מספק חוויה משלימה לשייט. האומגה למים תספק חוויה של אומץ, לצד קיר הטיפוס המתנשא לגובה 12 מ' וגשרי החבלים בין צמרות העצים. במתחם החץ וקשת יהנו במיוחד הילדים. הקולנוע הרב חושי D3 יספק שייט נהרות סוער "וירטואלי" בשלושה ממדים. אוהבי השטח ימצאו את מתחם הקמפינג כפתרון נפלא לחופשה חסכונית, המתחם מסודר וכולל שירותים, מקלחות, מים חמים ומרחבי דשא מטופחים לפיקניק משפחתי.

מתי?

שעות פעילות : 10:30 –15:30. לגבי גילאי השייט המותר לילדים, יש לברר טלפונית.

יש עם מי לדבר?

לפרטים:  1-700-50-66-11, WWW.KAYAKS.CO.IL

כמה זה עולה לנו?

מחיר שייט במסלול המשפחתי: 98 ₪ לאדם.

**************

אייסלנד – החלקה על הקרח

מתחם 'אייסלנד', הובא במיוחד מאוסטריה בהשקעה של כמיליון יורו, מדובר במתחם ההחלקה הגדול והחדיש ביותר בארץ. המתחם משתרע על שטח של כ-1800 מ"ר, מצויד במשטח החלקה מקצועי ברמה גבוהה ובסטנדרטים בינלאומיים, מאובזר בציוד חדיש, עשוי קרח אמיתי המציע חוויית בילוי והנאה לטווח רחב של גילאים מגיל 5 ואילך.

לטובת הגיל הרך הובאו השנה ל'אייסלנד' לראשונה בובות בצורת פילים המאפשרים לשני ילדים לשבת יחד ולהחליק כאשר אחד ההורים מנווט מאחורה, זאת בנוסף לבובות כלבי הים והפינגווינים שמסייעים לקטנים. לרשות המבקרים יעמוד צוות הדרכה מקצועי ומיומן ובנוסף, השנה נרכשו עשרות זוגות נעליים מותאמות להחלקה על מנת לעמוד בביקוש הרב.

היכן?

אצטדיון ארנה בירושלים

מתי?

8.7.2018  עד 31.8.2018 בין השעות 09:00-22:00

בין התאריכים 23.7-26.7.18  (במשך 4 ימים בלבד) תערך פעילות מופרדת בין בנים ובנות בשעות הפעילות

כניסה אחרונה בשעה 21:00

כמה זה עולה לנו?

30 ₪ מגיל 5 עד 18 – 40 ₪ מגיל 18

ההחלקה 45 דקות ומגיל 5 ומעלה. אין מכירת כרטיסים מוקדמת רק בקופה בזמן פעילות. המתחם נגיש

ניתן לרכוש עזרים להחלקה על בסיס מקום פנוי בעלות של 5 ₪ בלבד.

יש עם מי לדבר?

לפרטים נוספים: 02-6424040

****************

תערוכת על הקצה

תתכוננו לקחת סיכונים: בתערוכה החדשה לכל המשפחה במוזיאון המדע יוכלו הקטנים והגדולים ליהנות מעשרות מוצגים אינטראקטיביים כמו רולטה חשמלית קבוצתית, הליכה על חבל דק, משקפיים מצחיקים,  עמדות 'בחן את עצמך', סרטונים שיבחנו האם אתם נוטלי סיכונים ויעניקו הערכה אישית ושלל פעילויות נוספות המתאימות לכל המשפחה. התערוכה במסגרת עונת ישראל צרפת 2018.

היכן?

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד קרית המוזיאונים.

מתי?

במהלך יולי כל יום חוץ מיום ראשון בין 10-18 שישי בין 10-14

במהלך אוגוסט בכל יום בין 10 ל-19 בשישי בין 10-14

כמה זה עולה לנו?

עד גיל 5 – חינם, כרטיס משפחתי (הורים/סבים וכל ילדיהם/נכדיהם) 160 ₪

מחירים במהלך חופשת הקיץ  1.7.18 – 31.8.18:  ילד/מבוגר 60 ₪, כרטיס משפחתי 220 ₪

הנחות למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות

יש עם מי לדבר?

02-6544888

****************

ממלכת פליימוביל בגן הבוטני

ספינת פיראטים ענקית, טירות קסומות, בובות פליימוביל ענקיות, 25 תחנות הפעלה ומתקנים לילדים הכוללות ספורט אתגרי כמו אומגות, מגלשות, מסלולי מכשולים, קיר טיפוס ועוד מחכים לכם הקיץ בגן הבוטני בגבעת רם ירושלים. כל המשפחה, הורים וילדים, מוזמנים ליהנות מבילוי חוויתי ופעילות ספורטיבית אתגרית בממלכת PLAYMOBIL שהגיעה לראשונה בישראל לגן הבוטני.

בממלכת פליימוביל יוכלו הילדים לשחק במשחקי פליימוביל, לבנות וליצור כיד הדמיון הטובה עליהם, ליהנות מפינות כיבוי אש ומשטרה בהם יועמדו לרשותם כבאית אמתית וניידת משטרה, לרוץ ברחבי הגן ולהתנסות בפעילות ספורט אתגרי. בנוסף יופעלו בגן תחנות בהם ילמדו הילדים על צמחים וטבע ועולמות נוספים. חלק מהפעילות נמצא ב'שביל התגליות' בו מוזמנים ההורים עם הילדים לחפש זהב, לשחק עם מים, ליהנות ממשחקי חול ועוד.

היכן?

הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם

מתי?

עד ה-31 באוגוסט 2018.

ראשון עד חמישי בוקר בין 09:00-13:00 ערב בין 16:00-21:30 שישי – 09:00-13:00

כניסה אחרונה כשעה לפני סגירה.

כמה זה עולה לנו?

כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה – 89 ₪  מבצעים בכל חברות האשראי של 1+ 1

כרטיסים מוזלים בוועדים השונים ובמועדוני כוחות הביטחון.

יש עם מי לדבר?

לפרטים והזמנת כרטיסים: בימות 6226*

השארת תגובה