פיצול בש"ס אלעד: מפלגה חדשה

אחרי הסטירה שחטפה המפלגה בתחילת הקדנציה, נראה ששורותיה של מפלגת ש"ס המקומית אינן מאוחדות, זאת בשל אי מעורבות ב'החלטות' • אבי עידן: "יש לי כבר תוכנית, דברתי עם אחד מחברי המועצה על אפשרות שנתחבר ונרוץ יחד, בנפרד מש"ס. לא נגד ש"ס אלא במקביל אליה"

ראיון עידן
ראיון עידן

מפלגת ש"ס המקומית חטפה בבחירות האחרונות מכה לא פשוטה, כאשר לראשונה איבדה את ראשות העיר מאז הקמתה לטובת ראש העיר ישראל פרוש, זאת על אף שרוב התושבים העיר הם בני עדות המזרח. המכה השנייה שחטפה ש"ס, היה מיד לאחר הבחירות כאשר בידי פרוש לא היה רוב להקמת קואליציה (8 מתוך 15) ומי שנחלץ לעזרתו היה חבר המועצה אבי דיין שהצטרף לקואליציה בראשותו והכריע את הכף.

לאורך כל הקדנציה, חיצי מפלגת ש"ס הופנו אל עבר 'הבוגד' כלשונם, אך עם זאת לאורך כל הקדנציה כמעט ולא נמתחה ביקורת על ראש העיר ישראל פרוש, ככל הנראה בשל הוראה מגבוה לעבוד בשיתוף פעולה עם פרוש. לקראת הבחירות והרצון להחזיר את הראשות לידיה, יצאה ש"ס נגד התנהלות ראש העיר, בהאשמות שונות. אך גם בעיתוי זה נרשמה בש"ס הפתעה. חבר המועצה אבי דיין היכה שוב, כאשר בזמן שבמפלגת ש"ס פעלו לאחדות עם הרבנים אברג'ל, אירח בביתו את הגאון הרב יוסף חיים אברג'ל ובמהלך דבריו שיבח את ראש העיר ובירכו שיזכה שקרנו תרום בכבוד עוד שנים רבות – במילים אחרות, ברכה לקדנציה נוספת.

אך בזמן שאת מפלגת ש"ס מאגף מימין אבי דיין, גם חברי המועצה בתוך מפלגת ש"ס נשמעים ממורמרים, כשרק לאחרונה התבטאה יו"ר הסיעה המקומית צוריאל קריספל בחריפות על עמיתיו לסיעה. בשיחה עם 'השבוע באלעד' אומר חבר המועצה אבי עידן: "בלי קשר לאבי דיין או עם, מההתנהלות של ש"ס, שעד כה לא סופרים את הנציגים שלהם, שפעלו במשך הקדנציה האחרונה בתנאים לא תנאים, ניתן להבין שלהיות נאמן לתנועה פשוט לא משתלם כי בסוף מסתכלים עליך הציבור ושופטים אותך על לא עוול, ולא יודעים שידך היו כבולות". לדבריו: "זה בדיחה איך שזה נראה. אבי דיין עושה לדרעי וקריספל בית ספר".

• מה התוכניות שלך לעתיד?

"תראה יש לי כבר תוכנית, דברתי עם אחד מחברי המועצה על אפשרות שנתחבר ונרוץ יחד, בנפרד מש"ס. לא נגד ש"ס אלא במקביל אליה".

• במידה וזה יקרה, יש מצב שתתמוך בישראל פרוש לראשות העיר?

"לא חושב שיש אפשרות שנתמוך בפרוש. שוב, זה לא יהיה נגד ש"ס. במידה וש"ס תציב מועמד נתמוך בו בכל מקרה, לא רק אם זה יהיה נגד פרוש, אלא גם נגד דגל. העניין שלי הוא להיות שותף להחלטות בסיעה וחופש פעולה וזו הבעיה היחידה שלי עם ש"ס".

• איך אתה רואה את התנהלות העיר, אחרי קדנציה ראשונה שלא בידי ש"ס?

"זה שבעיר נבנו הרבה מבני ציבור ודברים התקדמו, זה לא סוד, רואים את זה בעיניים. זה שאני חושב שהדברים האלו היו קורים בלאו הכי, זה נכון. התוכניות האלו כבר היו קיימות, כולל הכביש גישה החדש. זה היה תקוע, בגלל תושבים שמנעו את הפתיחה של המע"ר והתנגדויות של המועצה השכנה שלנו. זה כמו שאנשים אומרים, פרוש נתן לנו כיכרות, נו באמת זו הנחייה של משרד התחבורה. בנו כיכרות בכל הארץ".

• ברק צברי גם מתכוון לרוץ, איך אתם בש"ס מסתדרים אתו?

"תראה באופן אישי אומר לך שכן היו עליות ומורדות, אבל היום אנחנו מסתדרים ומבינים אחד את השני".

• מה ש"ס צריכה לעשות לקראת הקדנציה הבאה, לדעתך?

"ש"ס צריכה להתעורר על עצמה. הדרך שבה היא פעלה מול הפעילים ומול המצביעים שלה, גרמה לה לניכור מול הציבור, ושומעים את זה בכל פינה ברחוב. זה הסיבה שהיום יש ראש עיר שהוא לא מטעם ש"ס. אני לא חושב שהניכור הזה נפתר. אחד הדברים שקרו בארבעה השנים האחרונות – עוד מראשית הקדנציה, שהצד של פרוש לא נתנו סמכויות לנציגים מחזיקי התיקים ומצד שני לא קיבלו הנחיות וגב מלמעלה, אריה לא דיבר אתנו, הנציגים, אף פעם. היינו איפה שהוא בצל, ש"ס הייתה צוריאל קריספל וזהו. כל מה שיכולנו לעשות זה חסד עם אנשים ותו לא. אני למשל החזקתי את תיק החינוך, מה היה לי? כלום, שום סמכות, אפי' לא רבע. גם בסיוע שלי לפתיחת סמינר גברא הייתי בודד במערכה. אריה, בתור שר פנים, יכל לאלץ את פרוש לתת לנו סמכויות, לכל הפחות בתיקים שכבר היו בידינו".

האם ש"ס צריכה להריץ מועמד, או שבין כה פרוש ייקח שוב פעם?

"אם פרוש ירוץ בקונסטלציה הנוכחית, כנראה שהוא ינצח שוב. בשביל לכבוש את הראשות צריך שיהיה באמת איחוד ובהנחה שקריספל לא רץ בעצמו, כמו שהוא הצהיר, אז להציב מועמד שיהיה מקובל על כלל הציבור הספרדי ורצוי תושב העיר, לשם שינוי, או מישהו ממש מיוחד מבחוץ".

תגובה אחת
  1. זה לא חכם להתפצל. אני לא אבחר הך. כי יש בך שחצנות ויחצנות. לא מתאים לבני תורה. חזור לאורנית.

השארת תגובה