יעלון: "הסכם רע – איראן מקבלת פרס"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, התייחס היום להסכם המתגבש בשווייץ: "איראן מקבלת פרס. המערב מכניס את איראן בדלת הראשית של משפחת העמים"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס היום להסכם המעצמות עם אירן, ואמר כי "בשווייץ עלול להיחתם הסכם רע מאוד עם איראן, מדינה עם משטר קיצוני וחסר מעצורים שהצליח להערים על העולם המערבי. איראן מפעילה טרור חתרני ורצחני ומעורבת לרעה בכל סכסוך במזרח התיכון, ולהפוך אותה למדינת סף גרעינית כפי שיקרה לאחר חתימת ההסכם – עלול להיות לא פחות מטרגדיה למשטרים המתונים במזרח התיכון, ולעולם המערבי כולו.

"רק בימים אלו איראן מעורבת, לרעה כמובן, בלחימה בתימן ואחראית להפלתו של משטר פרו-מערבי. במקום להעניש אותה על כך, איראן מקבלת פרס. במקום להציב למשטר בטהרן אולטימאטום חסר פשרות בנוגע להפסקת תמיכתו בטרור – מעיראק דרך סוריה ולבנון, עבור לזירה הפלשתינית וכלה במזרח הרחוק, אירופה, אפריקה ויבשת אמריקה – המערב מכניס את איראן בדלת הראשית של משפחת העמים.

יעלון הוסיף וציין כי "לא צריך להיות איש מודיעין כדי לדעת שאיראן משקרת בלי למצמץ, והיא כיום הסכנה הגדולה ביותר על יציבות המזרח התיכון והעולם כולו. התיאבון האיראני לייצא את המהפכה באמצעות טרור רק יגבר עתה, ועם הגושפנקא שיקבל כמדינה לגיטימית שרחוקה מרחק נגיעה מהיותה גרעינית – הסכנה למערב ולבנות הברית שלו במזרח התיכון תהיה עצומה".

השארת תגובה