בג"צ: "מנדלבליט ונתניהו יוכלו להיפגש בארבע עיניים"

בג"צ דחה עתירות שהוגשו נגד פגישותיו של מנדלבליט עם נתניהו וקבע, כי חזקה על היועמ"ש כי בפגישות אלה הוא שומר על "חומה סינית" בין כובעיו השונים ואינו מערב בין הפרשיות"

היועמ"ש מנדלבליט ורה"מ נתניהו | צילום: קובי גדעון לע"מ)
היועמ"ש מנדלבליט ורה"מ נתניהו | צילום: קובי גדעון לע"מ)

בג"צ דחה את העתירות שהוגשו בעניין פגישותיו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עם ראש הממשלה נתניהו.

מסתבר כי העובדה שהיועמ"ש נוהג באופן יזום לפרסם את יומנו אחת לשלושה חודשים, היה בכך בכדי לשכנע את השופטים וליישב את לבם באשר לאמינותו של מנדלבליט.

השופטים קבעו, כי "ביומן מפורטות גם פגישות העבודה השוטפות עם ראש הממשלה. כפי שעולה מתשובת היועץ, כי כחלק משגרת העבודה, הוא נוהג להיפגש עם ראש הממשלה לפגישת עבודה שבועית, כאשר רשימת הנושאים שנדונים בפגישה מתואמת בין לשכתו לבין לשכת ראש הממשלה, ובסיום הישיבה נערכת תרשומת פנימית על סיכום הדברים".

"במסגרת ישיבות אלה", לשון הודעת השופטים, "נדונים נושאים מגוונים, ומשתתפים גם גורמים נוספים בהתאם לצורך ובהתאם לנושא שעל הפרק (כמו מזכיר הממשלה, ראש הסגל, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ועוד). רשמנו לפנינו כי מיעוט הנושאים – כאלה בעלי רגישות מיוחדת – נדונים בארבע עיניים, ובנוסף לכך, היועץ המשפטי לממשלה גם משוחח לעיתים עם ראש הממשלה טלפונית כאשר עולים נושאים המצריכים זאת – מן הראוי ליתן אמון בשיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, מקום בו הוא מוצא כי צרכי התפקיד מחייבים שיחה ב"ארבע עיניים" עם ראש הממשלה".

השופטים מסכמים, כי חזקה על היועץ המשפטי לממשלה – חזקה הנובעת הן מתפקידו הרם והן מחזקת תקינות המינהל – כי בפגישות אלה הוא שומר על "חומה סינית" בין כובעיו השונים, ואין לייחס לו חלילה "עירוב פרשיות".

השארת תגובה