מאחורי הקלעים: כך לחצו את נתניהו בחוק הפונדקאות

נתניהו נכון אליי קרב: הוא לא חושש מבחירות כבר במושב הקרוב של הכנסת, למרות שליצמן ואחרים כפו עליו להסיר הצעה אותה קידם בחוק של חברת הכנסת קורן

מאחורי המחיצה. רה"מ נתניהו בשמחת השבע ברכות לנכדת השר ליצמן. צילום: שלומי כהן
מאחורי המחיצה. רה"מ נתניהו בשמחת השבע ברכות לנכדת השר ליצמן. צילום: שלומי כהן

ראש הממשלה פעל על מנת להעביר חוק שיאפשר הליכי פונדקאות גם במשפחה שאיננה ליצמן וגורם בכיר בממשלה יחד עם יו"ר הקואליציה אמסלם שהטילו וטו על הסעיף המדובר.

והנה סיפור הדברים כפי שארעו ביום רביעי האחרון בשעות הצהריים:

ביום רביעי האחרון עבר בכנסת חוק אותו הציגה חברת הכנסת נורית קורן (ליכוד) חוק המאפשר לבצע הליך פונדקאות, בסיעות האופוזיציה זיהו אפשרות להכניס בחוק של קורן סעיף נוסף אשר יאפשר הליך זהה גם לגברים.

ראש הממשלה נתניהו תמך במהלך שהגיע מספספלי האופוזיציה ואף הורה לראשי הקואליציה לבצע את המהלך הנ"ל ולהכניס את הסעיף המדובר בהצעת החוק של חברת הכנסת קורן עוד לפני ההצבעה במליאה.

הדברים נודעו לסיעות הקואליציה והם מיהרו אל לשכת ראש הממשלה בנימין. יו"ר הקואליצייה דוד אמסלם ובכירים מסיעת יהדות התורה בהם עוזרו הנאמן של סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן.

החבורה העבירה לראש הממשלה אולטימטום: הממשלה או החוק, אם תעבור הצעת החוק הכוללת את הסעיף המדובר, אנו נפרוש מהקואליציה ומהממשלה.

היה זה שלב בו ראש הממשלה יצא מלשכתו בכנסת, אלא שמסע הלחצים גבר וראש הממשלה שב למשכן.

מסע הלחצים נמשך וראש הממשלה הבין כי באם יוותר הסעיף המדובר שיאפשר גם לגברים את מימון הטיפולים – לא יוכל לתמוך בחוק. ראש הממשלה הורה להסיר את הסעיף המדובר מהצעת החוק.

גורמים בכירים בסביבת ראש הממשלה מבהירים כי דברי ראש הממשלה כמו הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות בו מתגאה נתניהו על קידום הסעיף כבר בכנסת הקרובה, איננו 'מס שפתיים' אלא ראש הממשלה נתניהו באמת מאמין במהלך וגם יקדם אותו במושב הכנסת הקרוב.

הם מבהירים כי ראש הממשלה 'לא חושש' מהסיעות החרידות והוא נכון לצאת לבחירות על רקע הדברים כבר במהלך המושב הקרוב של הכנסת.

גורם המקורב ללשכת ראש הממשלה טוען כי בין ה'מלחיצים' היה עוד גורם בכיר בשולחן הממשלה – אלא שגורם זה מכחיש בשיחה עם 'כל הזמן' כל קשר לעניין.

גורם בכיר ביהדות התורה, מספר ל'כל הזמן' על הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים: לא איימנו אבל הבהרנו שגם אם החוק הזה יעבור – בקואליציה יצביעו נגד הסעיף, ואם זה לא יקרה, הרי שהתוצאה ברורה. הוא מסכם: "לא היה צריך להמשיך את המשפט".

הוא מזכיר כי באותה ישיבת מליאה, התקיימה ההצבעה על 'חוק הלאום' וראש הממשלה לא רצה ליצור משבר שימנע גם מחוק הלאום 'לעבור'.

השארת תגובה