רחובות מתחברת לרעננה עם רכבת תחתית

לפני כשנה הכריז שר התחבורה על בניית רכבת תחתית באורך 73 ק"מ מרחובות לרעננה, בימים הקרובים מתחילים בעבודות

הדמיית רכבת תחתית
הדמיית רכבת תחתית
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

בפגישה שהתקיימה השבוע בין שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר משה כחלון, הוחלט כי כבר בימים הקרובים יחלו באופן מעשי העבודות להקמת קו הרכבת התחתית שתצא מרחובות ותעבור דרך ראשון לציון בדרכה לרעננה.

המדובר במסלול רכבת תחתית הצפוי להתחיל משתי נקודות, רחובות ורמלה כאשר היעדים הם רעננה וכפר סבא.

בהודעת שר התחבורה נאמר כי בימים הקרובים יועבר תקציב בסך חצי מיליארד שקלים לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לשם תכנון סטטורי של שלושת קווי הרכבת שיאיישו את המתחם החדש.

יצוין כי תחילת חפירת פיר המנהרה עצמה מתוכננת להתבצע לקראת 2022 כאשר עד 2026 יסתיימו העבודות עבור בצומת בילו"ו, רחובות, נס ציונה וערי האזור.

בתוך כך, ביקר שר התחבורה ביום שלישי במזכרת בתיה וקיים דיון עם ראשי המועצה על היוזמות השונות לשדרוג מערת התחבורה אל המועצה וממנה.

נציגי רכבת ישראל הבהירו, כי תחנת הרכבת במזכרת בתיה תיפתח כבר בחודש דצמבר. מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, אמר, כי התכנון המפורט להקמת צומת הכניסה השלישית למושבה יסתיים בתוך 3 חודשים, ומיד אחר כך יחל שלב הביצוע בהיקף של 32 מיליון שקלים.
כזכור, לפני מספר שבועות במהלך ביקור ברחובות, נפגש שר התחבורה עם צמרת העירייה וחשף בין היתר את הלו"ז להשלמת סלילת כביש 423 המורכב משלושה מקטעים. הראשון שסלילתו כבר הסתיימה, קטע ב' הנמצא בשלבים לקראת תחילת ביצוע, וקטע ג' נמצא בסיום שלבי התכנון ומיועד לביצוע במהלך 2019.

הכביש החדש שייסלל בסמיכות לבית העלמין, יאפשר חיבור ישיר בין דרך בגין ופארק תמר לכביש 431, ויהווה שדרוג משמעותי לנגישות התחבורתית לעיר, ומנוף לפיתוח פארק תמר המורחב.

השארת תגובה