אירוע פרידה מיוחד מעו"ד רפי אסרף

עם סיום תפקידו כממונה ההקדשות, נערך אירוע מיוחד ומרגש לעו"ד רפי אסרף • אסרף: "מאז כניסתי לתפקיד, נעשתה מהפכה בתחום ההקדשות בבתי הדין, שסבל מחוסר רב של משאבים וכוח אדם"

אסרף
אסרף

בחמישי האחרון נערך יום עיון של לשכת עורכי הדין ובמסגרתו התקיים רב שיח מיוחד לרגל סיום הקדנציה של עוה"ד רפי אסרף, בתפקידו כממונה ההקדשות בהנהלת בתי הדין, לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד, מאז מינויו בראשית 2015.

יום העיון נערך בהנחייתו של עוה"ד דוד הלפר והשתתפו בו הדיינים הבכירים הרב עידו שחר והרב אייל יוסף, לצד בכירי לשכת עורכי הדין: עו״ד אפי נווה – ראש לשכת עורכי הדין, יו״ר ועד מחוז תל אביב – עו"ד ינון הימן, יו״ר ועדת האתיקה הארצית – עו"ד מנחם מושקוביץ וסגן ראש לשכת עורכי הדין – עו"ד יוסף ויצמן, כשבדיון נטל חלק גם נציג הייעוץ המשפטי בבתי הדין הרבניים, עו"ד יצחק רוזנטל.

הרב עידו שחר אמר במהלך יום העיון, כי "יש להעמיק את הרגולציה על ההקדשות הדתיים בתוך הנהלת בתי הדין בשל האופי במיוחד של ההקדש הדתי וההשלכות של ההלכה על מנגנוני הרגולציה".

עו"ד אפי נווה הדגיש את שיתוף הפעולה עם הנהלת בתי הדין ושיבח את מהפכת הרגולציה על ההקדשות בהנהלת בתי הדין. לדבריו: הדור החדש של עורכי הדין, מצליח לעשות מה שהיה נראה עד לא מזמן כבלתי אפשרי ולחבר בין לשכת עורכי הדין ובכירי הדיינים בישראל, כדי ליצור שיתוף פעולה שיוביל להסדרת ההקדשות הדתיים בישראל.

עו"ד רפי אסרף, שהיה לממונה על ההקדשות בבתי הדין הרבניים נשא נאום פרידה ואמר: "מדובר בסיום תפקיד אך בתחילתה של דרך. מאז כניסתי לתפקיד, נעשתה מהפכה בתחום ההקדשות בבתי הדין, שסבל מחוסר רב של משאבים וכוח אדם". לדבריו: "מצב זה הביא לחלל גדול והעדר גורם האמון על הפיקוח והבקרה על ההקדשות ועל יישום כללי התנהלות תקינים, כשע"פ ההערכות קיימים כאלפיים הקדשות דתיים שבבעלותם, כפי הנראה, אלפי נכסים בשווי כולל של 3.5 מיליארד שקלים".

בהמשך הביא את דו"ח המבקר משנת 2014 בא הוא הצביע על שורת ליקויים בנוגע לפיקוח על הקדשות אלו, כשלדבריו "עם כניסתי לתפקיד, שמתי לעצמי מטרה עליונה לרכז מאמץ בניסוח הנחיות פנימיות ודרכי הפיקוח, רישום ובקרה על ההקדשות, כדי להסדיר את כללי ההתנהלות התקינה, הפיקוח, הרישום והדיווח על ההקדשות באופן יעיל, מסודר ומכוון מטרה", כשהוא מונה את שורת צעדים אותם הוביל בכדי לתקן ליקויים אלו.

השארת תגובה