תחנת משטרה גם בהתנגדות חברי המועצה

במסגרת מהפכת האכיפה במגזר הערבי יוזם השר לביטחון פנים הצעת חוק ולפיה, תתאפשר למשטרת ישראל להקים תחנה בתוך שטח העיר על אף התנגדות הרשות המקומית

אילוסטרציה: תחנת משטרת רחובות
אילוסטרציה: תחנת משטרת רחובות

משטרת ישראל הואשמה רבות כי היא איננה אוכפת את החוק במגזר הערבי. המעניין הוא כי האשמות אלו עולים וצצים מעת לעת דווקא על ידי קברניטי האוכלוסייה בעצמה, אלא בשעה שמשטרת ישראל מבקשת לצאת לדרך במטרה לפעול ולמגר את האלימות הגואה במגזר, היא נתקלה במשיכת כתף מצד הגורמים הנוגעים בדבר.

אלא שכעת כך נראה, עם אישור החוק במליאת הכנסת, נסללה הדרך בפני משטרת ישראל לקבוע מסמרות בשטח ולהתחיל לפעול לצמצום ממדי הפשיעה בקרב המגזר הערבי.

החוק שיזם השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן לתיקון פקודת העיריות, מאפשרת הקמת תחנת משטרה בשטח עיר, גם אם מועצת העיר מתנגדת למהלך.

החוק מהווה חלק מתוכניתו של השר ארדן לחיזוק האכיפה ומתן שירותי משטרה לחברה הערבית, והוא בא כדי לתת מענה לאותם ראשי ערים ויישובים ערביים הנתקלים לא פעם, בגורמים קיצוניים אלימים שמסכלים את הקמת תחנות המשטרה ביישובים על ידי איומים על חברי מועצת העיר.

לדברי ארדן, "החוק שעבר הלילה הוא צעד חשוב במהפכה שאני מקדם לחיזוק האכיפה בחברה הערבית. התכנית להקמת תחנות משטרה ביישובים הערבים תסייע לחזק את האכיפה ואת תרבות הציות לחוק ביישובים אלו, שקיבלו שירותי משטרה חסרים במשך עשרות שנים. לצערי, התוכנית נתקלה בהתנגדויות של חברי מועצות ערים משיקולים לא ענייניים ובניגוד גמור לטובת תושבי הרשות, והצעת החוק שאושרה היום תאפשר לנו להתקדם עם הקמת התחנות למרות התנגדות זו."*

השארת תגובה