עזה נצורה, החמאס: השלכות חמורות

ישראל הודיעה על סגירת מעבר כרם שלום, מצרים הודיעה כי מעבר רפיח יישאר סגור בשל 'תקלה טכנית' – חמאס מאיים ב'השלכות חמורות'

עזה בחומת מגן, צילום עטא עוויסאת
עזה בחומת מגן, צילום עטא עוויסאת

לאחר שאנשי חמאס העבירו את תושבי דרום ישראל בעוד יום של בלוני תבעה, שליחת 'בז' שיועד להבעיר וירי שבוצע לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון. הודיעה ישראל כי הבוקר ייסגר מעבר כרם שלום – מלבד להעברות תרופות ומזון (צמצום העברת דלקים וגז).

גם מצרים הודיעה כי מעבר רפיח מעזה אל שיטחה לא ייפתח בשל 'תקלה טכנית'., כבר אמש אוטובוס ראשון שעשה את דרכו ממצרים אל עזה דרך מעבר רפיח, נאלץ לשוב על עקבותיו בשל 'תקלה' בצד המצרי.

מלשכת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נמסר: "בשל המשך נסיונות הטרור מצד ארגון הטרור חמאס, החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן, בהתייעצות עם ראש המטה הכללי, על סגירת מעבר כרם שלום להכנסת דלק וגז עד יום ראשון הקרוב. תימשך העברת מזון ותרופות שיאושרו באופן פרטני. כמו כן הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מטווח של שישה מיילים ימיים לשלושה מיילים ימיים".

בחמאס הגיבו: "הסנקציות הישראליות משקפות את הכוונות הישראליות להכביד את המצור על עזה ולבצע עוד פשעים נגד תושבי עזה. על העולם להפסיק את שתיקתו על הפשעים נגד האנושות שמבצעת ישראל".

בחמאס גם מזהירים מפני "השלכות חמורות", הדובר פאוזי ברהום, אמר כי "צעדי הנקם של ישראל ממחישים את היקף העוול שנגרם לרצועת עזה בהדגישו שהם לא יצליחו לעולם להשפיע את העמדות הלאומיות בנוגע להמשך המאבק על מנת ליטול בכוח את הזכויות ולהביא להסרת המצור".

צה"ל תקף עמדות תצפית הסמוכות למקום ממנו שיגרו מחבלים את בלוני התבערה, בתגובה לטרור האש שמוביל ארגון הטרור חמאס כנגד אזרחי ישראל וריבונותה

צה"ל גם תיגבר את סוללות כיפת ברזל במרחב גוש דן והדרום וגייס אנשי ורכבי מילואים באופן נקודתי לתגבור מערך ההגנה האווירית.

תגובה אחת
  1. הגיע הזמן לשים קץ לחמאס אין לנו כוח. זה לא נורמלי קבוצה של טרוריסטים בשבשים מדינה שלמה. עד מתי

השארת תגובה