גלריית סיכום: שבוע הספר של 'המבשר'

שבוע הספר החרדי הסתיים: עשרות אלפים ביריד הספרים הענק של 'המבשר'

יריד הספרים הענק הפך לאחד האירועים הקבועים המרכזיים והבולטים בציבור החרדי והחסידי בשנים האחרונות. ארבע ימי יריד הספרים של המבשר ננעלו וזכו להצלחה חסרת תקדים. קרוב לעשרים אלף מבקרים מכל שכבות הציבור לקחו חלק ביריד הספרים, עשרות האלפים שהגיעו ליריד התפלאו לראות את השפע והיבול של השנים האחרונות, את התחייה של עולם החסידות, כאשר חצרות שונות עומדים זה לצד זה, וכל אחד מציע את אוצרות החסידות, דבר שנותן מימד עוצמתי בלתי ניתן לתיאור לכל ההתייחסות לחסידות ולמה שהיא מעניקה לכל אחד.

לאורך ימי היריד ניתן היה לראות פסיפס מגוון של חסידים ואנשי מעשה הדורי פנים ואנשי שיבה, לצד אברכי משי מובחרים שבאו היישר מבית תלמודם, ואף בעלי בתים הטרודים על המחיה ועל הכלכלה המבקשים למצוא נחמה לנפשם בספר חסידי בסופו של יום, כולם באו ונקבצו.
לצד דוכני הספרים, אלפי המבקרים התעניינו בתערוכה הכרזות הייחודית בחסות עיריית ירושלים. ההמונים התמוגגו מתערוכת מרהיבת עין, מפעימה ומרגשת. כשהכרזות המרתקות נבחרו בקפידה אחת-אחת ע"י היסטוריונים ירושלמיים, והחזירו רבים במנהרת הזמן של ירושלים של פעם

החידוש השנה היה פרויקט 'צורבא' מאות אברכים ובחורי ישיבות התכנסו במתחם מיוחד לשנן חוברת לימוד מיוחדת בתורת החסידות שיצא לאור לקראת היריד, כששעתיים לאחר מכן נבחנו בכתב על החומר הנלמד, בשיתוף ממלכת התורה 'עוז והדר'.

במהלך היריד הגיעו דיינים, רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור רבים, שביקשו להביע עידוד והערכה לראשי מערכת עיתון 'המבשר' על היוזמה המבורכת שנטלו על עצמם זו השנה השמינית ברציפות להאדרת כבוד התורה והחסידות, בלטו במיוחד: רב קהילות החסידים באלעד הגר"ז הורביץ, רבה של פרדס כץ הרב שפירא, רבה של הגבעה הצרפתית הרב הלפרין, המשפיע הרב יוסף צבי סגל מחב"ד, המשפיע הרב אברהם יצחק כרמל מברסלב, הגה"צ רבי זאב ארנסטר, הגאון רבי שמואל צבי פריד, הרה"צ רבי נחום כהן, הגאון רבי משה ברנדסורפר, גאב"ד ביליץ הרב שטרן, ראשי ישיבות סאדיגורא וזווהיל, ר"כ צאנז הגאון רבי יצחק שמואל שכטר, הגה"ח משה צבי הלפרין, הגאון רבי שלמה גשטטנר, הגאון רבי שמעון שמואל הלברשטם, הגאון רבי מרדכי שלמה שטיינמץ, מנכ"ל מפעל הש"ס הרב שמואל הלברשטם, האדמו"ר מספינקא רמת אהרון, האדמו"ר מליזענסק, האדמו"ר ממנוסטריץ, המשפיע רבי משה פרידמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, ח"כ אורי מקלב, ח"כ אייכלר, ראה"ע ביתר מאיר רובינשטיין, ראה"ע אלעד ישראל פרוש, סגרה"ע י-ם יוסי דייטש, יו"ר אגו"י בירושלים יעקב הלפרין, נחמן בנשעיה יו"ר אגו"י במודיעין עילית ופרץ אברומוביץ ח"מ בב"ב.

הייחודיות של יריד הספרים בו ניתן להשיג ספרים רבים שלא ניתן להשיגם בחנויות, כשמכוני הספרים של חצרות הקודש מציגים מידי שנה את ספריהם רק ביריד זה, הביא גם השנה אלפים רבים. ואכן, במהלך כל שעות היריד חזר על עצמו המחזה כאשר נדרשו לחדש את המלאי בדוכנים שהלכו והתרוקנו.

מנכ"ל 'המבשר' משה פרוש אמר בסיום היריד: "שפתותינו שבח והודיה לבורא עולם בהודיה על העבר ותפילה על העתיד. בסיומו של יריד הספרים השמיני ברציפות יכולים אנו לומר כי בס"ד משנה לשנה זוכה היריד להצלחה גדולה, ומוכיח שוב ושוב כי יריד הספרים של 'המבשר' הוא אירוע ייחודי אליו מצפים המוני שוחרי תורה וחסידות מידי שנה בשנה.

השארת תגובה