לאה חובקת בן • רווקה בת ארבעים | חלק ב'

לאה הפכה לסמל עבור חברותיה, מכרותיה והמון נשים ובנות שאפילו לא יודעים על קיומה • מה אתן עושות כדי שסיפור רווקותה המאוחרת לא יחזור על עצמו אצל אחרות? • וגם, מה ההבדל בין שלוש לארבע?

חופה (אילוסטרציה)
חופה (אילוסטרציה)

תקציר הפרק הקודם: לאה, כבר נכנסה לעשור החמישי לחייה כאשר דייט מהעבר התקשר על־מנת להציע לה בחור אחר בתוך שידוך.

שלמה לא היה מופתע לנוכח הסירוב הנחרץ אבל מצא את עצמו המום כאשר לאה שאלה אם יסכים לצאת איתה "עוד פעם אחת כדי שנהיה בטוחים שעשינו את ההשתדלות שלנו". הפגישה הזו גררה עוד פגישה ועוד פגישה ובסופו של דבר כפי שאתן בוודאי מדמיינות, השניים צעדו אל מתחת לחופה.

כן. הסאגה בת הארבעים ואחת שנים הגיעה לסיומה. לאה ושלמה חובקים כבר שני ילדים! בריאים ושלמים, חכמים ומתוקים. לאה הפכה סמל עבור חברותיה ומכרותיה. סמל לאמונה חזקה. סמל ליכולת לקחת אחריות. סמל לסיפור הצלחה. סמל לסוף טוב.

אבל… תסתכלו ימינה ושמאלה ותשאלו את עצמכן כמה בנות ונשים רווקות, אלמנות וגרושות, מסתובבות עם הכאב הזה. עם הבדידות הזו ועם המחשבה שלאף אחד לא ממש איכפת מהן. יש גם גברים באותו מצב אבל אני הרי כותבת אליכן נשים ובנות יקרות.

בעיצומם של ימי המצרים רגע לפני תחילתו של חודש מנחם־אב המרמז על הא־ב בחיים שלנו כיהודים, האהבה (הא') ליהודי שני (הב') ותשומת הלב שעלינו לתת כדי שיהודי אחר לא יסבול. אגב, זו הסיבה שלאה עושה הכל על מנת לספר את הסיפור שלה. היא חדורה בלהט אדיר לעודד עוד ועוד בנות במצבה (הקודם). היא רוצה לתת להן את מה שהיא עצמה קיבלה מה' יתברך. את הכוח, את האמונה, את הביטחון.

השבוע – באמצע שלושת השבועות – סיימנו את חומש במדבר שהוא כידוע החומש הרביעי. למספר ארבע יש משמעות מיוחדת בעולם הקדושה, משמעות המסמלת אחדות מוחלטת. שכן הספרה אחת מסמלת אחדות; הספרה שתיים מסמלת מחלוקת ופירוד – שתי דעות; הספרה שלוש מסמלת תיווך בין השניים, דרגה שמגשרת, מקשרת ומאחדת בין שתי הדעות הקודמות. אך עם זאת יש לה עדיין קשר כלשהוא למחלוקת שכן היא "נוגעת" בשני הצדדים…

מספר ארבע, לעומת זאת, מבטא את האחדות והשלמות שמעל כל המחלוקת בכלל, מבלי שתהיה לו כל "נגיעה" בצדדים השונים. עניינו הוא האחדות המוחלטת. העולם הזה שלנו נקרא "עלמא דפרודא", עולם בו שורר פירוד וניתוק מאלוקות. תפקידנו הוא ליצור בו "אחדות" על ידי גילוי האור האלוקי שמהווה אותו בעצם. על מנת לעשות זאת, צריך להגיע ל"שלוש" שמאחד את השתיים. הדרכים להגיע לכך הם: או על ידי פעולה של הקב"ה – בהורדת שפע אור וקדושה אלוקיים מלמעלה, או על ידי עבודת האדם – בבירור והעלאת העולם הזה והפיכתו לקדושה.

בני ישראל מסיימים גם את הספר הרביעי הוא ספר במדבר בהכרזת שלוש מילים: "חזק חזק ונתחזק". שלושת השבועות משתרעים על החודש החמישי והחודש הרביעי. תמוז הוא החודש הרביעי שאינו קשור כלל לעניין של התחלקות ופירוד. גם הספרה שלוש עניינה חוזק.

כאשר מסיימים את החומש הרביעי ומתחילים את החמישי, אין זה זמן של חולשה בתורה ומצוות אלא להיפך, זמן של חיזוק משולש בכל ענייני התורה והמצוות שעל ידם מגיעים לגאולה. כי כל החורבן אינו אלא כדי להגיע לבית המקדש השלישי ולגאולה השלישית והאחרונה. אכי"ר.

הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי" – אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ושדרנית רדיו | http://www.miri-mychoice.co.il/

השארת תגובה