מצננים את השיח הפוליטי בבית שמש

ה"אוטו גלידה" הכי חם הגיע למתחם ביג: קואליציית ״אמנת השיח הישראלי״ יצאה למסע ברחבי הארץ עם אוטו גלידה המגיע לפעילויות קיץ במטרה "לצנן" את השיח הציבורי והפוליטי המתלהם, המובל על ידי נבחרי הציבור

אוטוגלידה
אוטוגלידה

אחד מזיכרונות הילדות של רובנו, הוא הגעתו בהפתעה של האוטו גלידה לשכונה לצד צלילי המוסיקה הנודעים שבקעו ממנו. גם בימינו, האוטו גלידה עדיין פעיל ורלוונטי, אבל אוטו גלידה שנועד לצנן את השיח הציבורי, עוד לא היה לנו.

מדובר במיזם חברתי וערכי חדש הפועל במסגרת קמפיין "אמנת השיח הישראלי". קמפיין שבמסגרתו, שורה של גופים ועמותות חברתיות התאגדו יחד כדי להוביל אמנה שתשנה את השיח הציבורי המתלהם, המסית, המפלג והגזעני, המאפיין את נבחרי הציבור שלנו. כזה אשר מחלחל מטה גם לציבור הישראלי ומביא לפילוג החברה הישראלית. שיח שהציבור בישראל מאס ממנו ורוצה לשנותו.

הקמפיין עצמו כולל, בין היתר, פעילויות שטח בשיתוף הציבור הרחב, כשאחת הפעילויות המובילות הינו הגעתו של האוטו גלידה לציבור במסגרת פעילויות הקיץ השונות.

השבוע הגיע האוטוגלידה למתחם ביג בבית שמשה. המשתתפים קיבלו מידע על השיח הציבורי הפוליטי בישראל ומתנדבים הפעילו את הקהל עם שאלות סקר המציג דילמות ערכיות ביחס להתנהלות נבחרי הציבור, הבעייתיות הקיימת במסגרת השיח הפוליטי הציבורי כיום, השפעתו על החברה הישראלית, וכמובן, נהנו מגלידה טובה.

הקולות מהשטח מפעילות ושיחות עם מאות תושבים דיברו על השיח הבוער בעירם ועל החשד שיסלימו בבחירות המתקרבות. המשתתפים הצטרפו לקהילה ארצית הולכת וגדלה של אנשים שעושים את הבלתי אפשרי ובוחרים לצנן את השיח הפוליטי בישראל.

הארגונים אשר לוקחים חלק בקמפיין:
תנועת דרכנו, פנימה, מצמיחים, הצופים, הקיבוץ הדתי, איגוד האינטרנט הישראלי, בני עקיבא, בוקרא, שלומית, נשים עושות שלום, יום האחדות, שומריה, נאמני תודה ועבודה, גשר, מרכז הינם לסובלנות והחברה למתנ"סים.

היוזמה היא מטעם תנועת דרכנו – פולי ברונשטיין יחד עם עודד רביבי ראש מועצת אפרת.

פולי ברונשטיין מנכ"לית תנועת דרכנו ומיוזמות המהלך מוסרת כי " היוזמה הזו נולדה במסגרת פעילות קמפיין 'אמנת השיח הציבורי'. קמפיין שנועד לערב את הציבור ולשמוע את תחושותיו בנוגע לשיח הבעייתי הקיים בציבוריות הישראלית המובל על ידי נבחרי הציבור שלנו. מדובר בפעילות קיץ ערכית וחינוכית על השיח הרצוי, כמובן בליווי גלידה משובחת".

ברונשטיין מוסיפה: "קמפיין אמנת השיח הציבורי יתנהל במהלך חודשי הקיץ ובמסגרתו יתקיימו עוד פעילויות ביניהם, מעגלי שיח בכל רחבי הארץ ודיון בקהילת פייסבוק שהוקמה במיוחד. סיום הקמפיין באיסוף כל המידע שהצטבר מערוצי הדיון השונים וכתיבה משותפת של אמנה שתגדיר את הציפיה של הישראלים מהתנהלות השיח הציבורי. אנו נפעל להחתים את כל נבחרי הציבור והמועמדים למשרות ציבוריות".

השארת תגובה