ברחבת הכותל הונצחו השוטרים הדרוזים

שנה לאחר שנפלו בפיגוע הטרור: נחשף לוח זיכרון ברחבת הכותל בירושלים, לזכרם של השוטרים רס"מ האיל סתאוי ורס״מ כמיל שנאן ז״ל, שוטרי משטרת ישראל שנהרגו בפיגוע הטרור שארע סמוך לשער האריות בהר הבית

שלט הנצחה
שלט הנצחה

רס"מ האיל סתאוי ז״ל, רס״מ כמיל שנאן ז״ל נפלו בתאריך 14.07.2017 יום ו׳ בפיגוע טרור שהתרחש סמוך לשער האריות בהר הבית. ביום 14.07.17, בשעות הבוקר, הגיעו 3 מחבלים להר הבית והלכו לכיוון אחד השערים כשהם חמושים. שוטרים אשר הבחינו בהם ירו לעברם תוך שהם מנסים להימלט לכיוון המסגדים בשטח הר הבית. בתום מרדף שהתנהל אחריהם תוך חילופי אש, נוטרלו שלושת המחבלים על ידי כוח משטרתי. על גופתם נתפסו נשקים מסוג קרל גוסטב ואקדח. במהלך הלחימה במחבלים, נפצעו שני השוטרים באורח אנוש ולאחר שפונו לבית החולים נאלצו לקבוע את מותם.

שנה לאחר פיגוע הטרור, הערב נערך טקס הסרת הלוט מלוח הזיכרון שהוצב לזכרם של השוטרים רס"מ האיל סתאוי ורס״מ כמיל שנאן ז״ל בשער הבידוק בכניסה לגשר המוגרבים שברחבת הכותל. הטקס נערך במעמד השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, ר' אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב גילה גזיאל, משפחות הנופלים, משפחת סתאוי ומשפחת שנאן, קציני ושוטרי מחוז ירושלים. במהלך הטקס, לאחר הסרת הלוט מלוח הזיכרון, הדליקו המשתתפים נרות לזכרם של השוטרים שנפלו בעת מילוי תפקידם בהגנה על אזרחי מדינת ישראל.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך אמר: "בשנים האחרונות, מאז הפך העורף לחזית, יותר ויותר נטל בטחוני, עובר לכתפי משטרי ישראל. השוטרים המסורים, עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, נלחמים בגבורה ומנטרלים פעם אחר פעם את המחבלים במהירות. משטרת ישראל נדרשת למתוח עד הקצה את יכולותיה ושוטריה, בכדי להתמודד עם האתגרים המורכבים. ירושלים הייתה למוקד האירועים, ומזה תקופה ארוכה אנו פועלים באינטנסיביות ומסכלים פיגועים חמורים, חלקם בנשק חם. כדבר שבשגרה, פועלים שוטרי ולוחמי מחוז ירושלים באינטנסיביות, במסירות רבה, תוך הקרבה אישית ומשפחתית, ומוכיחים כי הם מהווים את מרכז הכובד של המשך קיומנו בביטחון, כחברה דמוקרטית שומרת חוק".

בהמשך דבריו הוסיף המפכ"ל: "לצערנו שוב ושוב המשטרה משלמת מחיר כבד במיטב בניה- שוטריה המסורים, הניצבים כחומת מגן עבור אזרחי ישראל. האיל וכמיל ז"ל, שירתו במקום הרגיש ביותר בעולם, בו נעשה מאמץ עליון לשמור על כבוד האדם וחופש הפולחן שלו. במעמד כואב זה, אנו שבים ומבהירים, כי לא נאפשר לשום אידיאולוגיה קיצונית, של שום תנועה או ארגון, להפר את השקט בחברה הישראלית. הקיצוניים יטופלו ביד קשה כיאה למלחמה בטרור, ולא נאפשר להם הישג משום סוג. אירועי טרור רצחניים כגון אלו, לא יְרָפו את ידינו. המשטרה עושה ותעשה כל שלאֵל ידה, לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל, וידנו תשיג את כל מי שינסה להרים יד על שוטרי ישראל".

בסיום דבריו, פנה המפכ"ל למשפחות השכולות ואמר: "אנו מוצאים עצמנו מחוזקים מהעוצמה המוסרית והערכית שיש בהורים השכולים בני העדה, שאיבדו את היקר מכל. השכול איננו מבחין בין דת, גזע ומין, ומזכיר לכולנו שאנו משטרה לאומית, משטרה אשר משרתיה מייצגים את כלל החברה הישראלית, על מגוון מגזריה. רק כאשר רואים את דמעות הלוחמים אשר מתעלמות ממוצא החלל, דתו או עדתו, מבינים עד כמה האחווה הזו חזקה, ועד כמה אחדות המטרה של הלוחמים כה הדוקה. אין בכוח המילים לנחם או להקהות את כאבכם, אך אנו מחבקים אתכם חיבוק חם, חזק ואוהב ומתחייבים להיות תמיד אתכם ולצדכם, לתמוך ולחזק. הפכתם לחלק מאתנו. חלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. בשם שוטרי משטרת ישראל ומפקדיה, אני מצדיע לכם, גיבורי המערכה הקשה מכל. תודה לכם שאתם חלק מאתנו. מורשת יקירכם מהווה את המסד עליו נשענת רוח המשטרה וממנה אנו שואבים את כוחנו, לעמידה באתגרים הקשים שלפתחנו".

ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת אמר: רס״מ האיל סתאוי ז״ל, תושב מע׳אר, שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר ולאחריו, מאז שנת 2012, שירת כשוטר סיור ובהמשך כראש משמרת ביחידת הר הבית במרחב דוד של משטרת מחוז ירושלים. האיל ז״ל, הותיר אחריו אשה (ארין), תינוק, הורים ושלושה אחים.

רס״מ כמיל שנאן ז״ל, תושב הכפר חורפיש, התגייס למשטרת ישראל בתחילת שנת 2017 ושירת כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של משטרת מחוז ירושלים. כמיל ז״ל, הותיר אחריו הורים, אח אחד ושלוש אחיות.

השארת תגובה