12 מיליונים למערת אליהו בחיפה

המשרד לשירותי דת ישפץ וישדרג את מערת אליהו בחיפה בעלות של 12 מיליון ₪ • השר לשירותי דת דוד אזולאי ברך את העוסקים במלאכה, שהביאו לידי גמר החלטה קואליציונית שברוך השם כעת יוצאת אל הפועל

האדמור מפינסק קרלין במערת אליהו, צילום אהרון בורך ליבוביץ (37)
האדמור מפינסק קרלין במערת אליהו, צילום אהרון בורך ליבוביץ (37)

מדינת ישראל החליטה מערת אליהו תשופץ ותשודרג בעלות של 12 מיליון ₪. "לשדרג, לשפץ, לשמר ולהנגיש את אתר מערת אליהו הנביא בחיפה כיעד תיירותי לקהל הרחב". כך נכתב בהחלטת הממשלה מהחודש שעבר.

במשרד לשירותי דת קיימו במהלך החודש האחרון ישיבות עבודה סביב שיפוץ מערת אליהו הנביא בחיפה." מדובר במקום מקודש המשמש כמוקד עליה לרגל לעשרות אלפי מתפללים בכל שנה. לטעמנו המקום לא מקבל את הכבוד הראוי לו ולכן החלטנו להציב את המקום בסדר עדיפות מהמעלה הראשונה" אומר עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת.

על פי נתוני המשרד לשירותי דת עולה שלאתר מערת אליהו הנביא בחיפה מגיעים מידי שנה 750,000 איש. את האתר מנהל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

כהמשך לשיפוץ הגדול שנעשה בקבר הרמב"ם בטבריה ובקברו של השל'ה הקדוש נדרשים עוד כ- 2.75 מיליון ₪ לסיים את השיפוצים הרבים שנעשו במקום. אל מתחם ציון הרמב"ם שבו קבור גם השל"ה הקדוש מגיעים מידי שנה כ-700,000 איש. השיפוץ הרב שנערך במקום הפך את ציון הרמב"ם והשל"ה לנגיש עבור נכים, תשתיות הציון שופצו ונערכה במקום עבודת אדריכלות.

"אנו נמצאים בערב היציאה לבין הזמנים ימים בהם משפחות רבות יוצאות לנפוש באזור הצפון אני מזמין את היוצאים לצפון לקברו של הרמב"ם והשל"ה הקדוש בטבריה ולראות את העבודה הרבה וההשקעה שנעשתה במקום" אומר עו"ד עודד פלוס.

במשרד לשירותי דת מציינים שבשנה האחרונה חל שינוי גדול בנושא קברי הצדיקים הנמצאים בטיפול המרכז הארצי למקומות קודשים. המשרד מטפל בנושאי הסדרת התב"ע של ציון רבי יונתן בן עוזיאל. הסדרה ושיפוץ של ציוני צדיקים רבים.

בפרויקט השיפוץ של מערת אליהו בחיפה וקברי המרב"ם והשל"ה הקדוש חברו אל המשרד לשירותי דת, משרדי התיירות, פריפריה ופיתוח נגב וגליל וכן ירושלים ומורשת .בכדי לשמר לשפץ ולהרחיב ואף להנגיש לנוחות באי המקום, תוך פיתוח והתאמת התשתיות בהתאם להיקף המבקרים במקום, ההולך וגדל משנה לשנה.

השר לשירותי דת דוד אזולאי ברך את העוסקים במלאכה, שהביאו לידי גמר החלטה קואליציונית שברוך השם כעת יוצאת אל הפועל זכות התפילה תעמוד לעם ישראל. הגיע העת שגם מקומות ואתרים החשובים לציבור המסורתי בישראל יקבלו את הראוי להם.

תגובה אחת
  1. מבקש לקבל פרטים על מעברת קרית אליהו ברחוב אלנבי בחיפה משנת 1949

השארת תגובה