נתניהו: "בפניי שני אתגרים – חברתי ובטחוני"

בטקס קבלת כתב המינוי להרכבת הממשלה מהנשיא, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בעוד עשרה ימים יישב העם היהודי בארץ ובעולם סביב שולחן הסדר ויקרא את ההגדה. היא מצווה עלינו לזכור ש"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים"

נתניהו והנשיא ריבלין. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו והנשיא ריבלין. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע שהתקיים בבית הנשיא להענקת כתב המינוי לתפקיד הרכבת הממשלה.

בנאומו אמר נתניהו: "אני מקבל בתחושת אחריות עמוקה את משימת הרכבת הממשלה שהטלת עליי. אני חייב להגיד לך שאני נרגש כאילו זאת הפעם הראשונה, ואני מודע היטב לגודל האחריות שמוטלת עליי.

"אזרחי ישראל, אני מבקש להודות לכם על האמון שנתתם בי להוביל את המדינה בעת הזאת. אני רואה את עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת מכם, אלה שבחרו בי ואלה שלא. אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בין חלקי החברה השונים במהלך מערכת הבחירות.

"עכשיו כולנו צריכים לשים את הבחירות מאחורינו ולהתמקד במאחד אותנו. בממשלה החדשה שתקום, אני מחויב להמשיך בדרך הזאת, דרכה של מדינה יהודית ודמוקרטית שמקיימת שוויון זכויות לכל אזרחיה, בלי הבדל דת, גזע ומין – כך היה וכך יהיה.

"שני אתגרים גדולים ניצבים בפני הממשלה הבאה: ביצור ביטחוננו ושיפור רווחתנו. כבר בתקציב הראשון שנעביר, נכלול שורה של צעדים שמטרתם הורדת מחירי הדירות, הפחתת מחירי המזון ופירוק המונופולים שפוגעים בתחרות. ובאשר לביטחון, הוא יסוד של קיומנו ועתידנו וגם של התקווה לשלום עם שכנינו. ידנו מושטת לשלום עם שכנינו הפלסטינים. העם בישראל יודע ששלום אמיתי, עתידנו בכלל, יובטחו רק אם ישראל תישאר חזקה – איתנה ברוחה, איתנה בכוחה. די להביט במאורעות סביבנו כדי להיווכח במציאות ברורה זאת.

"אנחנו מעריכים מאוד, ונקפיד לשמר את בריתנו עם הטובה שבידידותינו, ארצות הברית, ונמשיך גם לפעול יחד עם זאת, למנוע את ההסכם עם איראן, הסכם שמסכן אותנו, את שכנינו ואת העולם. אנחנו רואים עין בעין עם רבים משכנינו הערבים את הסכנה הנשקפת מאיראן, ואנו גם רואים את החיוב שהשותפות החדשה הזאת בינינו יכולה להניב לאזור.

"כבוד הנשיא, רובי, אנחנו מכירים אחד את השני מאז שהיינו ילדים. הכרתי את אחיך לייזי, ואתה הכרת את אחי יוני, זיכרונם לברכה. אנו שואבים את האמונה בצדקת הדרך של עמנו ומדינתנו מהחינוך שספגנו בבית מהורינו. יחד נפעל למען אחדות ישראל, ביטחון ישראל ושגשוגה של מדינת ישראל.

"בעוד עשרה ימים יישב העם היהודי בארץ ובעולם סביב שולחן הסדר ויקרא את ההגדה. היא מצווה עלינו לזכור ש"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".

"ידידיי, אזרחי ישראל, אני אינני שוכח את הציווי הזה לרגע. אני זוכר היטב שחירותנו איננה מובנת מאליה. נבטיח אותה רק אם נהיה חזקים, רק אם נהיה מאוחדים. אנחנו מחבקים את חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון – גם בשעה זו הם שומרים עלינו לאורך גבולותינו.

"אזרחי ישראל היקרים, אני מבטיח להצדיק את האמון שנתתם בי להוביל את מדינת ישראל אל מול האתגרים הגדולים שאנו ניצבים בפניהם. אני גאה להיות ראש ממשלת ישראל, ורואה כבוד גדול לשרת אתכם, לשרת את המדינה שלנו. בעזרת השם ובעזרתכם, נעשה ונצליח".

הנשיא ראובן ריבלין חותם על הענקת המנדט להרכבת הממשלה,לבנימין נתניהו. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
הנשיא ראובן ריבלין חותם על הענקת המנדט להרכבת הממשלה,לבנימין נתניהו. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

כתב מינוי לביבי

השארת תגובה