רכבת ישראל מסכמת: שבוע ראשון של "רכבת השרון"

תחנת רכבת רעננה דרום
תחנת רכבת רעננה דרום
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

מיום שלישי ה-3.7.18, היום הראשון להפעלתו המסחרית של הקו, ועד יום שלישי האחרון (10.7.18), עברו בתחנות רעננה (רעננה דרום ורעננה מערב) קרוב לעשרת אלפים נוסעים, כאשר רובם (56 אחוזים) עלו או ירדו בתחנת רעננה מערב, והשאר עלו או ירדו בתחנת רעננה דרום.

כ-60 אחוזים מהנוסעים בקו החדש השתמשו בהסדר נסיעה (גמיש שבועי, גמיש חודשי או כרטיסיות), נתון המצביע על נכונות להשתמש בקו באופן קבוע. ברכבת ישראל צופים כי ככל שהזמן יעבור, יגדל מספר הנסיעות הקבועות בקו. נתונים אלה אינם כוללים את נסיעות החיילים.

נתונים אלה עומדים בצפי התפלגות הנוסעים של רכבת ישראל לשבוע ההפעלה הראשון של הקו, זאת בהתחשב במועד ההפעלה שהחל בחודשי הקיץ, עונה בה כמות הנסיעות דלילה יותר, בהשוואה לשאר חודשי השנה.

מרכבת ישראל נמסר" :כבר בשבוע ההפעלה הראשון, ירדו מכבישי גוש דן הגדושים קרוב לכעשרת אלפים מכוניות פרטיות. אנו מקווים שככל שיחלוף הזמן, יוותרו יותר ויותר תושבים על רכבם הפרטי, וייהנו מנסיעה בטוחה, נעימה ורגועה אל מרכזי התעסוקה, ההשכלה והבילוי."

רכבת השרון ותחנות הרכבת ברעננה נפתחו ביום שלישי ה-3.7.18 לציבור הרחב. חנוכת תחנות הרכבת נערכה במעמד ראש הממשלה ושר התחבורה, בה השתתפו גם יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון , יו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, וראש עיריית רעננה בפועל, איתן גינזבורג.

פרויקט 'רכבת השרון' כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות הרכבת החדשות נהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים. תחנת רעננה-דרום, נבנתה 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים.

בשלב ההפעלה הראשון, קו רכבת השרון חובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב אורכת כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בשנת 2019, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף והנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר בחצי, לכ-20 דקות בלבד.

השארת תגובה