עולים לישראל: תערוכה מיוחדת בקניון רמות

אנשים וילדים בעלי מוגבלויות הכינו במסגרת עמותת עלה תערוכה ייחודית על העלייה לישראל בעשורים השונים מאז הקמת המדינה • התערוכה הוצגה בקניון רמות וזכתה למחמאות • מנכ"ל הקניון: "מקווים שהתערוכה תסייע להסרת מחיצות בחברה"

עלה 5
עלה 5

אמנם יש להם מוגבלות שכלית התפתחותית מורכבת, כך שהם אינם מדברים ומתניידים בכיסאות גלגלים, אך זה לא מנע מחניכי 'עלה' להכין תערוכה על העלייה לישראל בהתאם לעשורים השונים של המדינה. כל שכבת גיל בבית הספר לחינוך מיוחד ב'עלה' בחרה עליה אחרת והכינה תצוגה בנושא. כעת כל המוצגים נמצאים בשבועות הקרובים בקניון רמות בירושלים, שם יוכל הציבור הרחב ליהנות מהם.

כחלק מתפיסת העולם של עלה, שרואה באנשים עם מוגבלויות חלק מהחברה, בחרו ב'עלה' נושא אקטואלי – בזיקה לנושא השנתי של משרד החינוך. כלל תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד ב'עלה' לקחו חלק פעיל בהכנת המוצגים ובלימוד הנושא לאורך כל השנה. בין המוצגים: עלית מרוקו, עלית תימן, עליה מברית-המועצות, עלית המעפילים והעליה לרגל בחגי ישראל.

שיתוף הפעולה של התלמידים במיזם נעשה בשיטה רב חושית כשצוות בית הספר מגייס את כל החושים על מנת להעביר את חווית הלמידה באופן נרחב ביותר. כך למשל בחג הפורים, כל כיתה המחישה את העלייה שעליה למדה באמצעות תחפושות. הדיירים ב'עלה' למדו על עלית ארץ המוצא, מנהגי המקום, חיי היהודים וגדולי ישראל באותה ארץ, מאכלים אופייניים ועוד.

יאיר ריבלין, מנכ"ל קניון רמות, אמר כי "מוגבלות היא לא מחסום אלא הזדמנות עבור החברה הישראלית לקחת אחריות ולמצוא את החיבור לאנשים עם מוגבלויות. אנו תפילה שהתערוכה הזו תסייע גם היא להסרת מחיצות בחברה וקבלת השונה כפי שהוא. הגיע הזמן להכיל אנשים עם מוגבלויות בחברה שלנו".

השארת תגובה