כ- 3 מיליון ₪ למוסדות שעוסקים במתן שירותי דת

מדינת ישראל מעניקה סיוע בכ- 3 מיליון ₪ מכספי העזבונות לשירותי הדת* השר לשירותי דת דוד אזולאי: " שמח שיש באפשרותנו לסייע לעשרות עמותות שעמדו בקריטריונים"

כסף
כסף

משקיעים באזרח מנגישים את שירותי הדת; כ- 3 מיליון ₪ יעברו לעמותות וגופים ציבוריים מכספי העזבונות של האפוטרופוס הכללי. כך החליטה השופטת (בדימוס') שלומית דותן המכהנת כיו"ר ועדת העזבונות.

השר לשירותי דת דוד אזולאי אמר:" אני שמח שיש באפשרותנו לסייע לעשרות עמותות שעמדו בקריטריונים. בחלק מהמקרים ללא הסיוע הכספי לאותם עמותות, לא היה ניתן לערוך שיפוץ או לשדרג את בית הכנסת או הספרייה".

במשרד לשירותי דת מציינים שהכסף ישמש להנגשת שירותי הדת לאזרח. "המטרה שלנו כמשרד להשתתף ולהפחית את נטל ההוצאה של האזרח בנושא שירותי הדת. יותר מימון של המדינה ופחות הזדקקות לתרומות" אומר עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת.

מעיון ברשימת העמותות שזכו לסיוע כספי העזבונות עולה, כי הכסף ישמש לצורך הנגשת מוסדות תורניים לבעלי מוגבלויות, ריהוט למוסדות תורניים ובתי כנסת, השתתפות בפיתוח מבני דת, הקמת ארון קודש, תיקון של גג בביהכ"ס המסכן את ציבור המתפללים. הקמת ספריה תורנית ורכישת ס"ת. השתתפות במתקני הגניזה שליד בתי הכנסת, והקמת אתר אינטרנט לשאלות ותשובות בנושאים תורניים.

מהמשרד לשירותי דת נמסר: שמתוך עשרות עמותות שהגישו בקשה לסיוע. עשרות העמותות שעמדו במבחנים של משרד המשפטים זכו בתקציב. התקציב אותו אישרה הוועדה יעמוד על סך 2,936,000 ₪, שיחלוק למטרות שונות שיקלו על האזרחים הצורכים שירותי דת.

"אני קורא לעמותות ישיבות בתי כנסיות וארגונים העוסקים במתן שירותי דת לעקוב אחרי הפרסומים שלנו ולהגיש בקשות לסיוע" אומר השר אזולאי

השארת תגובה