המתווך מציע לממשלה: כך תורידו את מחירי הדיור

תוכנית לממשלה: בת עשרה שלבים להורדת מחירי הנדל"ן בעשור הקרוב ב – 20-10 אחוזים

ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר
ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר

המשך לפרסומים האחרונים מנתוני הלמ"ס המצביעים כי למרות מאמצי הממשלה האדירים להוריד את מחירי הדירות בשלוש השנים האחרונות, נכון להיום הירידה השנתית במחירי הדיור בשנה החולפת היא ירידה של 0.1 אחוז בלבד – כלומר, במחיר דירה שעלותה 2 מיליון ₪ – המחיר ירד ב – 2000 ₪ לשנה בלבד ".

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר, המתמחה בשיווק נדל"ן למגורים ולמסחר, מציע לממשלה תוכנית בת עשרה שלבים כדי להוריד את מחירי הנדל"ן בעשור הקרוב ב – 20-10 אחוזים.

השלבים כוללים:

1. פתרון למחוסרי הדיור במסגרת המשך תוכנית מחיר למשתכן .
2. בדומה לנהוג בלונדון, בכל בניין שייצא לו היתר בנייה בכל רחבי הארץ יינתן אחוז מסויים לזכאים ( דיור ציבורי / מחוסרי דיור ). זאת, גם בפרויקטים יוקרתיים, בתמורה לתוספת אחוזי בנייה ליזם. תחשבו על האינטגרציה שתהיה בכזה בניין בין אנשים בעלי יכולת כלכלית, לאנשים שמתקשים יותר כרגע מבחינה כלכלית. זה יעשה גם טוב לנדל"ן, וגם אפשרויות קידום לאותם אנשים.
3. יצירת פרויקטים של דיור להשכרה, באופן מסיבי בכל אזורי הארץ.
4. הסברה, הסברה ,הסברה – בכל העולם בערי הבירה הכלכליות -ברצלונה ,פריס, ניו יורק, מוסקבה, לונדון, שנגחאי וכו', מחירי הנדל"ן יקרים ומתגוררים בערים אלו רק אנשים עשירים ( למעט אותם פתרונות נקודתיים שתיארתי בסעיפים קודמים). לכן, יש להסביר ולומר את האמת לאנשים בערים אלו יתגוררו רק כאלו שיש להם את היכולת הכלכלית להחזיק בית ברמות מחירים אלו .
5. יצירת המשך לתנופת הרכבות המהירות, מערכת הסעת המונים, כבישים. זאת, כדי לעודד אנשים לגור לא במרכז היקר אלא במרחק " מהיר" ממקורות התעסוקה בערים המרכזיות .
6. תוספת מאסיבית של פועלים לקבלנים הקורסים ולמחירי הבנייה העולים . ( אולי גם פתרון בדרך זו למצוקה ההומניטרית בעזה ? של האוכלוסייה שאינה מעורבת בטרור ) .
7. ביטול המיסים הדרקוניים שהוטלו על המשקיעים ועידודם להמשיך ולרכוש דירות בשוק בישראל לטובת אלו שאין באפשרותם לרכוש דירה כי אין להם הון עצמי וזקוקים לדירות אותן יוכלו לשכור . חשוב להבין כי מילארדי שקלים מוזרמים בשלוש שנים האחרונות לרכישת דירות בחו"ל על ידי הישראלים כסף שהמדינה אינה נהנית ממנו והכסף מושקע בכלכלות מעבר לים .
8. קידום רעיונות של מגורים משותפים, המשך מגמת עירוב שימושים: מסחר, מגורים ומשרדים באותו בניין כחלק מאימוץ רעיונות למגורים מעבר לים.
9. דחיפה מאסיבית של פרויקטי התחדשות עירונית גם בפריפריה. חיזוק " החלשים " באמצעות התחדשות עירונית , תגרום לאושר, עושר, וביטחון פיסי וכלכלי לטובת אלו הגרים בפריפריה .
10. קיום שולחנות עגולים תכופים בין הממשלה , הקבלנים , היזמים , הבנקים, במטרה להתקדם לטובת היעדים שהוגדרו. לא עוד "רעים מול טובים ", אלא כולנו לטובת מטרה משותפת להורדת מחירי הנדל"ן בעשור הקרוב .

לדברי ניר שמול: "בדרך זו אני בטוח שיעשה טיפול שורש אמיתי במחירי הנדל"ן בישראל, ולא פתרונות זבנג וגמרנו. כך שמחירי הנדל"ן יוכלו לרדת בעשור הקרוב ותהיה ודאות לכולם לאן הולכים".

השארת תגובה