בפתח תקוה נמצאה הדרך להיאבק בפקקים

רמי גרינברג
רמי גרינברג

כמה פעמים מצאתם את עצמכם תוך כדי נסיעתכם מאטים את הרכב בניסיון כושל למצוא את השילוט של שם הרחוב ומספר המבנה ו/או ניסיתם לשווא לקרוא שילוט דהוי על מבניי העיר ברחבי פ"ת? סיטואציה כזו יכולה להביא לאותה תוצאה של קריאת מסרון בזמן הנהיגה: "פקק מלאכותי" במקרה הטוב, ותאונת דרכים במקרה הרע"

הבוקר שיגר רמי גרינברג, חבר מועצת העיר, והמועמד המוביל לראשות העיר,

הצעה לסדר מועצת העיר בדבר התקנת שילוט אחיד ו/או החלפת שילוט ישן של שם רחוב ומספר על כל הבניינים ברחבי פ"ת לרווחת הנהגים בעיר וביטחונם

"בבדיקה שנערכה ברחבי העיר נמצא, כי שילוט שם הרחוב ומספר המבנה לוקה בחסר, בלשון המעטה. כך למשל, ברחוב גיסין יש מבנים רבים שאין עליהם מספר, וגם אם יש מספר אין אחידות במראה שלהם – לא בגודל, לא בצורה, לא בצבע ולא במיקום. בנוסף, רבים מהשלטים דהויים ובלתי-קריאים, דבר המקשה על הנוסעים להתמצא במיוחד תוך כדי נסיעתם ברחוב, דבר שעלול ליצור "פקק מלאכותי" במקרה הטוב, ותאונת דרכים במקרה הרע, כשהנהגים מרוכזים בלחפש את שם הרחוב ו/או מספר המבנה במקום להסתכל על הכביש. בסופו של דבר, זה יכול להיות מסוכן לא פחות מאשר לקרוא מסרון -SMS, במהלך נסיעתם!", כתב רמי גרינברג בהצעתו.

"על מנת לפתור את הבעיה אני מציע להתקין שלטים אחידים, מחזירי אור, שיותקנו על כל מבנה ומבנה בעיר שאין בו שלט, וגם שיחליפו את השלטים הישנים, הדהויים והלא-אחידים. יש להתחיל בפרויקט דווקא באזור הסובל מחוסר שילוט משווע, כגון רחוב גיסין. השילוט יכלול שם רחוב, אשר יותקן לאורך כל הרחוב בתחילת מקטע ובסופו, ובנוסף שלט של מספר על כל מבנה ומבנה. אחידות השלטים מחזירי האור תתבטא, בין השאר, באיכות השלט – עמידותו בתנאי מזג אוויר קיצוניים, בצבע השלט, במיקומו במבנה, בגודל השלט, וכן בפונט קריא וגדול. כל זאת, לטובת הנוסעים ברחבי העיר, אשר נזקקים לראות את שם הרחוב ומספר המבנה תוך כדי נסיעתם, מבלי שיצרו פקק מלאכותי ו/או חלילה תאונת דרכים, כאמור. אבקש להביא בהקדם את אישור הצעתי למועצת העיר, ולאפשר את יישום ההצעה לרווחת התושבים והבאים בשערי העיר פתח תקווה בהקדם", הוסיף גרינברג.

השארת תגובה