אומ"ץ ליועהמ"ש: השר כץ פעל בניגוד להוראות

אומ"ץ פנתה בהתרעה כי במבשרת ציון מתוכנן טקס הענקה לשר התחבורה ברקע הבחירות המונציפליות – היועהמ"ש קעב כללים – אומ"ץ טוענת: הכללים הופרו

ישראל כץ ויורם שמעון
ישראל כץ ויורם שמעון

בתשובה לפניית אומץ, כתב עו"ד ברקוביץ, בין היתר: "לעניין זה יצויין כי בהתאם למה שנמסר לנו עתיד האירוע בכללותו לשאת אופי מעט שונה מן המתכונת המקורית כך שהענקת אות הוקרה לשר התחבורה תידחה ו/או תקויים במתכונת אחרת שאינה אירוע פתוח לציבור" וגו'.
ואת מכתבו הוא מסכם:
"בנסיבות אלה וכאמור לעיל לא מצאנו מקום להתערבות מצדנו בקיום האירוע…" וגו'.

אלא באומץ פנו ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי הדברים לא יושמו בטקס עצמו:

מה רבה היתה תדהמתנו למקרא הודעתו לציבור של ראש מועצת מבשרת ציון מר יורם שמעון, לאחר האירוע, בזו הלשון:
"תושבים יקרים,
שמחתי לארח הערב, את שר התחבורה והמודיעין ח"כ ישראל כץ, במסגרת אירוע אקטואליה שהתקיים בבית התרבות.
מאז כניסתי לתפקיד, המועצה זוכה לאוזן קשבת ושיתוף פעולה מלא, מצד משרד התחבורה והזרוע הביצועית של המשרד – חברת נתיבי ישראל, בהובלת המנכ"ל מר ניסים פרץ.
כאות הערכה והוקרה, הענקתי לשר כץ ולמנכ"ל נתיבי ישראל מר פרץ אזרחות כבוד של היישוב. [ההדגשה כאן ולהלן שלנו – פ.פ.]
ההערכה וההוקרה הנם, בגין הכניסה הנוספת למבשרת, וכן לשדרוג מחלף הראל, בעלות של 27 מיליון ש"ח, וקידום תכנון לכניסה ליישוב, בעלות של 100 מיליון ₪.
כמו כן, משרד התחבורה בוחן שילוב היישוב מבשרת ציון, במערך הרכבת הקלה, והתקנת רכבל, כאמצעי נוסף לתחבורה ציבורית.
הבעתי את תודתי, בפני השר, על תרומתו בתחום התחבורה הציבורית: קו 484 חדש לת"א, שאטלים חינמיים ממחלף הראל לחמד, הגברת קווי האוטובוס, שדרוג סככות האוטובוס, מכוונים אלקטרוניים ועוד.
את ערב האקטואליה, חתם אחד מנכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית, הזמר הנפלא יהורם גאון, שהנעים לנו את הערב עם הופעה מדהימה בלתי נשכחת.
תודה לכל האורחים המכובדים הרבים וכן לתושבים שהגיעו ונהנו הערב"

עוד טוענים באומ"ץ כי להודעתו בפייסבוק צירף מר שמעון תמונות מהאירוע לרבות תמונה הענקת תעודת "אזרחות כבוד" ממר שמעון לשר כץ.

כלומר, המצג שנמסר לעו"ד ברקוביץ כי אופי האירוע שונה ממתכונתו המקורית כך שהענקת אות הוקרה תידחה ו/או תקוים במתכונת אחרת שאינה אירוע המוני פתוח לציבור, לא היה אלא מצג שווא כבר בעת אמירתו, או שלחילופין לא כובד ע"י ה"ה שמעון וכץ אשר החליטו להתעלם מהמצג שהציגו – בעצמם או באמצעות נציגיהם המוסמכים – ואשר שימש בסיס להסתמכותו של נציגכם עו"ד ברקוביץ בהחלטתו שלא להתערב בקיום האירוע.

שתי האפשרויות הללו הינן עניין חמור מאין כמוהו ופגיעה מהותית ביסודות המימשל בישראל, שכן הלקח שצריך אדם להסיק מאירוע זה הוא שאי אפשר לתת אימון לא בדרגים פוליטיים ולא בדרגים מקצועיים שכן בתוך זרועות הממשלה עצמה איש מוליך שולל את רעהו, ובז להחלטות הדרגים המוסמכים. זוהי מסקנה קשה ביותר והשלכותיה מרחיקות לכת.

השארת תגובה