הבית היהודי: מוזס גבר על בננו, חב"ד במקום השלישי

בפריימריז שנערכו בקרב חברי הסניף במפלגת ה'בית היהודי', גבר עו"ד אבי מוזס על אמיר בננו בהתמודדות על המקום השני ברשימה • חברי הסניף נענו להצעת היו"ר והכריעו ברוב קולות כי המקום השלישי ישוריין עבור נציג חסידות חב"ד

אמיתי כהן 3
אמיתי כהן 3

במפלגת 'הבית היהודי' ברחובות חגגו ביום רביעי שעבר את בחירת הרכב הרשימה החדשה שתתמודד למועצת העיר. בזה אחר זה נכנסו 59 מחברי הסניף אל אולם בית הכנסת "אהבת ישראל" ברחוב חפץ חיים ושלשלו את פתק ההצבעה אל תוך תיבת הקלפי שהוצבה במקום, כאשר עם תום ספירת הקולות התברר כי יושב ראש הרשימה חבר מועצת העיר ומחזיק תיק "מורשת ישראל" אמיתי כהן רשם ניצחון כאשר רוב מוחלט של החברים הצביעו בעד ההצעות שהעמיד להכרעתם.

יצוין, כי בעוד חברי הסניף נדרשו להצביע בעד זהות מועמד המפלגה אשר יוצב במקום השני ברשימה, מקום עליו התמודדו חבר מועצת העיר אבי מוזס ואיש העשייה אמיר בננו, הרי שבנוסף התבקשו החברים להכריע בעד הצעתו של יו"ר המפלגה אמיתי כהן ולפיו ישוריין המקום השלישי עבור נציג חסידות חב"ד אריה ליפסקר.

יצוין בין חסידות חב"ד למפלגת 'הבית היהודי' התנהל לאורך החודשים האחרונים משא ומתן מייגע אשר עלה לא אחת על שרטון, כאשר בחב"ד הבהירו כי אם לא ייענה כהן לרשימת הדרישות שהציבו בפני כהן, הרי שלא יהססו להתמודד למועצת העיר במסגרת רשימה עצמאית תוך שגורמים בחסידות מעריכים את כוחה האלקטוראלי ככזו המציבה את המנדט השני בהישג יד.

מנגד במפלגת 'הבית היהודי' דרשו מחב"ד התחייבות כי ביום הבוחר תתייצב החסידות על כל פלגיה ותתמוך במפלגה.

בבחירות האחרונות זכתה 'הבית היהודי' בשני מנדטים בלבד, בעוד הסקרים ניבאו למפלגה שלושה עד ארבעה מנדטים.

כאמור על המקום השני ברשימה התמודד מול חבר המועצה אבי מוזס פעיל הציבור אמיר בננו שכאמור הפסיד למוזס שניצח ברוב של 40/19.

גורמים במפלגה מזכירים כי בבחירות לזהות יושב ראש הסניף שנערכו לפני כארבעה חודשים הובטח למוזס על ידי כהן כי במידה ויסיר את מועמדותו לתפקיד יושב ראש הסניף ויעביר את תמיכתו מאבישי שטראוכלר שהתמודד מול כהן, הרי שהאחרון 'ידאג' שזה ייבחר שוב למקום השני בבחירות להרכב הרשימה.

כך אירע ששטראוכלר שהתמודד מול כהן הסיר את מועמדותו לאחר שהבין כי סיכוייו להיבחר הפכו ללא ריאליים במקביל, לתפקיד יושב ראש הסניף נבחר במסגרת ה'דיל', מנכ"ל צורבא מרבנן עו"ד ליאור פרישמן גיסו של כהן.

בננו שהתמודד על המקום השני ברשימה והפסיד לטובת מוזס אמר ל"השבוע ברחובות", כי "לזכותו של כהן ייאמר, כי שמר על טוהר הבחירות ולא התערב לטובת מי מהמועמדים".

השארת תגובה