מסתמן: ב'דגל' ייאלצו להסתפק במקום השלישי

הנהלת 'דגל התורה' התכנסה כדי להכריע: "ממשיכים במצב הקיים"• החשש: מפלגת 'יחד' תנגוס בכוחה של ש"ס כך שהמקום השלישי יהפוך לספק ריאלי • כל הפרטים

דגל התורה רחובות
דגל התורה רחובות

ההתחממות בזירה המוניציפלית אינה פוסחת גם על המפלגה המאוחדת שס"ד המורכבת מסיעות ש"ס ו'דגל התורה' הרושמת גם היא תזזיות בימים אלו על אף שכבר עתה ברור, כי מה שהיה הוא שיהיה והשותפות בין הסיעות תמשיך ללבלב גם בקדנציה הבאה.

בימים האחרונים ביקר ברחובות יושב ראש המחלקה המוניציפלית בסיעת 'דגל התורה' הארצית מנחם שפירא שכינס את עסקני המפלגה כדי לנתח את ההתפתחויות בזירה המקומית במטרה לקבל תמונה אופטימלית של יחסי הכוחות בסיעה המאוחדת בכלל ובעיר בפרט.

בכינוס שהתקיים בביתו של הרב צבי בוימל נטלו חלק עסקנים ונציגי קהילות ביניהם הרה"ג אברהם יצחק הכהן רובין והרב צבי שווארץ מראשי 'לב לאחים'.

ל'השבוע ברחובות' נודע כי בין הדברים שעלו על השולחן נידונה השאלה האם יש מקום לפתוח במשא ומתן עם ש"ס ולדרוש את הצבת נציג הרשימה שלמה מונטג במקום השני וזאת לאחר שבבחירות האחרונות הוצב נציג הסיעה רק במקום השלישי.

יצוין, כי ש"ס המקומית באופן מסורתי, כל אימת שהלכה שלובת זרוע והתמודדה בבחירות המוניציפליות ברשימה מאוחדת, נהגה לשריין עבור נציגיה את שתי המקומות הראשונים ברשימה, אלא שהפעם בשל בחישתה של מפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי בקלחת המקומית אשר בוחנת פלטפורמות באמצעותן תוכל אף היא להתמודד על מקום במועצת העיר, הרי שהחשש מפני נגיסה בכוחה האלקטורלי של ש"ס הופך מבחינת 'דגל התורה' לממשי, כך שגורמים בסיעה ביקשו לבדוק מול ש"ס אפשרות להציב את נציג המפלגה במקום השני.

אלא שבש"ס לא התלהבו מהבקשה שהוצבה לפתחה והבהירו כי הנושא כלל אינו נושא לדיון והוא אינו מהווה עילה לקיומו של משא ומתן.

גורם ב'דגל התורה' אומר ל'השבוע ברחובות' כי "מפילוח קולות המצביעים בבחירות הארציות שהתקיימו ב- 2015 הוכח בבירור, כי מפלגת 'יחד' ברחובות הצליחה לנגוס מסיעת ש"ס למעלה מ- 1000 קולות".

לדבריו, "למען השלום והאחדות ובהתחשב בעובדה כי בבחירות המוניציפליות האחרונות הייתה המפלגה המאוחדת במרחק נגיעה מהמנדט הרביעי הרי שהמקום השלישי ברשימה, איננו ספק ריאלי, בשל כך הוחלט בקרב העסקנים לגנוז את הרעיון ולהמשיך במתכונת שהוכיחה את עצמה עד כה".

השארת תגובה