בית שמש מציגה: קרב ה'שטיבלאך'

בזמן שאת לוחות המודעות, החלו למלאות קמפיינים של מועמדים ומפלגות לקראת הבחירות הקרובות, השבוע נתלו מודעות מסוג אחר, של כמה בתי כנסיות המנסים לקבל את תואר 'השטיבלאך' השכונתי • דורון, תפילה ומלחמה

קרב השטיבלכים
קרב השטיבלכים
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

תושבי שכונת רמת בית שמש ג', התבשרו בשבועות האחרונים על סגירתו של השטיבלאך המרכזי בשכונה 'קול יהודה' ובכך למעשה, הבכורה לבית כנסת הכי פעיל בשכונה נשארה פנויה.

החלטה זו התקבלה, ככל הנראה בשל המעבר הצפוי של בית הכנסת 'קול יהודה' מדירת מגורים קטנה להקצאה מסודרת מהעירייה, כשעל הדרך גבאי ומתפללי בית הכנסת גיבשו החלטה להקים בית כנסת יותר קהילתי ואישי ופחות מרכזי.

באופן מפתיע – ויהיו שיאמרו להיפך – עם ההודעה על סגירת השטיבלאך 'קול יהודה', 'הקרב על לבו של המתפלל' בין בתי הכנסיות השונים בשכונה, הגיע עד ללוחות המודעות ובעוצמה רבה. קרב זה ככל הנראה בנוי על כוח וכסף, בכך שכל אחד מבתי הכנסיות הללו נמצאים בתחילת דרכם ורוצים להציג עצמם כבית הכנסת הכי חזק, משפיע ופעיל בשכונה.

שלושה בתי כנסיות מתמודדים במערכת זו: 'בית הכנסת המרכזי', 'בית אביי' ו'אהבת תורה', כשכל אחד מציג את מרכולתו ומנסה להוכיח כי אצלו יש את מספר המניינים הרב ביותר.

הגדילו לעשות בבית הכנסת 'המרכזי', כאשר שם לא הסתפקו בהצגת מספר מניינים נרחב ובנוסף לכך שהדגישו כי 'השטיבלאך מחודשים וממוזגים', הוסיפו פיתויים נוספים, כמו, חנייה בשפע, השטיבלאך ממוקם ביציאה מהשכונה ופת שחרית – בתרגום חופשי, ארוחת בוקר על חשבון הבית. אחד מתושבי השכונה ששוחח עמנו, הגדיר זאת בפנינו כך: "לרגע זה היה נראה בקרב בין שני סופרים על לבם של הלוקחות".

בשיחה עם אחד מגבאי בית הכנסת 'המרכזי', הוסבר לנו, כי הקרב כאן הוא על איזה בית כנסת יהיה הכי פעיל. " לא רואה בזה חסרון, טבעי שכל אחד ירצה את הבכורה וירצה שבית הכנסת שלו יהיה הכי פעיל". הוספנו לשאול, האם עד כדי כך הדבר חשוב שבית הכנסת מוכן להשקיע מכספו ולהאכיל את המתפללים, נענו בחיוב, אך יחד עם זאת הוא סייג זאת, "כי לא בטוח שתמיד זה יהיה בחינם".

ניסנו לתמצת לכמה שורות קרב מעניין זה, לכל הפחות בכמות המניינים, כשמיותר לומר כי מבחינת התפנוקים, בית הכנסת 'המרכזי' מוביל בפער ניכר על המתחרים. במנייני שחרית מוביל בית כנסת 'המרכזי' עם שמונה מניינים, אחריו 'אהבת תורה' עם שבע מניינים ואחרון 'בית אביי', עם חמש מניינים בלבד. במנייני תפילת ערבית הסדר הוא כך: 'אהבת תורה' עם תשעה מניינים ובין 'המרכזי' ו'בית אביי' נרשם שוויין, כשבכל אחד מהם מתקיים שמונה מניינים.

השארת תגובה