אלעד מתפתח: רכבת, מרכז עסקים וגשר

בישיבת התכנון של הוותמ"ל, אושר כי התכנית הקמת תחנת רכבת ישראל 'תחנת אלעד' • התחנה תוקם בסמוך למשולש העסקים הצפוי להיבנות בסמוך לעיר • שר התחבורה הורה לתכנן מסלולי אופניים שיובילו מהעיר לאזור התחנה, כשבין התחנה למשולש העסקים, יחבר גשר למעבר חופשי

הופקדה תוכנית תחנת רכבת אלעד
הופקדה תוכנית תחנת רכבת אלעד
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

רכבת באלעד, כבר לא בגדר חלום: לאחרונה חלה התקדמות ממשית באישורי תכניות תחנת רכבת ישראל "תחנת אלעד", שתוקם בצמוד למשולש העסקים שיוקם בעיר, כשהדבר יהווה אמצעי תחבורה נוסף לעיר ההולכת וגודלת.

בישיבת התכנון האחרונה של הוותמ"ל, אושר כי התכנית תופקד בזמן הקרוב לקראת אישורה הסופי. מדובר בתחנה, שעל פי הבטחת שר התחבורה ישראל כץ תהיה מרכזית ותכלול גם אזורי מסחר ותעסוקה.

כחלק מהחזון להקים מתחמי תעסוקה שייתנו מקומות עבודה ופרנסה לתושבי העיר בסמוך למקום מגוריהם, פעל ראש העיר ישראל פרוש לקידום פיתוחה ושגשוגה של העיר, בקידום תוכניות בנייה למגורים עבור זוגות צעירים ומשפחות משפרי דיור, כאשר אף פעל ופועל במרץ לקדם מול מינהל התכנון הארצי, מתחם תעסוקה ומסחר גדול בכניסה לעיר. בסמוך למחלף נחשונים יוקם 'משולש העסקים', שיתפרש על שטח של 700 דונם, עם זכויות תעסוקתיות של מעל 1.5 מיליון מ"ר.

לשם הצלחת מתחם התעסוקה, פעל ראש העיר יחד עם יו"ר ועדת המשנה, חבר המועצה אברהם שטרן, לקדם אישור תחנת רכבת גדולה בסמוך למתחם התעסוקה, שתבטיח הצלחת שיווק מתחמי התעסוקה ותאפשר לתושבי העיר נגישות לרכבת שתשפר את איכות חייהם, כאשר בחודש האחרון קידם שטרן את הנושא יחד עם אנשי המקצוע בכדי לאפשר את הפקדת התוכניות בוותמ"ל, כך שכבר בשנה הקרובה תוכל להתחיל הבניה להקמת התחנה.

כזכור, בפגישה שהתקיימה בלשכת שר התחבורה ישראל כץ, יחד עם ראש העיר ומ"מ מחזיק תיק התחבורה שמואל גרוסברד, אישר השר את התוכנית והבטיח כי בתחנת אלעד יוקם גם מרכז מסחרי גדול, שישמש אבן שואבת לכל תושבי האזור ובכלל. במקביל, השר אף הורה לתכנן מסלולי אופניים שיובילו ישירות מאלעד לאזור התחנה. בין התחנה למשולש העסקים, יחבר אף גשר שקיים כבר כיום ונמצא בשימוש חקלאי ועובר מעל כביש 6, כשהדבר יסייע למעבר חופשי.

תחנת אלעד תמוקם על המסילה המזרחית, שהיא בעצם מסילת רכבת היסטורית אשר עברה לאורך אזורי השרון, השפלה והנגב של ישראל, שהקצה הדרומי שלה הגיע עד מערבו של חצי האי סיני, כאשר המסילה שימשה גם נוסעים, עד להקמת מסילת החוף, שהחליפה אותה, כשנכון להיום, חלקים נרחבים ממנה, משמשים להסעת והובלת משא.

עם השאיפה לשנע יותר נוסעים בתחבורה הציבורית, המדינה מקדמת תוכנית חומש ברכבת ישראל, שכוללת את הרחבת המסילה המזרחית, בכדי שתוכל שוב לשרת את הנוסעים. מטרות התוכנית הם קירוב מרכז הארץ ליישובי הפריפריה, הפחתת תאונות הדרכים והפחתת הזיהום הסביבתי. חלק מהפרויקטים בתוכנית כבר בוצעו, חלקם בשלבי ביצוע וחלקם עדיין בשלבי תכנון.

כדי להקטין את זמני הנסיעה במסילת חיפה – תל אביב, מתוכנן הקמת קו הרכבת המזרחי ומתוכננת הקמת מסילה חדשה לאורך התוואי ההיסטורי בקטע חדרה – כפר סבא והכפלת המסילה במקטע הקיים כפר סבא – ראש העין – לוד. על פי התוכנית, בעתיד תחובר המסילה בקצה הצפוני (חדרה מזרח) עם רכבת העמק דרך מסילת עירון העתידית. התוואי מיועד לרכבות משא ולרכבות עבור נוסעים, אשר יעדם אינו במרכז הארץ (למשל נוסעים בקו חיפה – באר שבע או קו חיפה – ירושלים). מסילה זו מיועדת להיות גם גיבוי למסילת החוף, במקרה שתחול תקלה במסילה הראשית, כדי למנוע השבתה מוחלטת של תנועת הרכבות. המטרה הלאומית לקו זה היא פיזור אוכלוסין.

תגובה אחת
  1. מבקשים בכל לשון של בקשה לקרב את התחנה לאזור שלנו זה יוצא בקו אווירי מול הגניסה הראשית לאלעד. מה שראיתי במפה זה בכלל באזור נידח התחנה רחוקה ממרכזי הישובים שבסביבה. יש עדיין זמן ומקום להזיז.

השארת תגובה