יוגב לטיבי: "מחבל, מקומך בפרלמנט הפלסטיני"

מבוכה נרשמה במהלך דיון בוועדת חוקה בהצעת חוק לקביעת עדיפות במכרזי שרות המדינה ליוצאי צבא אותה הגיש מוטי יוגב – החרדים והערבים התנגדו

אחמד טיבי
אחמד טיבי

ועדת החוקה דנה בהצעת החוק של חה"כ מוטי יוגב שתקבע עדיפות במכרזי שירות המדינה ליוצאי צבא ומשרתי מילואים בקרב קבוצות הזוכות להעדפה מתקנת.

על פי הצעת החוק שנידונה לקריאה ראשונה בועדת החוקה, בקרב קבוצות הזוכות להעדפה מתקנת במכרזי שירות המדינה, יזכו יוצאי הצבא והמשרתים במילואים בהעדפה. במהלך הדיון התעורר ויכוח סוער בין חברי הכנסת הערביים והחרדים המתנגדים לחוק לבין החכ"ים התומכים בחוק, בהם חה"כ יוגב, חה"כ ברקו ועודד פורר.

חילופי צעקות הושמעו בין חברי הכנסת מוטי יוגב וחבר הכנסת אחמד טיבי כאשר חבר הכנסת יוגב הגיב כלפי טיבי: "מחבל, תומך רוצחים, לך לפרלמנט הפלסטיני, שם מקומך."

יוזם החוק, חה"כ מוטי יוגב אמר בדיון כי דווקא "היום כאשר הכנסת מציינת את יום המילואים, זהו זמן מצוין להתקדם עם החוק שהגשתי, למתן העדפה מתקנת לאלו ששירתו בצבא או במילואים מקרב קבוצות שזוכות להעדפה מתקנת בשירות המדינה. השירות בצבא או בשירות הלאומי זו הבעת נאמנות ומסירות למדינה, ועל המדינה להשיב להם כגמולם. לא יעלה על הדעת שבעוד מי ששרת את מיטב שנותיו, חבריו כבר נכנסים לעולם האקדמיה והעבודה, ובעצם תופסים עבורו את המשרות הפנויות. אנחנו רוצים לתקן את העוול, להביא שוויון ולתת עדיפות במכרזי שירות המדינה למי ששרת את מדינת ישראל, השקיע את מיטב שנותיו וסכן את חייו למען מדינת ישראל. החוק הזה יביא צדק. זה חוק שהיה צריך לעבור מזמן, ואנחנו נמשיך לדחוף לקידומו."

השארת תגובה