הנסיך הבריטי הדוכס ויליאם נחת בישראל

ביקורו יחל בתל אביב ולאחר מכן ימשיך לירושלים. בעוד יומיים צפוי ויליאם לנסוע לביקור ברמאללה – הביקור נערך לבקשת ממשלת בריטניה

הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לביקור המיוחד של הנסיך וויליאם: "אנחנו נקבל היום את הדוכס מקיימברידג', הנסיך וויליאם, לביקור היסטורי ראשון בישראל של נציג בית המלוכה הבריטי.

אני חייב להגיד שזה לא בדיוק נכון מפני שיש פה נציגה, וזו הסבתא-רבא שלו, הנסיכה אליס, אחת מחסידות אומות העולם שהצילה יהודים ביוון בימי מלחמת העולם השנייה וביקשה להיקבר כאן בירושלים.

אנחנו כמובן נקבל את הנסיך בברכה. רעייתי ואני היינו מזמינים את כולכם אבל המקום קצת צר במעון רה"מ, אז אנחנו נברך אותו בשמכם ובשם כל אזרחי ישראל – ברוך הבא".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי מתחה ביקורת על הנסיך ויליאם וקראה לו לנצל את ביקורו בישראל כדי להגיע גם לסיור בכלא עכו: "כנראה שבבית המלוכה הבריטי משקיעים בהכל חוץ מבחינוך.

הנסיך ויליאם כנראה לא למד על השלטון הבריטי בארץ ישראל , זה שלאחריו לא קמה מדינה פלסטינית כפי שמעולם קודם לא היתה כזו. הוא גם לא למד תנ"ך ולכן לא יודע שירושלים היא בירתו הנצחית וההיסטורית של העם היהודי ובהר הבית עמד בית המקדש.

"אם כל כך חשובה לו אמפתיה כלפי עם שדוכא על ידי שלטון זר בארצו, ראוי שיבקר גם בכלא עכו, המקום בו קצינים בריטים הוציא להורג יהודים לשביעות רצונו של השלטון הבריטי. שיקפוץ על הדרך גם לעתלית וילמד משהו על יחס הממלכה הבריטית לפליטי מלחמה".

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' אמר כי ייתכן והנסיך הבריטי ויליאם יגיע לביקור בכותל המערבי במהלך ביקורו בישראל. לדבריו נעשתה פנייה מצד גורמים בממלכה הבריטית כדי לבדוק לעומק את האפשרות לקיים את הביקור.

"אין כמעט ביקור רשמי של מישהו שמגיע לעיר העתיקה ולא מגיע לכותל. זה כמעט ולא קיים.

לי יותר חשוב שיגיע נער יהודי מבריטניה ויתחבר למקום הזה וכך יהיה חלק משרשרת הדורות היהודית יותר מארבעה נסיכים – ואני מכבד מאוד את הנסיך".

השארת תגובה