בתוך שנתיים: שדרות נהר הדן בבית שמש יפתחו

העבודות בכביש 5 העירוני מתקדמות במרץ • הכביש יהיה בעל 3 נתיבים לכל כיוון כשאחד מהם יהיה נת"צ • בעוד פחות משנתיים תושבי העיר יוכלו ליהנות מנהר הדן שיהווה חלופה מהירה לנהר הירדן

גרינברג עם התוכניות
גרינברג עם התוכניות
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

במהלך השבוע האחרון נחתמו האישורים על כל התכניות של כביש 5 העתידי, האמור להוות תחלופה לנהר הירדן – הציר המרכזי בעיר. בכך למעשה הכביש נכנס לישורת האחרונה של בנייתו.

תושבי בית שמש מכירים את הנסיעה בשד' נהר הירדן, החוצה את רמת בית שמש ב' וא' לכל אורכם. עם השנים הנסיעה בה הפכה לסיוט, בשל ריבוי התושבים, המוסדות והמשתמשים בציר הזה, שמהווה כיום ככביש היחיד שמחבר בין שכונות בית שמש מתוך העיר פנימה, אך סיוט זה עומד להגיע לקיצו עם פתיחת כביש 5 בעוד כשנתיים.

'כביש 5', או בשמו האמיתי שד' נהר הדן, יתחיל בשד' הרב הרצוג, ליד פרויקט רמת נריה וימשיך בדרך עוקפת רמה ב', יעבור בשולי רמה א', בסמוך לשכונת רמת אברהם החדשה, בהמשך יתחבר הכביש לכניסה המרכזית של רמב"ש ג' – שד' זכריה הנביא, העולה משד' נחל צאלים ומשם ימשיך ויחצה גם את רמה ד' העתידית, כאשר הכביש יסתיים בכביש 375, מול מושב אדרת.

מדובר בכביש ארוך במיוחד, אך עם זאת הוא ייתן מענה לתושבי בית שמש ויקצר את הדרך משמעותית, בלי לעבור בשד' נהר הירדן, הנמצא בתוך שטח בנוי, לעומת נהר הדן שבחלקו הגדול, עובר בין השכונות ואין תושבים שגרים על שפתו. מעבר לכך נהר הדן יהיה ישר יותר ופחות מפותל.

יו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג נתן השבוע, כאמור, אור ירוק לתחילת ביצוע העבודות ואישר את תכניות הכביש על חמשת המקטעים שבה. בישיבות העבודה שהיה לגרינברג עם נציגי משרד השיכון, דרש הרחבה של מפרצי עצירה לאוטובוסים ושינויים נוספים שישפרו את תווי הדרך לנוסעים בתחבורה פרטית וציבורית. "אנחנו חייבים לעשות הפקת לקחים ממה שראינו בכבישים דומים כמו נהר הירדן ונחל הקישון. אלו רחובות עם הרבה תחבורה ציבורית ונוצר מצב שכאשר אוטובוס חונה על מנת לעלות או להוריד נוסעים, הוא יוצר פקק מאחריו, לפיכך חייבים מיד בתכנון להכין מפרצים לתחבורה הציבורית וכך לשחרר את הכביש מעומסים מיותרים", אמר גרינברג.

בשל השינויים המתבקשים להפוך את הכביש למהיר ואטרקטיבי, הוחלט כי הכביש יהיה בן שני נתיבים לכל צד ונתיב נוסף לאוטובוסים ומוניות, שילוב שעדיין לא נעשה בבית שמש, אם כי יש תוכניות לכבישים נוספים, אך בכביש 5 השיפור של הקמת נתיב תחבורה ציבורית מוטמע מיד עם התוכניות.

הפרויקט בניהול וביצוע של משרד השיכון בשיתוף אגף הנדסה ומחלקת תחבורה ותנועה, עתיד להימשך בין שנה וחצי לשנתיים. לדברי סגן ראש העיר גרינברג "הפעלת הכביש החדש תביא ברכה גם לכביש בשד' נהר הירדן, שכן שני כבישים יביאו לחלוקת נפח התנועה בצורה שווה וממילא יהיה פחות עומס בשני הכבישים".

השארת תגובה