"כתב אישום נגד נתניהו – מקומם וצורם"

כמה מפתיע, חברת הכנסת יחימוביץ' הגיבה להגשת כתב האישום נגד הגב' נתניהו ומבהירה, כי מדובר במהלך מקומם וצורם

ראש הממשלה בחצר המעון, צילום: קובי גדעון לע"מ
ראש הממשלה בחצר המעון, צילום: קובי גדעון לע"מ

סגן יו"ר הכנסת ח"כ עיסאווי פריג' הגיב להגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו: "מציע לרוה"מ ללמוד מיצחק רבין ז"ל שלקח אחריות על המעשים של אישתו והתפטר. מי שנותן לאישתו לנהל את קופת המדינה לא ראוי שינהל את המדינה".

חברת הכנסת ‏שלי יחימוביץ' הגיבה להגשת כתב האישום נגד אשת ראש הממשלה בפרשת המעונות והביעה את אי שביעות רצונה מנוסח הצגת הדברים.

לדבריה, "כתב אישום רק נגד שרה נתניהו בלבד, הנו מקומם וצורם. הדבר משקף תפיסה עבשה ושוביניסטית שהמטבח באחריות בלעדית של האישה. נתניהו לא אכל בארוחות האלה?", תהתה יחימוביץ' והמשיכה, "אלה לא היו אורחים שלו? בדיוק כמו כתבי האישום שספגו נשיהם של ברק וויינשטיין על העסקת עובדת זרה".

כזכור, נשותיהם של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק ושל היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין נחקרו בחשד להעסקת עובדת זרה במעונם הרשמי ללא שהעובדת נשאה עמה אשרת כניסה לישראל מה שהיווה הפרה בוטה של החוק במדינת ישראל.

באי כוחה של הגברת שרה נתניהו, עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט, ד"ר יוסי כהן ועמית חדד התיחחסו לכתב האישום שהוגש נגדה.

לדבריהם, "כתב האישום מופרך והזוי. פעם ראשונה בישראל ובעולם שמעמידים לדין רעיית מנהיג על אוכל בחמגשיות. לא היו פה שום מרמה והפרת אמונים או קבלת דבר במרמה או כל עבירה שהיא. רעיית ראש הממשלה שאינה עובדת ציבור, כלל לא הכירה את הנהלים ויצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף כשנשאלה בעניין זה. רעיית ראש הממשלה היא לא זו שהזמינה את המזון והחמגשיות, אלא אב הבית לשעבר, עד המדינה מני נפתלי, כפי שהוא הודה בעצמו בבית המשפט בהרצליה".

"משפחת נתניהו היא לא זו שצרכה את עיקר המזון והחמגשיות, אלא אנשים רבים אחרים, לרבות עובדי הבית. הסכום כולל גם אירוח אורחים רשמיים מהארץ ומהעולם, לרבות ארוחות דיפלומטיות עם מנהיגים שאמורות להיות ממומנות מתקציב אחר, ושגם אותן "הלבישו" על הגברת נתניהו".

"אבל האבסורד הגדול ביותר בכתב האישום נובע מכך שהוא מתבסס על נוהל בלתי חוקי, שגם מי שכתב אותו מודה שהוא בלתי חוקי. נוהל המבשלת נכתב בחטף על ידי שלושה פקידים חסרי סמכות, במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו, חמישה ימים בלבד לפני כניסתו לתפקיד ראש הממשלה במרץ 2009".

"הנוהל מעולם לא קיבל את האישור הנדרש על ידי ועדת הכספים של הכנסת שהיא הגורם היחיד המוסמך על פי חוק יסוד הממשלה, לקבוע מה מותר ומה אסור במעון ראש הממשלה. כתב אישום שמתבסס על נוהל לא חוקי, לא יכול להחזיק מים. לעומת זאת וועדת הכספים של הכנסת כן קבעה, בהתבסס על חוק יסוד הממשלה, שכל הוצאות הכלכלה של ראש הממשלה ומשפחתו במעון ראש הממשלה ישולמו על ידי המדינה, כפי שנקבע גם לגבי בית הנשיא".

"לא רק שכתב האישום מתבסס על טענות שקריות ועל נתונים שגויים ומסולפים, הוא מתבסס כולו על נוהל פסול ובלתי חוקי שהוחל במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו ועבורו בלבד".

"כעת נוצרה הזדמנות להטיל אלומת אור על העובדות לאשורן. אנו בטוחים שבסופו של דבר הצדק, האמת וההיגיון ייצאו לאור".

ח"כ מיקי זוהר מבקר את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה הגב' נתניהו ואומר, כי "כתב האישום שהוגש לבית המשפט הוא הזוי, בלתי סביר ומבוסס על זוטות ושקרים".

לדבריו, "כמשפטן, מדובר באחד מכתבי האישום ההזויים שנתקלתי בהם עד כה. נראה שחלק ממערכת המשפט פשוט נדבקה בשנאה התהומית חסרת הפשר של התקשורת כלפי רעיית ראש הממשלה, או שחוששת מהתקשורת".

"דבר אחד ברור, את משק הבית של ראש הממשלה מנהלים פקידים שיצרו נהלים בלתי חוקיים ובלתי הגיוניים שאינם מאפשרים לראש הממשלה ורעייתו להתנהל בצורה סבירה".

"הניסיון לבסס כתב אישום על נהלים בלתי חוקיים ובלתי סבירים הוא לא פחות ממגוחך".

כזכור, בתגובת הגב' נתניהו לעתירה נאמר, כי "הנהלים עליהם מבוסס כתב האישום נכתבו על ידי שלושה פקידים שאינם מנוסים, כחמשה ימים בטרם כניסתו של ראש הממשלה לתפקיד ב- 2009".

תגובה אחת
  1. עצוב כמה שנכוון

השארת תגובה