במקרי אבטלה וחופשת לידה – תדחה המשכנתא

לדברי יוזם החוק: "ברמה האנושית, לאפשר למובטלים, כאלה בחופשת מחלה או נשים בחופשת לידה 'גרייס' בתשלומי משכנתא, זה הוגן וערכי. החוק ייתן אוויר לנשימה למי שהכי זקוקים לו".

משכנתא
משכנתא

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המחייבת את הבנקים לאפשר דחייה בתשלומי המשכנתא במקרים של אבטלה, חושפת לידה ומקרים חריגים.

לפי ההצעה תתאפשר לנוטל הלוואה לבקש דחייה בתשלומי המשכנתא החודשיים לפרק זמן של עד שלושה חודשים כאשר שיקול דעת הבנק תאפשר דחייה נוספת לפרק זמן ארוך יותר זאת במידה והלווה לא יוכל לעמוד בעומסי התשלום בשל הנסיבות המיוחדות.

חבר הכנסת רועי פולקמן מיוזמי החוק הסביר, כי "כיום, רק חלק מהבנקים פועלים באופן דומה ומאפשרים מסלול עם אפשרות דחייה, אך לא לכל הלווים, ולחלקם בתנאים מקפחים כאשר לפי הצעת חוק ה'גרייס', (דחיית תשלום) יהיה מדובר בחלק בלתי נפרד מזכויות הלווים וחובות הבנקים בקביעת מסלולי המשכנתאות".

לדבריו, "משכנתא היא העסקה הכי גדולה ומשמעותית בחייהם של רוב האזרחים. מדובר בהתחייבות לטווח ארוך עם קשיחות בתנאי הפירעון, בעוד החיים הם דינמיים ומלאי תהפוכות בלתי צפויות".

"ברמה האנושית, לאפשר למובטלים, כאלה בחופשת מחלה או נשים בחופשת לידה 'גרייס' בתשלומי משכנתא, זה הוגן וערכי. החוק ייתן אוויר לנשימה למי שהכי זקוקים לו".

השארת תגובה