נפצע מ'בננה' ותובע מאות אלפים

אילוסטרציה: סירת בננה
אילוסטרציה: סירת בננה

המבקרים באילת מכירים היטב את ה'בננה' המפורסמת בה מתיישבים הנופשים על סירה מתנפחת בצורת בננה שנגררת ע"י סירת מנוע, ומשתדלים בעיקר שלא ליפול ממנה.

אך מסתבר שקיימות גם סכנות לא מבוטלות סביב הפעלת ה'בננה' – כך עולה לפחות מתביעה אותה הגיש לאחרונה עוה"ד אדיר שויגמן ממשרד עורכי הדין אונגר-שויגמן.

על פי התביעה, תושב פתח תקווה הגיע עם ילדיו למועדון 'מצנחי הים האדום' כדי ליהנות מבילוי משפחתי בספורט הימי אותו מציע המועדון.

הילדים התיישבו על סירת ה'בננה' והאב נותר לעמוד על המזח כדי לצלם תמונות למזכרת. לדברי האב, מפעיל הסירה הגוררת נזקק לסיוע, וביקש ממנו לשחרר את החבל שקשר את הסירה למזח.

על פי התביעה, בזמן שהאב עסק בשיחרור החבל, הפעיל מפעיל את מנוע הסירה הגוררת , כבל הקשירה נמתח, וכאשר התיר אותו האב, התרומם חרטום 'הבננה' במהירות, ופגע בו ישירות בצווארו.

לדברי עוה"ד שויגמן, עוצמת הפגיעה הייתה כה חזקה עד שהאב הועף באוויר מהמזח לים. בעקבות התאונה הובהל האב לטיפול בבית החולים 'יוספטל' באילת, שם אובחן כסובל מחבלה בצווארו וחשד לשבר בחוליות הצוואר.

על פי התביעה, החל התובע לסבול מכאבים ומהגבלה בתנועות, ומתקשה מאז התאונה בביצוע פעולות היומיום. כמו כן נטען כי בשל התאונה הוא נאלץ לצמצם את היקף עבודתו וצבר הפסדי השתכרות לא מבוטלים.

מומחה לכירורגיה אורתופדית, אשר חוות דעתו צורפה לתביעה, העריך כי בשל התאונה סובל התובע מנכות זמנית בשיעור של כ-50%, ונכות קבועה בשיעור של 23.5%.

עו"ד אדיר שויגמן הגיש בשם האב הפצוע תביעה נגד מועדון הספורט הימי 'מצנחי הים האדום' המפעיל את ה'בננה' ונגד חברת הביטוח 'ביטוח חקלאי' המבטחת אותו.

בכתב התביעה ביקש עו"ד שויגמן מביהמ"ש השלום ברמלה לחייב את 'מצנחי הים האדום' ואת חברת 'ביטוח חקלאי' לפצות את התובע על מוגבלות גופנית והפסדי השתכרות ופנסיה, בסכום של מאות אלפי שקלים.

על פי התביעה, נזקק התובע לחופשת מחלה של כ-4 חודשים בשל מגבלותיו, וכששב לעבוד, נאלץ ליטול הפוגות ממושכות ולצמצם את היקף עבודתו בשל כאביו. לדברי עו"ד שויגמן, מגבלות תעסוקתיות אלה יגרמו לתובע הפסדי השתכרות בעתיד, לרבות הפסדים בתקופת הפנסיה.
בחוות דעת שצורפה לתביעה, העריך, מומחה לכירורגיה אורתופדית, כי התובע סובל מנכות זמנית בשיעור של כ- 50% , ומנכות צמיתה בשיעור של 23.5%.

על פי אתר האינטרנט של מועדון 'מצנחי הים האדום', המועדון מציע מגוון אטרקציות ימיות ומתגאה בפרסומיו בכך שבמועדון נשמרת רמת הבטיחות גבוהה וקפדנית ביותר, וצוות איכותי ומנוסה. חרף כך, טוען עו"ד שויגמן, במקרה זה לפחות לא דאג המועדון לבטיחות המבקרים ולא הסדיר נהלים הולמים לשחרור סירת ה'בננה' מהמזח.

בתביעה אותה הגיש, מבקש עו"ד שויגמן מבימ"ש השלום ברמלה, לחייב את 'מצנחי הים האדום' ואת חברת 'ביטוח חקלאי' שמבטחת אותה, לפצות את התובע עבור הפסדי השתכרות בעתיד, בהתאם לשיעור נכותו הרפואית, לרבות הפסדים בתקופת הפנסיה, ופיצוי על הוצאות מוגברות, וזאת בסך מאות אלפי שקלים.

עו"ד אדיר שויגמן ממשרד עורכי הדין אונגר-שויגמן http://us-lawoffice.co.il/ עוסק בתביעות נזיקין, לרבות תאונות דרכים וייצוג במוסד לביטוח לאומי.

השארת תגובה