חדש: הפקחים יתריעו לפני מתן דו"ח חניה

לאור תלונות מצד תושבים על התנהלות שרירותית של פקחי השיטור העירוני, הוחלט כי מעתה יתריעו הפקחים בפני הנהגים באמצעות מערכת הכריזה לפני מתן הדו"ח

עיריית רחובות, צילום דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי
עיריית רחובות, צילום דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי

ראש העיר רחמים מלול פנה למנהל אגף הפיקוח, השילוט והתנועה ליאור שוקרי והנחה אותו לפעול לאי מתן דו"חות תנועה על ידי פקחי השיטור העירוני לנהגים העומדים במקומות בהם החניה אסורה כשהם בפנים הרכב.

מדובר ביוזמה שהגה חבר מועצת העיר אביב איטח לאחר שלטענתו פנו אליו אזרחים רבים בתלונות על שצולמו על ידי פקחים חמורי סבר וספגו דו"ח תנועה על עמידה במקום אסור לחנייה אך מסיבות הומניטריות, כגון חגירת ילדים, הורדת קשישים שההליכה מקשה עליהם ועוד.
בימים האחרונים לאחר שהנושא נבחן ותואם עם כלל הגורמים, כאמור הנחה ראש העיר כי לא יוענקו דחו"ת לרכבים העומדים במקומות האסורים לחנייה אלא רק לאחר התראה מראש ויידוע מצד פקחי התנועה.

לדברי ליאור שוקרי, הותקנו על ניידות השיטור העירוני מערכות כריזה בדומה לאלו המוצבות על ניידות המשטרה כאשר באמצעותן יתריעו הפקחים לפני הנהג כי הוא עובר עבירת תנועה, במידה ונהג הרכב יתעלם מההתראה או אז יתאפשר לפקחים להנפיק לו דו"ח.

חבר המועצה אביב איטח הביע סיפוק על אימוץ ההצעה וביקש להודות לקברניטי העיר, "בשם תושבי העיר אני מודה לראש העיר רחמים מלול ולמנהל אגף התנועה ליאור שוקרי, על ההבנה המשותפת בקבלת הצעתי לסדר משנת 2015. כעת חשוב שתושבי העיר יידעו את זכויותיהם. במידה והם יתקלו בניידת שיטור עירוני כאשר הם נאלצו מסיבה כלשהי, ומוצדקת, לעצור בשולי כביש או באיסור חניה, הפקחים יהיו מחויבים לכרוז להם לפני מתן דו"ח חניה. מיותר לציין שאנו מבקשים מתושבי העיר לחנות על פי החוק".

ראש העיר רחמים מלול אמר כי הורה להעניק עדיפות ליוזמה של חבר המועצה אביב איטח, "אני סבור שיש הגיון בהצעה הזו, ולכן אישרתי אותה בתאום עם מנהל אגף התנועה, ליאור שוקרי. הכריזה נועדה להתריע וגם להרתיע נהגים מלהחנות את רכבם באיסורי חניה המפריעים לתנועה השוטפת".

השארת תגובה