הפלסטינים: "על ארה"ב לשנות כללי המשחק"

לקראת פרסום מתווה 'עסקת המאה' שמגבש הנשיא טראמפ ברשות הפלסטינית מבקשים להפעיל לחץ על האמריקנים ומבהירים כי הם אינם 'מתרגשים' מהתוכנית שכן הוא לא יחייב אותם

טראמפ ואבו מאזן
טראמפ ואבו מאזן

בצל הודעת מחלקת המדינה של ארצות הברית כי בימים אלו נסגרים הפרטים האחרונים לקראת הצהרת הנשיא על "עסקת המאה" במזרח התיכון שתכליתו השכנת שלום בין ישראל לפלסטינים, מבהירים ברשות הפלסטינית כי יתנגדו להצעה האמריקנית שככל הנראה תהיה פרו ישראלית.

לאחר שדווח כי שליחו המיוחד של הנשיא ג'ייסון גרינבלט עושה את דרכו לאזור יחד עם חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר ויבקרו בין השאר במצרים וירדן. דווח כי אין בכוונת השניים לבקר ברשות הפלסטינית וכי נשקלת אפשרות לביקור בישראל.

דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודיינה צוטט הלילה כמי שמבטל את ההסכם המתגבש ואומר, כי "עסקת המאה לעולם לא תהיה מבוא לתהליך מדיני מוצלח, כל עוד בעיות ירושלים והפליטים אינן נכללות בה".

"אם ארה"ב תמשיך לפעול כדי לשנות את הכללים בנוגע ליחסים עם ההנהגה הפלסטינית ועמנו הפלסטיני אזי שלב הקיפאון והשיתוק המדיני יימשך", כך אבו רודיינה.

לדבריו, "המגעים המתנהלים בניסיון לפגוע בעקרונות הלאומיים של הפלסטינים, יביאו לערעור נוסף של היציבות במזרח התיכון כולו ויחזקו את הנחישות של העם הפלסטיני והנהגתו לדבוק באדמתו ובמקומות הקדושים לו".

השארת תגובה